Električni sportista
0

Porsche upotpunio ponudu Taycana: Nova ulazna verzija i povratak GTS-a

Klix.ba
Porsche je početkom 2024. godine značajno unaprijedio Taycan oštrijim dizajnom, većom snagom, većim dometom i bržim punjenjem. Tri nova modela sada upotpunjuju porodicu od 16 verzija.

Ponuda Taycana nikada nije bila veća: sada postoji ukupno 16 verzija, koje uključuju tri karoserijske varijante, pogon na sva četiri ili zadnje točkove, te različite nivoe snage Porsche E-Performance motora od 300 do 760 kW.

Taycan 4 sportska limuzina (cijena od 220.658 KM) i nova verzija Taycan GTS-a upravo su dodani u ponudu ovog modela. Cijene tako kreću od 303.199 KM za Taycan GTS i 305.128 KM za Taycan GTS Sport Turismo. Tri nova modela upotpunjuju ponudu verzija Taycana i već su dostupni za narudžbu.

Nove vanjske boje također su dostupne za sve Taycan modele, uključujući Slate Grey Neo i Pale Blue Metallic u kategoriji Legends, te Purple Sky Metallic u kategoriji Dreams.

Električni sportski automobil iz Porschea sada nadmašuje svog prethodnika u gotovo svim aspektima. Novi modeli nude veću snagu, duži domet, brže ubrzanje i kraće vrijeme punjenja, uz veću stabilnost. Svi Taycan modeli dolaze s bogatijom standardnom opremom i najnovijom generacijom Porsche Driver Experience sistema.

Poboljšanje performansi i efikasnosti postignuto je naprednim pogonskim sistemom s novim motorom na zadnjoj osovini koji ima do 80 kW veću snagu u odnosu na prethodnika, optimiziranim inverterskim softverom, snažnijim baterijama, poboljšanim termalnim upravljanjem, novom generacijom toplotne pumpe i modificiranom strategijom rekuperacije i pogona na sva četiri točka. Na DC punionicama s 800 V naponom, Taycan se može puniti snagom do 320 kW, dok je maksimalni kapacitet rekuperacije pri usporavanju povećan do 400 kW.

Novi Taycan GTS je sportski svestrani model gdje poznata oznaka GTS stoji za Gran Turismo Sport, još od Porschea 904 Carrera GTS iz 1963. godine. Sada je i Taycan dobio verziju s ovom legendarnom značkom, a dostupan je kao sportska limuzina i kao Sport Turismo.

Taycan GTS impresionira snagom do 515 kW u "overboost" načinu rada pri korištenju "Launch Control-a", što je 75 kW više u odnosu na prethodnika. S novom funkcijom "push-to-pass" u standardnom Sport Chrono paketu, dodatnih 70 kW snage može se aktivirati pritiskom na dugme. Kod Taycan GTS, "push-to-pass" funkcija daje poseban sportski doživljaj, jer se pri niskim brzinama obrtni mo-ment povećava do istog nivoa kao prilikom aktivacije "Launch Control-a". Kao i kod Taycana Turbo GT, pojačanje je prikazano na instrument tabli kroz odbrojavanje, a na brzinomjeru dinamički se prikazuju animirani prstenovi.

Taycan GTS stiže do 100 km/h za samo 3,3 sekunde – što je 0,4 sekunde brže od prethodnih verzija, dok ubrzanje od 0 do 200 km/h traje samo 10,4 sekundi, što je 1,6 sekundi brže nego ranije. Domet je poboljšan za više od 120 kilometara i sada iznosi do 628 kilometara prema WLTP-u.

Za autentičan GTS karakter, Taycan je dobio i poseban zvučni profil, slično kao na modelu Taycan Turbo S, čime se razlikuje od ostalih Taycan verzija.

