Već ima rekord
22

Porsche predstavio najsnažniju Panameru ikada, stigao i GTS

D. B.
Nakon što je postavljen rekord na stazi Nurburgring za najbrži automobil iz E-segmenta, Porsche je zvanično predstavio novu Panameru Turbo S E-Hybrid, koja je svoje mjesto zauzela u vrhu ponude. To je najbrža i najsnažnija Panamera u historiji, a predstavljen je i model Panamera GTS s V8 motorom, koji ima nešto više sportski izgled te fokusiranije postavke šasije.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid posjeduje plug-in hibridni pogon, koji se sastoji od 4,0-litarskog twin-turbo V8 motora sa 600 KS i elektromotora koji isporučuje 190 KS. Ovaj setup je integrisan u značajno poboljšani osmostepeni PDK mjenjač s dvostrukim kvačilom, a ukupna snaga iznosi 782 KS i 999 Nm obrtnog momenta. Time je prethodni model nadmašen za 82 KS i 130 Nm.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 2,8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 325 km/h. Ubrzanje je unaprijeđeno za 0,2 sekunde, a maksimalna brzina za 13 km/h.

Slično kao i "slabije" opremljeni E-Hybrid modeli Panamere, Turbo S posjeduje veću bateriju kapaciteta 25,9 kWh, koja osigurava veći domet i brže punjenje, no preciznih podataka zasad nema.

Vizuelno, Turbo S E-Hybrid izgleda identično kao Turbo E-Hybrid, a izuzetak su oznake na stražnjem braniku. Tu je isti body kit specifičan za Turbo modele, kao i 21-inčne felge. Turbonite završna obrada na felgama, krilcima, linija na stražnjem braniku i unutrašnji ukrasi i šavovi razlikuju Turbo Panamere od ostalih.

Opcioni karbonski Aerokit paket, koji se sastoji od prednjeg splitera, krilaca, pragova i krilca na stražnjem spojleru te stražnjeg difuzora, ne samo da unapređuje estetiku nego i povećava downforce za 60 kilograma pri brzini od 200 km/h. Ovu konfiguraciju je imao i automobil koji je kompletirao krug na Nurburgringu s vremenom 7:24,17, a ne treba zaboraviti ni opcione Michelin Pilot Sport Cup 2 gume.

Panamera Turbo S E-Hybrid opremljena je standardno Porsche Active Ride ovjesom, koji uključuje elektronsku hidrauličnu pumpu za svaki amortizer. Tu je i sistem upravljanja na stražnjoj osovini, kao i Porscheove kompozitne keramičke kočnice PCCB s diskovima promjera 440 mm naprijed i 410 mm nazad.

Porsche je predstavio i Panameru GTS, koja je fokusirana na "uključenost vozača i agilnost". GTS pokreće isti 4,0-litarski twin-turbo V8 motor, no bez bilo kakve vrste električne asistencije. Istina, V8 motor je "detuniran" u poređenju s hibridima te razvija 500 KS, ali je ipak snažniji za 20 KS u odnosu na prethodni GTS. Prema Porscheu, nova Panamera GTS ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, 0,1 sekundu brže nego ranije, dok maksimalna brzina iznosi 303 km/h. Standardni sportski izduvni sistem doprinosi boljem zvuku.

GTS je dobio nekoliko poboljšanja šasije te djeluje oštrije na cesti i osigurava užitak u vožnji bez negativnog utjecaja na udobnost. Riječ je o sportskoj kalibraciji za standardni zračni ovjes, a automobil je niži za 10 mm u odnosu na standardnu Panameru. Posjeduje i ojačane stabilizatore, kao i nešto kruće opruge. Model je opremljen elektronski kontrolisanim PTV Plus diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.

U unutrašnjosti s crne GTS oznake, koje se slažu s mat crnim detaljima standardnog Sport paketa te tamnijim svjetlosnim jedinicama. Od modela Turbo S E-Hybrid posuđene su 21-inčne felge u Anthracite sivoj boji, dok kontrast prave crvena kočiona kliješta. Izgled upotpunjuju četiri završetka izduvnih cijevi u Dark bronzanoj boji. Sportski izgled "zaokružuju" Race-Tex presvlake u unutrašnjosti. Porsche nudi dva paketa za unutrašnjost namijenjena GTS modelima, koji sadrže Carmine crvene ili Slate Neo sive detalje, a opciono je dostupan i Matte Carbon Fiber paket.

Nove verzije Porsche Panamere već se mogu naručiti.