Električni model
0

Razvoj novog Renaulta 5: Prvi prototipovi su već spremni

Klix.ba
Stručnjaci Renaulta trenutno ispituju prvih devet prototipova budućeg električnog Renaulta 5 – novog modela u završnoj fazi razvoja na kojem se provode završna prilagođavanja raznih detalja.

Prototipovi odnosno imaju istu platformu, pogonski sklop i bateriju kao što će imati budući serijski automobil. Vanjskim izgledom još uvijek ne nalikuju budućem modelu, već se kriju ispod obrisa Clija. Pažljivi promatrači primijetit će i to da prototipovi imaju poklopac priključka za punjenje.

Ti se prototipovi naizmjenično testiraju uz pomoć statičkih i dinamičkih programa za završne prilagodbe i ispitivanja izdržljivosti. Ove su zime u Arvidsjauru, u švedskom dijelu Laponije, bili podvrgnuti ispitivanju na podlogama s lošim prianjanjem (led, snijeg), a u Renaultovom tehničkom centru u Lardyju (na periferiji Pariza) i Aubevoyeu (u Normandiji) ispitani su na podlogama sa srednjim i dobrim prianjanjem.

Renaultov Tehnički centar u Aubevoyeu jedinstven je i poseban, budući da raspolaže najsavremenijim sredstvima za reprodukciju cijelog raspona opterećenja kojima su vozila izložena prilikom stvarne upotrebe. Centar se prostire na 613 hektara te obuhvaća 35 ispitnih staza ukupne dužine 60 kilometara, 42 ispitna laboratorija, dva zračna tunela i 18 komora za ubrzavanje procesa korozije. Sve to skriveno je u šumi od 272 hektara koja vozila u razvojnoj fazi štiti od znatiželjnih pogleda.

Prve testne vožnje s platformom CMF-B EV

Nova platforma CMF-B EV premijerno će biti predstavljena u budućem električnom Renaultu 5. Očekivanja su velika – trebala bi to biti najkonkurentnija platforma u segmentu, s najboljim performansama u klasi. Čak 70 % njezinih dijelova preuzeto je iz platforme CMF-B na kojoj su sazdani Clio i Captur. U usporedbi s modelom ZOE, troškovi proizvodnje platforme CMF-B EV manji su za 30%.

Ta nova modularna platforma pojednostavljuje proizvodnju, razvoj i optimizaciju performansi nove generacije električnih modela iz B-segmenta. Njezin dizajn i prednosti omogućuju stvaranje inovativnih električnih vozila te prilagodbu razmaka točkova i međuosovinskog razmaka različitim vrstama i oblicima karoserije.

Baš kao Mégane E-Tech Electric, budući električni Renault 5 postavit će standarde užitka u vožnji u svom segmentu. Za bolje dinamičke karakteristike pobrinut će se optimizirano podvozje s multi-link zadnjim ovjesom, kakvo se obično ugrađuje u automobile višeg segmenta, te niže težište automobila (zahvaljujući ugradnji baterije u njegovu podnicu).

Ispitivanju su podvrgnuti i novi električni motor te baterija

Platforma CMF-B EV ima manji prostor za motor, budući da su dimenzije sastavnih dijelova električnog motora znatno manje od onih kod motora s unutrašnjim izgaranjem.

Pogonski sklop novog električnog Renaulta 5 temeljit će se na dokazanoj tehnologiji električno pobuđenog sinhronog motora koji se već upotrebljava u električnim modelima ZOE i Mégane E-Tech. Osim što osigurava bolju efikasnost u usporedbi s električnim motorom s permanentnim magnetima, ova tehnologija ne upotrebljava rijetke zemne metale, čime se smanjuju troškovi masovne proizvodnje i utjecaj na okoliš.

Električni motor imat će koristi i od nove unutrašnje arhitekture koja spaja tri glavne komponente:

  • pretvarač istosmjerne struje (DC/DC) koji baterijski napon od 400 V pretvara u napon u 12 V;
  • punjač baterije;
  • kućište upravljačkog mehanizma "accessory box" koje upravlja raspodjelom električne energije.

Zahvaljujući kombinaciji različitih funkcija koje obavljaju te tri komponente u jednom kućištu, električni je motor manji i lakši (za oko 20 kilograma u usporedbi s modelom ZOE) te garantuje udobniju i dinamičniju vožnju, nego što su je pružali prethodnici budućeg električnog Renaulta 5.

Nova će baterija također osigurati konkurentnu prednost automobilu. Prijelaz s baterije s 12 modula (kakvu ima ZOE) na bateriju sa samo četiri velika modula rezultirao je jednostavnijom arhitekturom i manjom masom (za 15 kg). Budući da su baterijski moduli raspoređeni u jednom sloju, nova se baterija savršeno uklapa u novu platformu. Novi električni Renault 5 stoga će trebati manje prostora za pohranu većeg kapaciteta energije.