Samo 50 kg teži
47

Porsche zvanično lansirao prvi 911 Hybrid, elektrifikovani Elfer nudi još bolje performanse

A. M.
Porsche je temeljito unaprijedio kultni sportski model 911. Novi 911 Carrera GTS je prvi cestovni model u 61-godišnjoj historiji koji je opremljen hibridom pogonom. Elektrifikovana 911-ka će kupcima biti dostupna odmah nakon lansiranja.

S lansiranjem svog kultnog modela, Porsche je modernizovao četiri od šest modela u samo nekoliko mjeseci: Panamera, Taycan, Macan i 911. Međutim, Porsche na slavnom Elferu premijerno uvodi hibridnu tehnologiju.

"Naša linija proizvoda je mlađa nego ikad prije i veoma je atraktivna, a našim kupcima nudi još više opcija prilagođavanja i ekskluzivnosti", kaže izvršni direktor Oliver Blume.

Blume je pod ovim mislio na novorazvijeni i inovativni pogon kod 911-ke, koji sa 3,6-litarskim benzincem i dva električna motora pruža vožnju sa značajno poboljšanim performansama. 911 Carrera GTS Coupé od nula do 100 km/h ubrzava za svega tri sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 312 km/h. Verzija 911 Carrera će također biti dostupna odmah nakon lansiranja novog modela. Pokreće je blago modifikovani 3,0-litarski twin-turbo bokser motor koji je moćniji od svog prethodnika. Novi 911 također je prošao kroz ruke dizajnera i nudi osvježen dizajn, bolju aerodinamiku, svježu unutrašnjost i nadograđenu standardnu opremu.

Ono što se posebno ističe za ove modele, Porscheovi inžinjeri su koristili znanje stečeno iz auto trka kao osnovu za stvaranje hibridnog sistema.

"Razvili smo i testirali širok spektar ideja kako bismo došli do hibridnog sistema koji bi savršeno odgovarao 911-ki. Rezultat je jedinstveni pogon koji se uklapa u cjelokupni koncept ovog modela i značajno poboljšava njegove performanse," kaže Frank Moser, potpredsjednik linije modela 911 i 718.

Dakle, najveća novina koju donosi novi Porsche 911 facelift je hibridna verzija, nazvana Carrera GTS. Ispod zadnjeg poklopca novog modela krije se 3,6-litarski šestocilindarski turbo bokser motor, koji je uparen sa dva elektromotora. Jedan od njih je integrisan u turbopunjač i nudi 15 konjskih snaga. Drugi elektromotor ugrađen je u automatski mjenjač PDK i nudi dodatnu snagu od 54 KS i 150 Nm.

Zanimljivo, iako se radi o hibridu, novi Porsche 911 Carrera GTS nema električni pogon. Umjesto toga, elektromotor montiran unutar mjenjača napaja 12-voltna baterija kapaciteta 1,9 kWh. Drugi elektromotor, postavljen između turbopunjača i turbinskog točka, takođe radi kao generator, uz pomoć energije koja nastaje iz strujanja izduvnih gasova.

Povećanje od 61 KS

Srce T-Hybrid pogona je novorazvijeni 3,6-litarski bokser motor. Čak i bez električne pomoći, bokser motor isporučuje 357 kW (485 KS) i 570 Nm obrtnog momenta. Ukupna snaga sistema je 398 kW (541 KS) i 610 Nm. Povećanje snage u odnosu na prethodnika je 45 kW (61 KS). Nova 911 Carrera GTS takođe nadmašuje svog prethodnika u sprintu do 100 km/h. Hibrid sa efikasnim performansama postiže veoma dinamične karakteristike vožnje, dok istovremeno smanjuje emisiju CO2 uz znatno manju dodatnu težinu u poređenju sa plug-in hibridnim vozilima. Povećanje mase u odnosu na prethodnika je samo 50 kilograma.

S druge strane, umjereniji Porsche 911 Carrera i dalje ima 3,0-litarski bokser motor sa dvostrukim turbopunjačem. I ovaj motor je temeljito prerađen. Između ostalog, sada korisiti intercooler sa modela Turbo, koji se sada nalazi direktno ispod rešetke zadnjeg poklopca, odnosno iznad motora. Sa ovim modifikacijama, Porsche istovremeno postiže smanjenje emisija i povećanje snage na 290 kW (394 KS), zajedno sa maksimalnim obrtnim momentom od 450 Nm. Nova 911 Carrera Coupé od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu (3,9 sekundi sa Sport Chrono paketom) i može se pohvaliti maksimalnom brzinom od 294 km/h. U poređenju sa prethodnikom, ovo predstavlja poboljšanje od 0,1 sekunde i 1 km/h više na brzinomjeru.

Optimizovani ovjes i aktivna aerodinamika

Suspenzija modela 911 Carrera GTS je takođe temeljito revidirana. Po prvi put, upravljanje stražnjom osovinom sada dolazi kao standard. To povećava stabilnost pri velikim brzinama i smanjuje krug okretanja. Porsche je ujedno integrisao Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) sistem stabilizacije protiv prevrtanja u visokonaponski hibridni sistem. Ovo omogućava upotrebu elektro-hidrauličkog upravljačkog sistema, što sistem čini još fleksibilnijim i preciznijim. Sportski ovjes sa varijabilnim sistemom amortizera (PASM) i visinom spuštenom za 10 mm pružaju karakteristično GTS iskustvo upravljanja.

Porsche nudi ukupno sedam različito dizajniranih točkova u veličinama od 19 do 21 inča. Prvi put na modelu 911 Carrera dostupni su točkovi Exclusive Design sa karbonskim oštricama koje smanjuju koeficijent otpora i stoga povećavaju efikasnost. Modeli 911 Carrera GTS se kotrljaju na točkovima od 21 inča promjera i na dimenzijama guma odzada 315/30 ZR, dok su naprijed 245/35 ZR na 20-inčnim felgama. U skladu sa značajno poboljšanim performansama, širi trag zadnjih točkova poboljšava dinamiku vožnje i prenos snage i momenta na podlogu.

Po prvi put, 911-ka ima potpuno digitalnu instrument tablu. Blago zakošeni ekran od 12,6 inča elegantno se uklapa u novi koncept podešavanja displeja kako bi se detaljno prilagodio vozaču. Sistem nudi sedam grafičkih podloga, uključujući ekskluzivni Classic displej inspirisan tradicionalnim Porscheovim dizajnom instrumeneta sa obrtomjerom u centru. Još jedna novost stigla je u paketu ažuriranja. Naime, umjesto ključa za paljenje, motor novog Porsche 911 će se pokretati pritiskom na start-stop prekidač.