Vanjski i unutrašnji dizajn također su jedinstveni. Brojni detalji u crnoj ili antracit sivoj boji na eksterijeru tipični su za GTS modele. Noviteti uključuju sportski dizajn prednjih i zadnjih branika s crnim umetkom (visoki sjaj), crne baze vanjskih ogledala (visoki sjaj), standardne 20-inčne Aero Design točkove Taycan Turbo S, te opcionalne 21-inčne RS Spyder Design točkove, koji su ekskluzivno obojeni u antracit sivo.

U unutrašnjosti, mnogi materijali preuzeti su iz modela Taycan Turbo GT. Taycan GTS modeli standardno dolaze u sportskom Race-Tex materijalu i elementima od crne kože. Također, uključuju Adaptivna Sportska Sjedala Plus (s električnim podešavanjem u 18 smjerova), GT multifunkcionalni sportski upravljač s prekidačem za modove i grijanjem upravljača, kao i Sport Chrono paket s "push-to-pass" funkcijom i track modom. GT upravljač, poznat iz Taycan Turbo GT modela, dostupan je na zahtjev u crnom Race-Tex materijalu. Uključuje prekidače za modove i pedale za push-to-pass i rekuperaciju energije. Uz opcionalni GTS paket unutrašnjosti u Carmine Red boji, sada je dostupna i opcija Slate Grey Neo. Taycan GTS logo prisutan je na instrument tabli, mjeraču snage i grafici prilikom startovanja. Standardni BOSE Surround Sound sistem također je uključen.

GTS ima i specifično podvozje i opcionalno upravljanje zadnjom osovinom što mu daje posebnu sportsku notu. Adaptivni zračni ovjes, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM), standardno je kombinovan s Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) sistemom. Opcionalni Porsche Active Ride sistem s GTS-specifičnim podešavanjem poboljšava udobnost vožnje i stabilnost pri dinamičnim voznim situacijama.

Nova verzija Taycan 4 čini novu ulaznicu u svijet električnog sportiste. Kupci koji su željeli spojiti visoku efikasnost osnovnog Taycana s pogonom na sve točkove već su pronašli ono što su tražili u modelu Cross Turismo. Sada Porsche nudi ovakvu varijantu i kao sportski sedan. U pogledu performansi, novi Taycan 4 ima performanse kao Taycan: zavisno o tome da li je u podvozju ugrađena standardna Performance baterija ili opcionalna Performance Battery Plus, rezultat je overboost snaga do 300 kW, odnosno 320 kW pri korištenju Launch Control.

Domet također zavisi od vrste baterije. S Performance baterijom, domet iznosi do 559 kilometara. S Performance Plus baterijom, Taycan 4 može preći do 643 km prema WLTP. Ove dvije verzije su nesporni šampioni u dometu među modelima s pogonom na sve točkove i smještene su samo oko 35 kilometara niže od vrijednosti odgova-rajućih Taycan modela.

S po jednim električnim motorom na prednjoj i zadnjoj osovini, Taycan 4 nudi veću stabilnost vožnje i bolju vuču od modela s pogonom na zadnje točkove. To se ogleda u vrijednostima ubrzanja: Taycan 4 od 0 do 100 km/h ubrzava za tačno 4.6 sekundi. S obzirom na dodatnih 80 kilograma, on je za dvije desetinke sekunde brži od svog modela s pogonom na zadnje točkove.

Na vanjskom izgledu obimna standardna oprema uključuje 19-inčne Taycan aero felge i crne kočione čeljusti, kao i matrix LED svjetla. Pored toga, Porsche Traction Management (PTM) i Adaptive Air Suspension s Porsche Active Suspension Management (PASM) dolaze u standardnoj opremi.

U unutrašnjosti se standardno nalaze komforna prednja sjedišta (s električnim podešavanjem u osam smjerova), crni parcijalni kožni detalji, paket Dark Silver akcenata, multifunkcionalni sportski upravljač od kože, četverostruki aluminijumski pragovi i Sound Package Plus. Parcijalni kožni interijer dostupan je u Slate Grey, kao i u dvotonskoj varijanti u Black/Chalk Beige.