Večernja premijera
162

Porsche spektakularno predstavio Taycan Cross Turismo u BiH

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Porsche je sinoć spektakularnom premijerom u Golf klubu u Sarajevu na tržište Bosne i Hercegovine uveo svoj potpuno električni model Taycan Cross Turismo i tako još jednom potvrdio da su električni automobili sadašnjost, a ne budućnost.

Večernja gala premijera u Sarajevu upotpunjena pravom prazničnom atmosferom sa vatrometom pokazala je sinoć svim prisutnima da Porsche ne shvaća olako svoje električne modele, te kako je istakao gospodin Armin Mulović, brand manager marke Porsche za BiH, električni modeli nisu budućnost, oni su sadašnjost. Nakon Taycana Porsche će uskoro predstaviti i druge električne modele, a među prvima će biti i popularni Cayenne koji će već u svojoj narednoj generaciji imati električni pogon.

Električni Taycan Cross Turismo dolazi ekskluzivno sa zračnim ovjesom i pogonom na sva četiri točka zahvaljujući dva električna motora. Osnovni model je Taycan 4 Cross Turismo, a sljedeća opcija je 4S, dok je zanimljivo da Porsche za Taycan Cross Turismo nudi 20 i 21-inčne točkove kako bi se dodatno razlikovao od sedana.

Inovativni sistemi šasije

Integrisana Porsche 4D kontrola šasije analizira i sinhronizuje sve sisteme šasije u realnom vremenu. Porsche koristi centralno umreženi sistem upravljanja za šasiju Taycan Cross Turisma. Prilagodljivi zračni ovjes s trokomornom tehnologijom, uključujući elektronički sistem upravljanja amortizerima PASM (Porsche Active Suspension Management), standardno je ugrađen u sve modele Taycan Cross Turismo. Zračni ovjes standardno uključuje funkciju Smartlift. To omogućava korisniku da lako programira sistem tako da se visina vožnje automatski podiže na određenim lokacijama koje se ponavljaju, poput grba na cesti ili prilaza garaže. Takvi se položaji mogu pohraniti jednostavnim pritiskom na dugme.

Program vožnje za vožnju po makadamu

Taycan Cross Turismo standardno dolazi s dodatnim programom vožnje za makadam za putovanja po laganim "offroad" terenima, poput šljunčanih staza ili blatnjavih površina. U ovom načinu rada visina vožnje se povećava za 30 milimetara u odnosu na limuzinu. Režim za makadam također utiče na sisteme šasije Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Traction Management (PTM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) i Porsche Stability Management (PSM), kao i prijenos na zadnju osovinu. Operacije prebacivanja snage po osovinama su optimizirane kako bi se osigurala maksimalna trakcija. Osjetljivost papučice "gasa" također je dizajnirana posebno za vožnju van asfalta u smislu isporuke snage i preciznosti upravljanja.

Velika baterija sa do 800 volti u serijskoj opremi

Taycan Cross Turismo radi sa sistemskim naponom od 800 volti (raspon napona 610 V do 835 V) umjesto 400 V uobičajenog za električne automobile. Standardna dvoslojna Performance Battery Plus baterija sadrži 33 ćelijska modula koja se sastoje od 12 pojedinačnih ćelija svaka (ukupno 396). Ukupni kapacitet je 93,4 kWh.

Fleksibilne nadogradnje nakon kupnje s funkcijama na zahtjev

Zahvaljujući fleksibilnim nadogradnjama vozači Taycana mogu po potrebi kupiti razne pogodnosti i funkcije pomoći. Ono što ovaj pristup čini posebnim je to što je moguće i navesti određene nadogradnje nakon isporuke vozila, a dostupnost ne zavisi od originalne konfiguracije isporučenog automobila. Nije potrebno posjetiti niti servis zahvaljujući aktivaciji na mreži. Ovo je trenutno dostupno za Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Keeping i Porsche InnoDrive.

Taycan Cross Turismo je dostupan sa standardnim i staklenim krovom, a zahvaljujući njegovoj ravnijoj liniji putnici imaju više prostora za glavu, kako naprijed, tako i nazad. Zapremina prtljažnika je također povećana za nekih 60 litara na ukupno 466 litara. Kupci mogu naručiti i nosače za bicikle koji se postavljaju nazad i omogućavaju neometan pristup prtljažniku dok su bicikli montirani.

Na našem tržištu ponuđene su četiri verzije modela Cross Turismo, i to Taycan 4 Cross Turismo sa 476 KS koji sa cijenom kreće od 195.000 KM, a slijede ga Taycan 4S Cross Turismo sa 571 KS, te Taycan Turbo Cross Turismo sa 680 KS i najprestižniji Taycan Turbo S Cross Turismo koji ima čak 761 KS i do 100 km/h sprinta za samo 2,9 sekundi.

Da Porsche Taycan nije ponuđen kao neka egzotika koju je teško koristiti na našim cestama pobrinuo se Porsche Bosna i Hercegovina koji je u prethodnom periodu instalirao impresivan broj Porsche električnih punjača širom naše zemlje. Potvrda toga je i nagrada koju je Porsche Centar Sarajevo u 2020. godini dobio kao Porsche centar koji je u toj godini ugradio najviše električnih punjača u cijelom svijetu. Umjesto planiranih 4 punjača Porsche Centar Sarajevo je u BiH ugradio čak 48 električnih punjača što više nego dovoljno govori o posvećenosti ove marke svom električnom putu.