Najsnažniji roadster
0

Porsche predstavio 718 Spyder RS: Vrhunac u ponudi modela sa centralnim motorom

Klix.ba
Trideset godina nakon predstavljanja konceptnog automobila Boxster, Porsche lansira do sada najmoćniju verziju popularnog roadstera sa središnje smještenim motorom: novi Porsche 718 Spyder RS. Po prvi put, atmosferski motor iz modela 911 GT3 se postavlja u sportski automobil sa centralnim smještajem motora i sa otvorenim krovom.

Porsche kruniše liniju modela 718 s centralnim motorom sa sportskim automobilom dizajniranim za maksimalno uživanje u vožnji: novi 718 Spyder RS ​​je pandan 718 Cayman GT4 RS sa otvorenim krovom.

Po prvi put, atmosferski bokser sa šest cilindara iz modela 911 GT3 od 500 KS nalazi se u sportskom automobilu sa otvorenim krovom i s centralnim smještajem motora u karoseriji. Isti lagani motor koji se ističe maksimalnim performansama na visokom broju okretaja također pokreće Porsche 911 GT3 Cup trkaći automobil. Izuzetno lagan, "puristički" jednostavan i ručno preklopiv mekani krov kod novog 718 Spyder RS ​​čini iskustvo vožnje još upečatljivijim, dok britki zvuk motora još bolje dolazi do ušiju vozača.

Pogonski sklop novog 718 Spyder RS ​​je identičan onom kod kupea 718 Cayman GT4 RS. Šestocilindrični bokser motor, sa zapreminom od 4,0 litara, "vrti" se do 9.000 o/min i stvara snagu od 368 kW (500 KS) i maksimalni obrtni moment od 450 Nm.

U kombinaciji sa sedmostepenim PDK mjenjačem sa kratkim omjerom, šestocilindrični motor katapultira dvosjed roadster od 0-100 km/h za 3,4 sekunde. Automobil postiže brzinu od 200 km/h za samo 10,9 sekundi. U poređenju sa 718 Spyderom bez oznake 'RS', novi roadster ne samo da ima koristi od dodatnih 59 kW (80 KS), već i ubrzava do 100 km/h pola sekunde brže. Maksimalna brzina sada je 308 km/h umjesto 300 km/h.

Kao i svaki moderni RS model, novi 718 Spyder RS ​​dostupan je isključivo sa Porscheovim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (PDK). Ovaj mjenjač prelazi kroz svojih sedam brzina munjevitom brzinom i garantuje maksimalne performanse. Poluge mjenjača omogućavaju vozačima da drže ruke na volanu čak i kada ručno mijenjaju brzine. Alternativno, vozač može koristiti ergonomski dizajniranu ručicu mjenjača na središnjoj konzoli.

Osim snažnijeg motora, boljim performansama doprinosi i manja težina novog modela: sa 1.410 kilograma, Spyder RS ​​teži 40 kg manje od 718 Spydera sa PDK i zapravo je pet kilograma lakši od zatvorenog 718 Cayman GT4 RS.

Balansirana aerodinamika

Prednji dio novog Porschea 718 Spyder RS ​​je gotovo identičan prednjem dijelu modela 718 Cayman GT4 RS. Standardna prednja hauba je napravljena od CFRP-a i ima širok otvor za vazduh iznad branika. Dva NACA kanala poboljšavaju hlađenje kočnica bez negativnog utjecaja na vrijednost Cd. Bočne oštrice na vanjskim krajevima branika povećavaju potisnu silu. Prednji spojler je nešto kraći nego na 718 Cayman GT4 RS, koji u kombinaciji sa svojim velikim zadnjim krilom proizvodi veću ukupnu potisnu silu na Caymanu i stoga zahtijeva veći spojler za postizanje aerodinamičke ravnoteže.

Umjesto krila, 718 Spyder RS ​​ima upečatljiv spojler koji se izdiže u obliku "pačjeg repa". Sve aerodinamičke komponente su zamršeno usklađene. Oni održavaju aerodinamičku ravnotežu automobila i osiguravaju maksimalnu stabilnost u vožnji pri velikim brzinama.

Puristički dizajn mekog krova

Novi 718 Spyder RS ​​dolazi s ručno upravljanim jednoslojnim laganim mekim krovom. Dizajn je nevjerovatno kompaktan, sastoji se od dva dijela: platnenog pokrova i deflektora. Oba se u potpunosti mogu ukloniti i mogu se odložiti zajedno ili pojedinačno u vozilo. Samo "jedro za sunce" se može koristiti i kao "Bimini top", štiteći na taj način vozača i suvozača od intenzivne sunčeve svjetlosti. U tom slučaju, putnički prostor ostaje uglavnom otvoren sa strane i iza putnika.

Zajedno sa deflektorom za padavine, ovo stvara kompletan krov koji pruža efikasnu zaštitu od kiše kada su bočni prozori podignuti. Cijeli krov, uključujući mehaničke dijelove, težak je samo 18,3 kg. To je 7,6 kg manje od modela 718 Spyder i 16,5 kg manje od modela 718 Boxster. Vozači koji žele da "skinu" dodatnih osam kilograma od težine vozila, mogu ostaviti gornji dio kod kuće u potpunosti, ako vremenske prilike dozvole.

Sportski ovjes najveće preciznosti i agilnosti

Šasija modela 718 Spyder RS ​​koristi komponente iz modela 718 Cayman GT4 RS i 718 Spyder i dizajnirana je za maksimalno uživanje u vožnji na zavojitim putevima.

Standardno dolazi s Porsche Active Suspension Management (PASM) sa sportskim podešavanjem i snižen je za 30 milimetara. Takođe sadrži Porsche Torque Vectoring (PTV) sa mehaničkim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem, kugličnim ležajevima i 20-inčnim kovanim aluminijumskim točkovima.

U poređenju sa 718 Cayman GT4 RS, opruge i amortizeri su nešto "mekši" kako bi se postigla opuštenija, karakteristična konfiguracija u stilu kabrioleta.

Enterijer fokusiran na performanse

Sportski karakter također definira unutrašnjost automobila, pa je unutrašnjost svedena na funkcionalne i ergonomske osnove. Prihvatljivi RS sportski volan prekriven je Race-Tex-om i ima žutu oznaku na vrhu. Sportska sjedišta izrađena su od laganog CFRP-a u završnoj obradi od karbonskog tkanja i nude posebno impresivnu bočnu podršku. Presvlake sjedišta su izrađene od crne kože, dok je perforirani centar sjedišta Race-Tex kontrastne boje sa crnom pozadinom. Kontrastne boje su arktičko siva ili karmin crvena.

Novi Porsche 718 Spyder RS ​​slavi svoju svjetsku premijeru u junu na svečanostima povodom 75 godina Porsche sportskih automobila u Stuttgart-Zuffenhausenu. Ubrzo nakon toga, pojavit će se na Goodwood festivalu brzine u Engleskoj.