Novi Range Rover glamurozno došao u BiH: Nova definicija luksuza
Range Rover je jedna od ikona stila i luksuza u automobilskom svijetu od svog nastanka, pa tako ni peta generacija nije smjela da se olako odrekne tako važnog i velikog naslijeđa.
Zanimljivom prezentacijom u AC Betanija, zastupništvu marki Jaguar i Land Rover, tako je sinoć predstavljen taj put Range Rovera od njegove prve pa sve do ove posljednje generacije, kao najnaprednije i najluksuznije ikada. Nakon demonstracije sve napredne tehnologije prisutnima se obratila i Njegova ekselencija Matthew Field, ambasador Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske u Bosni i Hercegovini koji je izrazio želju da ovako napredni i ekološki podobni automobili budu jedan od načina za kreiranje čišće okoline i zraka u našoj zemlji, te iako je na kraju svog mandata nada se da će kroz 10-ak godina Bosna i Hercegovina imati čistiji zrak i okolinu.
Novi Range Rover vizueno definišu tri linije koje mogu pratiti svoje porijeklo kroz sve generacije. Tako je tu i sada spuštena linija krova, jaki bokovi i linija pragova koja se diže. Ove karakteristike zaštitnog znaka kombinuju se sa karakteristično kratkim prednjim prevjesom i prepoznatljivim novim zadnjim zadnjim dijelom - zajedno sa praktičnim djeljivim vratima prtljažnika - da bi se stvorio elegantan profil koji bez sumnje govori da je to Range Rover.
Neprekinuti struk pokazuje pažnju Land Rovera na detalje jer se zaobljena ivica vrata susreće sa staklom u jednostavnoj, čistoj završnoj obradi zahvaljujući posebno dizajniranom skrivenom završnom dijelu struka. Tehnologija koja omogućava dizajn kombinuje se sa ravnim ostakljenjem, skrivenim do upaljenog osvjetljenja i preciznim detaljima kako bi se stvorio utisak da je vozilo napravljeno od čvrstog materijala.
Sofisticirane površine pružaju čist i savremen izgled - i doprinose koeficijentu otpora vazduha od 0,30, što ga čini aerodinamički najefikasnijim luksuznim SUV-om na svijetu.
Paleta boja eksterijera podiže elegantne proporcije i čiste površine novog Range Rovera, dok su opcije unutrašnjosti održivije, odgovornije i progresivnije nego ikad. Kupci imaju širi izbor materijala i završnih obrada, uključujući inovativni tekstil i taktilne Ultrafabrics sa nastavkom Land Roverovog pionirskog odnosa sa Kvadrat - vodećim evropskim proizvođačem premium tekstila. Kombinira se sa Ultrafabrics-om kako bi se stvorio jedinstven ugođaj ali istovremeno i zaštitila okolina jer ovim procesom se stvara samo četvrtina CO2 u odnosu na obloge od tradicionalne kože.
Prefinjenost bez premca
Novi Range Rover svako putovanje čini prilikom za pamćenje, kombinujući naprednu tehnologiju sa modernim luksuzom kako bi pružio neprevaziđenu prefinjenost za svakog putnika, uključujući i one na novim sedištima u trećem redu. Uklanjanjem neželjene buke, vibracija i ometanja – i smanjenjem kognitivnog opterećenja vozača i putnika – putnici će stići na odredište osvježeni, čak i nakon najdužih putovanja.
Napredna tehnologija zvučnika temelji se na temeljnoj prefinjenosti koju pruža arhitektura karoserije MLA-Flex kako bi pružila spokojnu smirenost u kabini - osiguravajući putnicima uživanje u prvoklasnom iskustvu. Koristi Meridian Signature Sound System od 1.600 W za stvaranje jedne od najtiših unutrašnjosti vozila na cesti, s dodatnim zvučnicima od 20 W u četiri glavna naslona za glavu za najimpresivnije zvučno iskustvo.
Sistem aktivnog poništavanja buke treće generacije prati vibracije točkova, buku guma i zvukove motora koji se prenose u kabinu i generiše signal za poništavanje, koji se reprodukuje preko 35 zvučnika sistema. Ovo uključuje par zvučnika prečnika 60 mm u naslonima za glavu za svakog od četiri glavna putnika u kabini, koji stvaraju lične tihe zone slične efektu kada se koriste vrhunske slušalice.
