Premijera u Sarajevu
0

Porsche svečano predstavio novu Panameru u BiH: Usavršena u svakom detalju

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Sinoćnjom glamuroznom premijerom u Hotel Bosmal Arjaan by Rotana u Sarajevu Porsche je na tržište Bosne i Hercegovine zvanično uveo novu Panameru. Luksuzna sportska limuzina je sada još naprednija, sa naglaskom na digitalizovani kokpit i elektrificirane motore.

Sinoćnja premijera koja je u zanimljivom okruženju činila spoj zabave, modne revije i plesnog performansa na savršen način predstavila je zvanicama novu Panameru koja je naprednija i prestižnija nego ikada prije.

Porsche sada nudi ukupno četiri efikasna E-Hybrid pogona za novu Panameru, kao odgovor na veliku potražnju za ovom vrstom pogonskog sistema. Sve E-Hybrid varijante imaju veće performanse, domet i efikasnost.

Panamera Turbo E-Hybrid sada ima opsežno revidirani četvorolitarski V8 turbo motor, a snaga novorazvijenog elektromotora je 140 kW (190 KS). Zajedno stvaraju sistemsku snagu od 500 kW (680 KS). Obrtni moment sistema dostiže impresivnih 930 Nm. Porsche integriše električni motor u kućište sveobuhvatno redizajniranog osmostepenog PDK menjača sa dvostrukim kvačilom. Odvajanjem sa zasebnim kućištem E-motora štedi se oko pet kilograma. Integracija ovog sklopa u uljni vod mjenjača također optimizira ravnotežu topline električne pogonske jedinice i omogućava veći kontinuirani učinak iz elektromotora.

Panamera Turbo E-Hybrid ubrzava do 100 km/h za 3,2 sekunde i može se pohvaliti maksimalnom brzinom od 315 km/h. Također, i kapacitet njegove baterije sada je povećan na 25,9 kWh. Ovo omogućava ekvivalentni električni domet do 91 kilometar u kombinovanom WLTP ciklusu ili 83-93 km u gradskom ciklusu. Novi ugrađeni AC punjač od 11 kW skraćuje vrijeme punjenja na odgovarajućim mjestima punjenja na 2 sata i 39 minuta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, dostupni su i modeli Panamera i Panamera 4 , kojima su performanse poboljšane izmjenama na sistemu dovoda goriva i povećanja pritiska. Tako sada 2,9-litarski V6 turbo motor proizvodi 260 kW (353 KS) i 500 Nm obrtnog momenta – povećanje od 17 kW (23 KS) i 50 Nm u odnosu na svog prethodnika. Ovo skraćuje i sprint Panamere do 100 km/h na 5,2 sekunde i povećava maksimalnu brzinu na 272 km/h. Panamera 4 sa pogonom na sve točkove sada ubrzava do 100 km/h za samo 4,8 sekundi i dostiže 270 km/h.

Luksuzan i sportski iznutra i izvana

Nova Panamera zadržava karakteristične linije i proporcije, dok temeljno preuređen izgled daje sportskoj limuzini još izražajniji i sportskiji izgled. Sprijeda, dodatni usis zraka iznad registarske pločice kompenzira povećanu potrebu za zrakom za pogonske sisteme. Redizajnirana linija prozora u bočnom dijelu pojačava karakter limuzine sportskog automobila sa četiri vrata. Spoljne ivice zadnjeg stakla su u ravni sa konturom karoserije, stvarajući harmonične linije na zadnjem dijelu automobila.

Porsche Driver Experience koncept kokpita karakteriše idealan balans između digitalnih i analognih instrumenata i pozicionira ulazne i izlazne elemente neophodne za vožnju duž vozačeve ose. Ručica mjenjača se nalazi direktno sa desne strane volana, a prekidač režima za programe vožnje Normal, Sport i Sport Plus i ručke za kontrolu pomoći također su direktno dostupni vozaču. To znači da ne mora skidati pogled sa puta kako bi prilagodio programe vožnje i sisteme pomoći.

