Novi Taycan nam je tako predstavljen na brodu koji je plovio rijekom Vltavom, a koja protiče glavnim gradom Češke Republike. Pred novinarima je otkriven model Taycan 4S Cross Turismo, čiji elektromotori proizvode do 598 KS, ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i ima domet do 610 km. Krase ga 21-inčne felge, opremljen je off-road dizajnerskim paketom, a njegova karoserija je lakirana u Frozen Berry metalik boju. Cijena ovog primjerka starta od 126.400 eura u Njemačkoj.
Iz Porschea ističu da je Taycan detaljno unaprijeđen u svakom segmentu u odnosu na prethodnika, što između ostalog znači da novi model ima više snage, veći domet i bolje ubrzanje, ali i da se puni za manje vremena uz veću stabilnost.
Primjetno je da su se dizajneri odlučili za "oštriji" dizajn, dok se Turbo modeli sada više razlikuju. S druge strane, sve verzije novog Taycana dolaze s bogatijim paketom standardne opreme, kao i s najnovijom generacijom Porsche Driver Experiencea, što uključuje potpuno digitalni ekran, svestranu individualizaciju i intuitivan rad. Opsežne modifikacije će biti dio sve tri karoserijske verzije od dana lansiranja, a to su Taycan sportski sedan, svestrani Taycan Cross Turismo dostupan s off-road dizajnerskim paketom te sportski i istovremeno praktični Taycan Sport Turismo. U svakom slučaju će biti ponuđene četiri opcije pogona, uz verzije s pogonom na stražnje i na sva četiri točka.
Prije početka serijske proizvodnje, razvojni inženjeri i testni vozači su prešli više od 3,6 miliona kilometara širom svijeta u kamufliranim testnim automobilima kako bi ostvarili cilj da poboljšaju prvi Porscheov potpuno električni automobil. Njemački gigant je do danas proizveo gotovo 150.000 primjeraka Taycana, a trenutno najvažnija tržišta za ovaj model su SAD, Velika Britanija, Njemačka i Kina.
Više snage, bolje ubrzanje, veći domet i brže punjenje
Iako je Taycan i u prvom izdanju imao silovita ubrzanja, nakon ovog osvježenja svi modeli imaju još bolje ubrzanje. Tako Taycan Turbo S sada od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2,4 sekunde, što znači da je za 0,4 sekunde brži od svog prethodnika. Osnovni model do "stotke" stiže za 4,8 sekundi, odnosno 0,6 sekundi prije prethodnika.
Taycan sa stražnjim pogonom i Performance Battery Plus baterijom nudi najveći domet, te može preći 678 kilometara s jednim punjenjem po WLTP ciklusu, a to je čak 175 kilometara više nego ranije. Baterija podržava punjenje do 320 kW DC punjačima velike snage s 800-voltnom tehnologijom, što je povećanje za 50 kW. Na ovaj način je vrijeme punjenja baterije od 10 do 80 posto kapaciteta smanjeno na manje od 18 minuta i to ne samo u idealnim uvjetima. To je moguće zahvaljujući činjenici da je period brzog punjenja nove baterije visokih performansi značajno produžen. U "prijevodu", kapacitet punjenja veći od 300 kW se može održati do pet minuta, a veoma visoki kapaciteti punjenja se mogu postići brže, čak i pri niskim temperaturama.
Ovisno o individualnom načinu vožnje, ovo može smanjiti vrijeme potrebno za punjenje baterije od 10 do 80 posto kapaciteta za polovinu u poređenju s prethodnikom. U slučaju prve generacije Taycana, baterija se punila od 10 do 80 posto kapaciteta za 37 minuta pri temperaturi od 15 stepeni, međutim, u istim uvjetima je novom Taycanu potrebno samo 18 minuta uprkos bateriji većeg kapaciteta.
Novi električni motor na stražnjoj osovini Taycana isporučuje 80 kW više u odnosu na prethodni, a uz to je 10,4 kilograma lakši. Performance Battery Plus baterija sada ima kapacitet od 105 kWh (bruto energetski sadržaj), koji je povećan s ranijih 93 kWh.
Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja pri velikim brzinama je povećan s 290 na do 400 kW.
Nova push-to-pass funkcija u Sport Chrono paketu osigurava boost, odnosno povećanje snage do 70 kW ovisno o modelu, koje je nakon aktivacije funkcije pritiskom na dugme dostupno u periodu od 10 sekundi.
Efikasnost na najvišem nivou
Poboljšanje performansi i efikasnosti bazira se na nekoliko faktora, a to su napredni pogonski sklop s novim motorom na stražnjoj osovini, koji isporučuje 80 kW više u odnosu na prethodnika za sve modele, modifikovani impulsni inverter s optimizovanim softrerom, moćnije baterije, revidirano upravljanje toplotom, toplotna pumpa sljedeće generacije, modifikovana rekuperacija i strategija pogona na sva četiri točka. Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja pri velikim brzinama povećan je za više od 30 posto, odnosno s 290 na 400 kW. Sve verzije Taycana imaju aerodinamički optimizovane točkove i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Nove 21-inčne felge i gume specijalno su razvijene za pomenutu svrhu.
