Porsche predstavio novu Panameru - još više talenata i još više brzine
Novi model iz vrha ponude sada ima značajno poboljšane performanse u odnosu na prethodnu Panameru Turbo. Porsche također nastavlja da slijedi i svoju strategiju e-Performance. Panamera 4S E-Hybrid novi je dodatak asortimanu priključnih hibrida, koji nudi potpuno novi pogonski sistem s izlaznim sistemom snage 412 kW (560 KS). U usporedbi s prethodnim hibridnim modelima, potpuno električni domet je pojačan i do 30 posto.
Turbo S: od nule do 100 km/h u 3,1 sekundi
Sa snagom od 630 KS i okretnim momentom od 820 Nm, nova Panamera Turbo S ima 80 KS više snage i 50 Nm više okretnog momenta od prethodnika. To ima vrlo pozitivan efekt na performanse pa tako u režimu Sport Plus Panamera Turbo S ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,1 sekundu. Poznati četverolitarski V8 biturbo motor razvijen je u Weissachu i proizvodi se u Zuffenhausenu, te je sveobuhvatno preuređen kako bi automobil mogao postići maksimalnu brzinu od 315 km/h.
Kako bi se na kontrolisan način prenosila ogromna snaga na cestu i performanse u zavojima, zračni ovjes s tri komore, Porsche aktivno upravljanje ovjesom (PASM) i sistem stabilizacije Porsche Dynamic Control Chassis Control Sport (PDCC Sport), uključujući Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), prilagođeni su svakom pojedinom modelu i optimizirani u skladu s tim. Nova Panamera Turbo S već je dokazala svoje izuzetne performanse na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife gdje je testni vozač Lars Kern završio krug dugačak 20.832 kilometra za tačno 7: 29.81 minuta što je i novi službeni rekord u klasi "executive cars".
Oštrija ali i udobnija po potrebi zahvaljujući optimizovanim sistemima šasije
V8 biturbo motor u Panameri GTS optimiziran je s posebnim fokusom na isporuku snage. Sa 353 kW (480 KS) i 620 Nm, nova Panamera GTS isporučuje 15 kW (20 KS) više snage nego prethodnik. Porsche se ovdje posebno potrudio da motor razvija snagu na način klasičnog sportskog automobila sa motorom sa atmosferskim usisom i bez prednabijanja zraka. Tradicionalni V8 zvuk još više je izražen nego prije zahvaljujući novom standardnom sportskom ispušnom sistemu koji sadrži asimetrično pozicionirane prigušivače.
Nova Panamera i Panamera 4 kao osnovni modeli u ponudu sada su pogonjeni poznatim 2,9-litarskim V6 biturbo motorom na svim tržištima širom svijeta. Isporučujući 243 kW (330 KS) i 450 Nm, performanse ostaju nepromijenjene za ovaj model. Šasija i upravljački sistemi usmjereni su za sportski i udoban karakter za sve nove modele Panamere. Jasno Porsche je detaljno obnovio i ove modele Panamere gdje je možda ajvažnija novost obnovljeni Porsche sistem aktivnog ovjesa (PASM) što rezultira vidljivim poboljšanjem udobnosti, dok kontrola električnog stabilizacijskog sistema Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) osigurava poboljšanu stabilnost karoserije.
Panamera 4S E-Hybrid sa 17,9 kWh baterijom i električnim dometom do 54 km
Porsche sa novom Panamera 4S E-Hybrid predstavlja i novi hibridni model orijentisan na performanse. Inteligentna kombinacija elektromotora snage 100 kW (136 KS) integrisanog u osmostepeni PDK mjenjač s dvostrukim kvačilom i 2,9-litarskim V6 biturbo motorom sa 324 kW (440 KS) generiše sistemsku snagu od 412 kW (560 KS) i maksimalni obrtni moment od 750 Nm. Podaci o performansama su stoga vrlo impresivni: u kombinaciji sa standardnim Sport Chrono paketom sprint od 0 do 100 km/h traje svega 3,7 sekundi. Najveća brzina je 298 km/h. Kapacitet baterije povećan je sa 14,1 na 17,9 kWh u odnosu na prethodne hibridne modele, a načini vožnje optimizovani su za još efikasniju upotrebu energije.
Oštriji vanjski dizajn za još bolji izgled
Novi Panamera modeli osim sportske limuzine mogu se naručiti i kao Sport Turismo ili Executive s produženim međuosovinskim razmakom, zavisno o pogonskom sistemu. Sada su fabrički opremljeni opcionalnim prednjim Sport Design otvorom za zrak, velikim bočnim otvorima za hlađenje i jednostrukim prednjim svjetlosnim modulom. Potpuno novi prednji dio Panamere Turbo S razlikuje se većih bočnim otvorima za zrak i novodizajniranim elementima u boji karoserije, koji su vodoravno povezani i na taj način naglašavaju širinu automobila.
Svjetlosni moduli dvostrukih Turbo prednjih svjetala sada su postavljeni daleko dalje. Obnovljena svjetlosna traka straga sada besprijekorno prelazi preko poklopca prtljažnika s prilagođenom obrisom. Na taj način se omogućuje kontinuirana i protočna veza između dva novodizajnirana zadnja svjetlosna sklopa LED svjetla. GTS modeli imaju nova zatamnjena ekskluzivna zadnja svjetla, s dinamičnom funkcijom pri otključavanju i zaključavanju. Tu su i tri nove 20 i 21-inčne felge dodana u paletu točkova, tako da je sada dostupno ukupno 10 različitih dizajna.
Digitalni sistemi povezivanja i pomoći radi sigurnosti i udobnosti
Porsche Communication Management (PCM) uključuje dodatne digitalne funkcije i usluge kao što su poboljšana glasovna kontrola putem glasa Voice Pilot, radar rizika za ažurne informacije o znakovima i opasnostima o prometu, bežični Apple CarPlay i mnoge druge usluge Connect. Panamera nudi i široku paletu inovativnih sistema za osvjetljenje i pomoć, kao što je sada standardni Lane Keeping Assist s prepoznavanjem saobraćajnih znakova, kao i Porsche InnoDrive, uključujući prilagodljivi tempomat, Night Vision Assist, Lane Change Assist, LED matrična svjetla, uključujući i PDLS, dok Park Assist uključuje Surround View i prikaz glave.
Nova Porsche Panamera već je dostupna za narudžbe i u Bosni i Hercegovini, te se prve isporuke novog modela na našem tržištu očekuju već u septembru ove godine. U Bosni i Hercegovini cijene za novu Panameru počinju od 204.450 KM sa PDV-om za Panameru 4, dok Panamera 4S kao važan i popularan model u gami košta 238.250 KM. Više fokusirana na sportske performanse Panamera GTS kod nas košta 278.995 KM do registracije, dok prestižna Panamera Turbo S E-Hybrid kod nas do registracije košta 378.480 KM. Trenutno najskuplja Panamera u cjenovniku za BiH je model Turbo S E-Hybrid uz Executive nivo opremljenosti koja košta 405.570 KM.