Opcioni displej za suvozača integriše putnika u samo iskustvo vožnje. Ekran od 10,9 inča prikazuje podatke o performansama vozila na zahtjev. Također omogućava rad infotainment sistema i podržava video reprodukciju dok je automobil u pokretu. Kako bi se izbjeglo ometanje onoga ko je za volanom, suvozačev displej se ne može vidjeti sa vozačevog sjedišta.

Još prepoznatljiviji Panamera Turbo E-Hybrid

Varijante modela koje nose naziv Turbo uživaju posebnu poziciju u Porscheu kao vodeći model za performanse. Porsche je ojačao ovu poziciju u liniji modela sa Panamerom Turbo E-Hybrid. Spolja ga karakterizira prepoznatljiv zadnji branik sa lakiranim difuzorima i jedinstvena prednji odbojnik u boji karoserije. Tu su i hromirane ispušne cijevi od tamne bronze i opcioni točkovi sa jednim centralnim šarafom, koji se mogu specificirati i na drugim modelima.

Za Turbo je dostupna i ekskluzivna boja Turbonite se koristi kao kontrast na bočnim prozorskim trakama i Turbo logotipu na vratima prtljažnika, kao i na Porsche grbu na haubi, točkovima i volanu. Unutra je Turbonite kombinovana sa karbonskim elementima kako bi se stvorio sportski ambijent. Može se naći, na primjer, na centralnom brojaču okretaja na instrument tabli i kao boja komandi na središnjoj konzoli.

Digitalno iskustvo i novi sistemi pomoći

Nova Panamera će postati sastavni dio digitalnog ekosistema vozača. Da bi se prijavili sa svojim ličnim Porsche ID-om, sve što kupci treba da urade je da svojim pametnim telefonom skeniraju QR kod prikazan u PCM-u. Apple CarPlay i Android Auto omogućavaju povezivanje podataka pametnog telefona i vozila radi poboljšane upotrebljivosti. Integracija funkcija vozila iz aplikacije MyPorsche u Apple CarPlay omogućava optimiziran rad digitalnih funkcija i stvara jasniji pregled. Funkcije kao što su klima uređaj, masažna sjedišta i ambijentalno osvjetljenje mogu se kontrolisati direktno preko Apple CarPlay-a ili pomoću Siri glasovnog asistenta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Porsche također oprema Panameru standardnim Matrix LED farovima. HD Matrix LED sistem rasvjete visoke rezolucije, koji ima više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu, dostupan je kao opcija. Nudi potpuno nove karakteristike osvjetljenja, kao što je namjensko osvjetljenje trake. Domet osvjetljenja je do 600 metara.

Porsche je značajno unaprijedio i ponudu vozačkih asistenata u novoj Panameri. Standardni aktivni asistent brzine sada je u interakciji s prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Ako je sistem aktivan, Panamera neće automatski voziti brže od odgovarajućeg ograničenja brzine. Porsche InnoDrive, uključujući prilagodljivi tempomat, ima aktivno navođenje trakom i pomoć u raskrsnici. Pomoćnik za skretanje sada je također dio niza funkcija. Novost je i to što prilikom automatskog parkiranja vozač više ne mora biti u automobilu, iako je i dalje odgovoran za manevar. Proces parkiranja može se pratiti s pametnog telefona s novom funkcijom Remote ParkAssist.

Nova Porsche Panamera je tako sada dostupna za naručivanje i u Bosni i Hercegovini, nudi proširenu standardnu ​​opremu u odnosu na svog prethodnika, gdje su posebno ističe dvoventilskim dvokomorni zračni ovjes, LED matrix svjetla, ParkAssist, ali i neki manji ali jednako važni detalji poput prekidača za način vožnje na volanu, hlađene pregrade za pametni telefon s funkcijom induktivnog punjenja i poboljšanim filterom za finu prašinu.

U Bosni i Hercegovini Porsche nudi novu Panameru po cijeni od od 222.640 KM, dok Panamera 4 kod nas počinje sa cijenom od 230.625 KM do registracije. Panamera Turbo E-Hybrid kao najsnažniji i najprestižniji model u ponudi je dostupna od 388.055 KM do registracije.