Iako je standardna oprema još bogatija nego prije, svi modeli su do 15 kg lakši od prethodnih. Na listi standardne opreme odsad su ambijentalno osvjetljenje, Park Assist sistem s kamerom za pomoć pri vožnji unazad, električni sklopivi vanjski retrovizori s okružujućim osvjetljenjem ogledala, Porsche Intelligent Range Manager (kraće PIRM, npr. automatski optimizira rutu ukoliko je moguć brži dolazak na destinaciju minimiziranjem broja zaustavljanja zbog punjenja istovremeno ograničavajući maksimalnu brzinu), toplotna pumpa s novim sistemom hlađenja, držač smartphonea s funkcijom bežičnog punjenja, portovi za punjenje uređaja na strani vozača i suvozača, Drive Mode dugme za modove vožnje i Power Steering Plus (direktna i precizna reakcija na okretanje upravljača pri velikim brzinama te jača podrška upravljanju pri manjim brzinama). Osnovni modeli Taycana sada imaju adaptivni zračni ovjes, kao i aluminijsku zaštitu pragova. Pored bogatije opreme, Taycan je dobio i bateriju većeg kapaciteta, koja je istovremeno i lakša.
Još atraktivniji dizajn
Stručnjaci iz odjela Style Porsche su novim prednjim i stražnjim svjetlima dodatno usavršili čist, puristički dizajn Taycana. Nova prednja krila i ravnija prednja svjetla daju još veći naglasak širini Taycana. Također, nova HD matrix svjetla s detaljnom optikom noću prikazuju karakterističnu Porscheovu grafiku s četiri tačke. Porscheov logotip u stražnjoj osviejtljenoj liniji krasi trodimenzionalni dizajn "staklenog" izgleda. Prvi put je dostupan u osvijetljenoj verziji s pozdravnim animacijama prilikom ulaska i izlaska iz automobila. Među ostalim značajnim karakteristikama, naglašena Turbonite boja čini da se Turbo i Turbo S modeli jasnije razlikuju od drugih verzija, kako izvana, tako i u unutrašnjosti.
Dugi svjetlosni snop visokih performansi opcionih HD matrix LED svjetala nudi inovativne funkcije kao što su osvjetljavanje traka, svjetlo na gradilištu, usko grlo i adaptivna duga svjetla za autoput. U svakom svjetlu je više od 32.000 individualno kontrolisanih micro-LED dioda. Prilagodljiva duga svjetla na autoputu mogu osvijetliti put na udaljenosti većoj od 600 metara. Glavna prednja svjetla stvaraju homogenu i preciznu svjetlost koja se dinamički munjevitom brzinom prilagođava situaciji u vožnji. Nova adaptacija se proračunava svakih 16 milisekundi.
Unaprijeđen koncept upravljanja i prikaza
Instrument tabla, centralni ekran i opcioni ekran za suvozača su dobili optimizovani korisnički interfejs s dodatnim funkcijama. Dugme za promjenu modova, koje se nalazi na upravljaču, sada je dio standardne opreme. Modeli Taycana opremljeni Sport Chrono paketom i Perfomance Battery Plus baterijom imaju specijalno push-to-pas dugme za oslobađanje dodatne snage. Koristeći novu kontrolnu polugu lijevo iza upravljača, kontrola pomoćnih sistema za vozača postaje još intuitivnija. Apple CarPlay je dublje integrisan u ekrane i funkcije vozila, a nova In-Car Video funkcija omogućava video streaming na centralnom ekranu te na ekranu namijenjenom suvozaču.
Zahvaljujući novom 3D ekranu za pomoć vozaču, sada je moguće izabrati između šest prikaza na instrument tabli.
Poboljšan je i Porsche Charging Planner, što znači da se planiranje ruta obavlja online i funkcioniše tri puta brže nego ranije. Porsche Charging Service omogućava pristup punjačima raznih provajdera širom svijeta. Trenutno je povezano gotovo 600.000 punjača u 24 evropske zemlje.
Savršena kombinacija udobne i dinamične vožnje
Sve verzije poboljšanog Taycana standardno dolaze s adaptivnim zračnim ovjesom. Novi Porsche Active Ride ovjes se može naručiti kao opcija za sve modele s pogonom na sva četiri točka. Ovaj sistem nudi savršenu kombinaciju udobne i dinamične vožnje. Ovjes održava karoseriju Taycana u nivou u svakom trenutku pa čak i tokom dinamičnih manevara kočenja, upravljanja i ubrzanja. Vožnja je "glatka" u svakom trenutku jer sistem apsorbuje neravnine gotovo u potpunosti. U situacijama dinamične vožnje, Porsche Active Ride ovjes osigurava savršen kontakt s cestom zahvaljujući uravnoteženoj distribuciji opterećenja točkova. Ako je aktivan odgovarajući mod, ovjes može kompenzirati pokrete nagiba i kontrljanja kako bi se smanjile sile ubrzanja koje djeluju na putnike u automobilu.
Novi Taycan će u Porscheove salone početi stizati ovog proljeća.