Novi Range Rover donosi nove nivoe blagostanja u luksuzni SUV sektor, a Cabin Air Purification Pro je kulminacija ove pionirske tehnologije. Kombinira dual-nano eTM X tehnologiju za smanjenje alergena i uklanjanje patogena, kako bi se značajno smanjili mirisi i virusi, dok upravljanje CO2 i filter kabine PM2,5 poboljšavaju kvalitet zraka. Naučno je dokazano da napredna nanoeTM X tehnologija značajno smanjuje viruse i bakterije, uključujući viruse SARS-CoV-2. Inovativna tehnologija je aktivna u zraku, tako da čestice ne moraju proći kroz filter da bi bile zarobljene i neutralizirane. Drugi nanoeTM X uređaj u redu 2 optimizuje svoju efikasnost za sve putnike.
Range Rover je bio prvi luksuzni SUV sa elektronskim zračnim ovjesom, 1992. godine, a novi Range Rover nastavlja ovaj pionirski pristup sa Dynamic Response Pro i preventivnim ovjesom koji koristi podatke eHorizon Navigation za čitanje ceste ispred sebe i pripremu ovjesa za pružanje savršenog odgovora.
Potpuno nezavisno zračno ogibljenje izoluje kabinu od površinskih nedostataka efikasnije nego ikad, za spokojnu smirenost u svakom trenutku. Kombinira vodeće u industriji zapremine zračnih opruga sa prigušivačima s dva ventila - svime njima upravlja vlastiti softver za upravljanje Adaptive Dynamics.
Inteligentni pogon na sve točkove (iAWD) mjenjač je kontroliran Land Roverovim sistemom Intelligent Driveline Dynamics (IDD), koji prati nivoe prianjanja i unose vozača 100 puta u sekundi kako bi predvidivo rasporedio okretni moment između prednje i zadnje osovine, te preko zadnje osovine , za optimalnu vuču na putu i van njega.
Svaki Range Rover također ima zadnji diferencijal s aktivnom blokadom. Ovo optimizuje vuču sa zadnje osovine tokom skretanja velikom brzinom, na klizavim površinama i tokom artikulacije točkova van puta, pružajući poboljšanu sposobnost i samopouzdanje vozača.
Sva ova tehnologija se unosi u Land Roverov nagrađivani sistem Terrain Response 2, koji koristi različite sisteme šasije za automatsko pružanje savršenih postavki za okolinu, od izbora od šest načina vožnje, kako bi se smanjilo opterećenje vozača na svim terenima. Alternativno, vozač može odabrati najprikladniju postavku ručno ili koristiti Configurable Terrain Response za kreiranje prilagođene postavke šasije.
Inteligentna tehnologija također radi u sprezi sa prilagodljivim tempomatom sa sistemom za pomoć pri upravljanju kako bi se izgladili pokreti karoserije koji su rezultat naglih promjena brzine. Potpuno nezavisan ovjes podupire luksuznu vožnju i sadrži Land Roverovu prvu zadnju osovinu sa pet veza, koja izoluje kabinu od površinskih nedostataka efikasnije nego ikada koristeći napredne zračne opruge.
Novi Range Rover je ujedno i prvi Land Rover koji ima vrata sa električnim pogonom sa integrisanom detekcijom opasnosti i sigurnosnim funkcijama protiv priklještenja, koje poboljšavaju njegovu mogućnost mekog zatvaranja vrata i osiguravaju da svako putovanje počinje i završava sa profinjenošću i sofisticiranošću bez napora.
Praktična dvodijelna podijeljena vrata prtljažnika koja su zaštitni znak Range Rovera od 1970. godine ažurirana su za petu generaciju nizom novih tehnologija koje pružaju veću svestranost i praktičnost.
Besprijekorna tehnologija
Novi Range Rover održava svoju bogatu liniju pionirskih inovacija sa paketom tehnologija dizajniranih da bez napora poboljšaju udobnost, efikasnost, prefinjenost i sigurnost. Najnovija Land Roverova arhitektura električnih vozila (EVA 2.0) je glavna osnova i uključuje ažuriranja softvera "preko zraka" (SOTA) za više od 70 elektronskih modula, što znači da će se Novi Range Rover stalno razvijati, poboljšavati i ostati u toku sa novim verzijama.
Novi Range Rover revolucionira iskustvo u automobilu s neprimjetno integriranom Amazon Alexa. Korištenje intuitivnih prirodnih glasovnih komandi ide korak dalje od interfejsa na ekranu osjetljivom na dodir ili gumbima i pomaže u smanjenju kognitivnog opterećenja, pružajući osjećaj modernog luksuza bez napora. Na ovaj način, Alexa mogućnosti omogućavaju korisnicima da upravljaju svime, od omiljenih funkcija za zabavu i zabavu i odabira muzičkih numera do navigacije ili telefonskih kontakata - sve dok drže ruke na volanu i oči uprte u cestu.
