Noviteti
109

Renault na IAA u Frankfurtu: Novi Megane i Talisman najavljuju renesansu

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Renault je na sajmu automobila u Frankfurtu, koji je otvoren danas za predstavnike medija, predstavio novi Megane i Talismana, a Klix.ba vam donosi ekskluzivne fotografije sa Renaultovog izložbenog prostora.

Velika gužva na štandu Renaulta na sajmu u Frankfurtu potvrdila je da su ove godine u Njemačku doveli svoje najveće novitete.

Prvi i jednako važan je Talisman. Velika limuzina koja pravi radikalan zaokret u odnosu na Lagunu i Latitude, te pokazuje kako je Renault ipak odlučio promjeniti recept za svoj limuzniski model. Ono što je bilo jasno i prije premijere u Frankfurtu je da dizajn otvoreno koketira sa izgledom uspješnih njemačkih modela kao što su Passat ili A6, a uz limuzinsku verziju Renault je u Frankfurt dovezao i karavansku verziju novog Talismana.

Talisman ni po čemu ne podsjeća na svoje prethodnike, a prvi pogled "u živo" otkrio nam je da Talisman ima zaista impresivne proporcije, izdašnu ponudu prostora i vrlo upečatljiv izgled. Ono što je najvažnije, Renault je odlučio ozbiljno poraditi na kvaliteti pa su za dodatnu kontrolu kvalitete na kraju proizvodnog procesa angažovali stručnjake iz Daimlera. Čini se da su naprvili odličan posao jer nam još nijedan Renault nije izgledao tako kvalitetan i čvrst u unutrašnjosti kao Talisman.

Uz dosta prostora i velika udobna sjedišta Talisman se može pohvaliti i vrlo velikim prtljažnikom koji će "progutati" čak 608 litara u limuzinskoj verziji.

Obje verzije Talismana će u ponudi benzinskih motora imati TCe 150 i TCe 200 turbo benzinske motori sa 150 KS i 200 KS, a pratiće ih trio Energy dCi dizelaša od 110, 130 i 160 KS. U standardnoj opremi za prenos snage brine se šest-stepeni ručni mjenjač, dok je na listi doplata EDC automatik sa dvostrukim kvačilom i to samo za motore TCe 200 i dCi 130, dok dCi 160 dobija šestostepeni mjenjač sa dvostrukim kvačilom.

Novi Megane zaoštrava borbu kompakta

Jedan od najvažnijih noviteta u Frankfurtu svakako je novi Megane. Renault je odlučio napravitiv jednako velik pomak u kompkatnoj klasi kao što se trude napraviti u klasi limuzina sa Talismanom.

Novi Megane je niži i širi i ima duži međuosovinski razmak, što se može vidjeti po izdašnijoj ponudi prostora u unutrašnjosti, uprkos tome i da je dobio vidno veća deblja sjedišta. Kokpit također predstavlja varijaciju na temu koju je započeo Espace, pa dominiraju digitalni displeji, kako na mjestu instrumenata tako i na centralnoj konzoli.

Dizajn je pod velikim utjecajem paralelno predstavljenog Talismana, pa prednja i zadnja svjetla gotovo da su identična, osim što su prilagođena manjim proporcijama. U svakom slučaju Megane izgleda izuzetno dinamično, a posebno dobro izgleda detalj zadnjih bokova koji je slično kao i na Cliu dodatno istaknut što mu daje i "mišićav" izgled. Posebno atraktivno izgleda GT verzija koju je razvijao sportski odjel Renaulta, a koja ima detalje poput dvstrukog izduvnog sistema, agresivnije maske i difuzora zraka.

Renault se sa novim Meganeom ponosi i predstavljanjem "head-up" displeja u boji, što je prvi put da neko ponudi u ovoj klasi.

U početku Megane je ponuđen s šest motora, gdje spadaju dCi turbodizelaši od 90 KS (66 kW), 110 KS (81 kW) i 130 KS (96 kW) i tri TCe benzinska motora sa snagom od 100 KS (74 kW), 130 KS (96 kW) i 205 KS (151 kW). EDC automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom će se nuditi s motorom dCi 110 (šest brzina) i TCe 130 i TCe 205 (sedam brzina).

Trenutno najsnažniji model u ponudi Meganea biće GT verzija sa 205 KS iz TCe turbebenzinca uz sedmostepeni EDC sa dvostrukim kvačilom, 4Control sistem zakretanja sva četiri točka i sportski ovjes.