Carstvo ekrana
12

Porsche pokazao unutrašnjost električnog Taycana

E. Z.
Prije zakazane premijere na sajmu automobila u Frankfurtu Porsche je objavio prve fotografije dugo najavljivanog i skrivanog električnog modela Taycan. Kao što se moglo i očekivati za revolucionaran prvi električni Porsche i unutrašnjost je dostojna nove ere u koju ulazi ova marka.

Potpuno digitalan kokpit koji možemo vidjeti na prvi fotografijama ne znači da Taycan odustaje od tradicije dizajna Porschea. Tako kokpit Taycana zadržava tradicionalan raspored horizontalne armaturne ploče u kombinaciji sa centralnim tunelom gdje bi inače kod klasičnog modela bio smješten mjenjač i ostali sklopovi pogona. Dovoljno je pogledati unutrašnjost Taycan i aktuelne generacije modela 911 da razumijemo kako i na električnim modelima Porsche ne misli tako lako odbaciti svoju vrijednu tradiciju.

Glavni element kokpita u Taycanu tako je ogromni 16,8-inčni zakrivljeni displej na mjestu instrumenata. Njegov dizajn je skromno rečno upečatljiv, te je jasno da slično rješenje nikad prije nije bilo primjenjeno na jednom serijskom automobilu. Oko ovog displeja se nalaze prekidači osjetljivi na dodir kojima se upravlja farovima, kontrolom stabilnosti, čvrstinom ovjesa i visinom automobila.

Ovaj ogroman ekran bi također trebao biti dosta funkcionalan, pružajući vozačima četiri odvojena i unaprijed postavljena načina rada, kroz koje je lako "prolaziti" putem komandi na upravljaču. Standardna postavka koja je prikazana na slici biće poznata svakom ljubitelju Porschea jer oponaša izgled s pet brojčanika a koji je desetljećima ukrašavao Porsche automobile. Centralni "brojčanik" sadrži digitalni brzinomjer sa brojilom snage koji ga okružuje, umjesto centralnog obrtomjera koji je tu prije bio na modelima sa benzinskim motorom. Dva odvojena pokazivača zakreću se prema središnjem dijelu, a informacije postaju manje važne što gledate dalje od središta.

Postavka sa dvije mape pretvara dio sa instrumentima u proširenje navigacijskog ekrana, uključujući pojednostavljeni prikaz koji jednostavno zamjenjuje centralni pokazivač. Način rada za potpunu mapu zauzima cijeli 16,8-inčni ekran. Na kraju, ponuđen je i način rada "Pure" koji na prikazu ostavlja samo brzinu kretanja, saobraćajne znakove i jednostavnu strelicu za navigaciju.

Naravno, tu nije kraj ekranima. Desno od instrumenata nalazi se i 10,9-inčni dodirni ekran na kojem biste to i očekivali. A ako pogledate još dalje u desno i tu je još jedan ekran na mjestu na kojem to i ne biste očekivali, i tačno ispred suvozača. Kada se svi ovi ekrani isključe formira se elegantna i dugačka crna površina, te zaista treba pohvaliti Porsche što se nije priklonio dizajnu tableta koji je u potpunosti zahvatio autoindustriju u zadnje vrijeme.

Na centralnom tunelu nalazi se još jedan ekran i to dijagonale 8,4 inča. To se primarno nalaze kontrole klima uređaja, s tim da se donji dio udvostručuje kao haptični touchpad. Donji ekran također može prikazati nivo napunjenosti baterije dok je auto parkiran i uključen u utičnicu.

Konačno, dodatni 5,9-inčni ekran služi za kontrolu klima uređaja na zadnjim sjedištima, te spada među opcije pri izboru četverozonskog klima uređaja.

Pored novog dizajna i obilne upotrebe ekrana osjetljivih na dodir unutrašnjost Taycana se ističe i upotrebom posebnih i novih materijala. Zanimljive su tako opcione obloge "Race-Tex“, izrađene od recikliranog poliesterskog vlakna, a koje tokom proizvodnje stvaraju znatno manje ugljen-dioksida. Podni tepisi također koriste reciklirane materijale.