Popularni C-SUV segment
18

Trend koji nema roka trajanja: SUV balon je daleko od toga da pukne

A. M.
Foto: Volkswagen
Jedno je jasno, otkako su SUV-ovi stigli na tržište, ostali karoserijski oblici konstantno gube pažnju kupaca. Trendovi obično imaju rok trajanja, ali u ovom slučaju, on traje 20 godina i nema naznaka da će uskoro prestati. Uostalom, pristižu novi modeli, a posebno novajlije u segmentu električnih i hibrida.
Tržište pokazuje da su SUV-ovi jedan od pravih fenomena u autoindustriji koji ne pokazuje znakove umora. Oni su tu da ostanu, i to očigledno dugo vremena.

Najnoviji hibridni i električni SUV-ovi koji su stigli dali su nevjerovatne rezultate, jasno vodeći ovu kategoriju ka širenju popularnosti među kupcima.

Kada vidimo ponudu ovog stila karoserije jasno je da opcija ima za sve ukuse i budžete. Tačnije, ponuda nikada nije bila sveobuhvatnija nego danas, a to je rezultat dolaska novih modela, kako hibridnih tako i električnih. Ovi modeli s nultom emisijom postaju faktor za proširenje asortimana. Brendovi to znaju i koriste to u potpunosti.

No, prvi put nakon nekoliko godina dogodilo se nešto neočekivano. U prva dva mjeseca tekuće godine kompaktni ili C-SUV "terenci" nadmašili su modele u klasi ispod njih, one između 4,1 i 4,3 metra dužine, koji su bili vodeći na evropskom tržištu od 2021. godine. B-SUV-ovi su zbrisani prema analizi koja otkriva njihov udio na tržištu automobila s mnogo manjim postotkom na tržištu SUV-ova.

Segment u kojem svaki proizvođač automobila želi da bude (C SUV) potpuno je preplavljen novim modelima u prva dva mjeseca ove godine, s povećanjem prodaje za 12 posto i povećanjem za 346.000 jedinica više nego u istom periodu prošle godine. Zanimljivo je da ovaj postotak podižu električni i hibridni kompaktni SUV-ovi. Istina je da električni automobili ne prolaze kroz najbolja vremena, ali modeli kao što su Kia EV3, Renault Scenic E-Tech i Ford Explorer privukli su nove kupce.

Performanse Kije EV3 su bile eksplozivne, sa 11.302 prodate jedinice, što je pomoglo u povećanju prodaje u kategoriji do 290 posto, a slijedio ih Volkswagen ID.4 koji je također doprinio sa značajnih 172 posto rasta, postavši najprodavaniji električni automobil u segmentu. Električna vozila sve više dobijaju na snazi, ali hibridi osvajaju još više.

Najveća potražnja je za samopunjivim hibridima, koji sada čine polovinu svih prodatih kompaktnih SUV vozila. PHEV-ovi su i dalje daleko iza, s manje od 40 posto tržišta, što je nešto više od 41.000 jedinica, ali s jasnim pobjednikom u ovoj kategoriji. Tiguan je lider sa skoro 8.500 prodatih jedinica i povećanjem od 317 posto.

Dok hibridi imaju 22,8 posto udjela, a električna vozila 15 posto, u poređenju sa 4,3 posto u prva dva mjeseca 2024. godine, apsolutni pobjednik u smislu pogona su benzinci. To je najprodavanije gorivo među kompaktnim SUV-ovima u Evropi sa 40,1 posto udjela.

Stellantis i Dacia su dvije strane istog novčića u SUV prostoru. Modeli brendova Stellantis, bazirani na platformi "Smart Car", su predodređeni da budu mjerilo i prvo mjesto na ljestvici prodaje, ali ovi mali SUV-ovi imaju ozbiljno teško vrijeme zbog kašnjenja u lansiranju.

Ipak, velika prijetnja je Dacia. Novi Bigster snažno ulazi i izgleda ključan za dalji rast u kategoriji kompaktnih SUV vozila u 2025. godini, tako da će mimo rasta nekim konkurentima preoteti sigurno dio tržišta.