Alexa glasovna AI ugrađena je u novi Range Rover, tako da korisnici iskuse besprijekornu interaktivnost i udobnost sljedećeg nivoa. Alexa mogućnosti također omogućavaju korisnicima da proveravaju vijesti, vremensku prognozu i sve zakazane sastanke koristeći jednostavne glasovne komande. Sistem čak može uključiti vaša svjetla kod kuće i povezati se s drugim uređajima koji podržavaju Alexu.
Elektrificirana efikasnost i performanse
Novi Range Rover zadržava svoju uvjerljivu kombinaciju performansi bez napora i neprevaziđene profinjenosti sa sveobuhvatnom linijom naprednih šestocilindarskih i osmocilindarskih motora. Predvodeći Land Roverovu Reimagine strategiju, čisto električni model će se pridružiti porodici 2024. godine, donoseći nultu emisiju ispušnih gasova po prvi put u Range Rover.
Novi Range Rover pruža elektrificirane performanse s izborom novih pogonskih sklopova za hibridna električna vozila s proširenim dometom (PHEV), P440e i P510e, te najnovijim blagim hibridnim (MHEV) P400 Ingenium benzinskim i D300 i D350 dizel motorima. Snažni novi vodeći benzinac - P530 Twin Turbo V8 - pruža povećanu prefinjenost i performanse i 17 posto je efikasniji od prethodnog Range Rovera V8.
Novi PHEV priključni hibridi sa proširenim dometom kombinuju prefinjenost Land Roverovog linijskog šestocilindričnog benzinskog motora Ingenium sa litijum-jonskom baterijom od 38,2 kWh - sa upotrebljivim kapacitetom od 31,8 kWh - i električnim motorom od 105 kW integrisanim sa mjenjačem. Zajedno, pogonski sklop pruža do 100 km gotovo nečujne čisto električne vožnje. Sa trenutnim električnim obrtnim momentom, novi P510e ubrzava od 0 do 100km/h za 5,6 sekundi.
Najmoderniji PHEV priključni hibridi mogu doseći do 140 km/h omogućavajući kupcima da uživaju u novom Range Roveru kao modelu samo za EV za većinu putovanja u gradu i na otvorenoj cesti, s ukupnom emisijom CO2 nižom od 30 g/km. Tipični kupci Range Rovera moći će obaviti do 75 posto putovanja koristeći električnu energiju samo ako započnu svako putovanje s punim punjenjem. Pametno pakovanje akumulatora, ispod vozila i unutar međuosovinskog razmaka, osigurava da su i prtljažni prostor i sposobnost na svim terenima beskompromisni.
Korištenje naprednih eHorizon navigacionih podataka također omogućava hibridnom sistemu da optimizuje potrošnju energije tokom putovanja, da osigura miran dolazak na odredište na električnu energiju, dok također optimizuje korištenje EV za putovanja u zonama sa niskim emisijama.
Šestocilindrični benzinski i dizel motori imaju najnoviju 48-voltnu MHEV tehnologiju koja prikuplja energiju koja se obično rasipa pri usporavanju i kočenju kako bi se smanjila potrošnja goriva. Pametni starter motor integriran u remen osigurava brži i rafiniraniji rad stop-start sistema i pruža dodatnu pomoć motoru pri ubrzavanju.
Novo mjerilo kvaliteta
Novi Range Rover je dizajniran, razvijen i projektovan u Velikoj Britaniji i tokom ovog procesa, Land Rover je prijavio najmanje 125 patenata koji pokrivaju sve, od pionirske tehnologije šasije do PHEV baterije. Inženjeri Land Rovera koristili su simulacijsku tehnologiju izvedenu iz autosporta kako bi vozilo proveli kroz njegov korak u virtuelnom svijetu sveobuhvatnije i intenzivnije nego ikad, dovršavajući više od 140.000 sati kompjuterske analize prije fizičkog testiranja.
Flota prototipova tada je krenula u težak globalni program testiranja i razvoja, uzimajući ekstremne temperature u rasponu od vrelih 45 stepeni Celzijusa u pustinji do ledenih -30 stepeni Celzijusa hladnoće Arktika.
Novi Range Rover će se proizvoditi isključivo u Solihull Manufacturing Facility pogonima u Velikoj Britaniji, koristeći najmoderniju proizvodnu liniju smještenu u zgradi koja se koristila za proizvodnju Land Rovera ranijih serija.
U Bosni i Hercegovini novi Range Rover je od danas dostupan po cijenama koje kreću od 270 hiljada maraka, a kako je i za očekivati od luksuzne marke kao što je Range Rover, samo nebo je granica mašti njegovih kupaca, pa ako se zaigraju lako mogu doći i do 660 hiljada konvertibilnih maraka. Da innteres i kupci za ovakve luksuzne SUV-ove itekako postoji i u BiH potvrđuje činjenica da u AC Betanija očekuju do kraja godine prodati 15 do 20 primjeraka novog Range Rovera.