Privredna vozila
0

Renault predstavio novi Master: Naglasak na aerovan dizajnu

Klix.ba
Renault je od 1980. prodao više od tri miliona kombija Master, a njegova bogata historija i velik uspjeh postignut tokom više od 40 godina i tri generacije čini ga dugogodišnjim predvodnikom kategorije u Evropi. Četvrta generacija kombija Renault Master na putu je da nastavi taj uspjeh.

Luksuzna unutrašnjost novog Mastera nalik je onima u putičkim vozilima. Armaturna ploča u obliku slova S okrenuta je prema vozaču i pridonosi prostranosti u unutrašnjosti. Materijali su profinjeni, a 10-inčni ekran vizuelno je ugodan high-tech detalj.

Tamne presvlake u savremenom kokpitu pridonose osjećaju obavijenosti kao u čahuri. Dizajn upravljača preuzet je iz osobnih vozila te je podesiv po visini i dubini pa možete pronaći položaj koji vam najbolje odgovara. Ručica mjenjača u inačicama s automatskim mjenjačem sad je smještena na upravljaču, što otvara još više prostora na središnjoj konzoli.

Ukupna zapremina prostora za odlaganje u kabini od 135 litara je čak 25% više nego u prethodnoj generaciji. U kokpit novog Mastera stat će sve što vam je potrebno: tu su brojni pretinci na armaturnoj ploči, držači za čaše, ladice u pretincu za rukavice, prostor na stropu i dva pretinca za pohranu u vratima.

Novi se Master bez problema pretvara u ured na točkovima. Naslon srednjeg sjedala preklapa se u radni stol, na njegovom dnu nalazi se prostor za laptop, a opremljeno je i USB-C utičnicama za punjenje uređaja. Svaki je detalj tu da olakša intenzivnu svakodnevnu upotrebu. Na primjer, neabrazivni i robusni rubovi sjedala presvučenih umjetnom kožom olakšavaju ulazak u kombi i izlazak iz njega, a izgledat će besprijekorno iz mjeseca u mjesec i iz godine u godinu. Bogata ponuda sjedišta uključuje verzije s ovjesom i okretnim mehanizmom, individualna sjedišta i tri vrste klupa (dvije presvučene tkaninom i jednu presvučenu umjetnom kožom).

Dizajn je posebno važan za novi Master. Masivan prednji dio jasno asocira na izgled robusnog i velikog kamiona. Na njemu su smješteni novi logotip marke Renault i posebno velika full-LED glavna svjetla u prepoznatljivom obliku slova C, koja okružuju upečatljivu prednju masku. Umetak u obliku slova U ispod prednje maske može biti zrnato crn ili, u višim nivoima opreme, boje karoserije. Kupci mogu odabrati između sedam serijskih boja karoserije te više od 300 posebnih nijansi.

Dizajn aerovana za bolju energetsku efikasnost

Zahvaljujući izvanrednim naporima uloženim u aerodinamičke osobine novog Renaulta Master, njegova je efikasnost na samom vrhu u klasi, bez obzira na odabranu vrstu pogona. Njegov je koeficijent zračnog otpora Scx niži za više od 20% te znatno manji od onog u prethodnoj generaciji i kod trenutne konkurencije.

Pomogli su čak i najmanji detalji: poklopac motora je kraći, vjetrobransko staklo je pomaknuto unaprijed i nagnuto, unaprijeđeni su položaji bočnih retrovizora i usisnika zraka na odbojniku te nagib krova, a zadnji je kraj uži. Oštrije aerodinamične linije unaprijedile su i zvučnu izolaciju u kokpitu.

Budući da je vozilo preveliko za zračni tunel u Saint-Cyru kojim se Renault obično koristi, studije aerodinamičnih osobina provedene su s pomoću modela u 83-postotnim omjerima. Kombiji u punoj veličini zatim su ispitani u tunelu izgrađenom za procjenu aerodinamičnih osobina letjelica.

Svi su ti napori doveli do stvarnog poboljšanja efikasnosti. Emisije CO2 novog Renaulta Master niže su za čak 39 g/km te sad iznose manje od 200 g/km. Njegove izuzetne aerodinamičke osobine dovele su i do znatno niže potrošnje kod električnih verzija, koja je poboljšana za 20% u poređenju s aktuelnim Masterom.

Sve se verzije proizvode na istoj proizvodnoj liniji, čime se osigurava velika fleksibilnost za postupanje po zahtjevima kupaca. Pogonski sklopovi i mjenjači proizvode se u Francuskoj, baterije se sastavljaju u Francuskoj te 84 % dobavljača dolazi iz Francuske.

Četiri Diesel Blue dCi motora (105, 130, 150 ili 170 KS) dostupna su za novi Master. Imaju znatno nižu potrošnju (u prosjeku 1,5 litara manje na 100 km) i ispuštaju manje CO2 (39 grama manje po km, ispod 200 grama po km). Kad je riječ o mjenjačima, dostupan je klasični ručni mjenjač i posebno efikasan novi 9-stepeni automatski EAG9 mjenjač.

Verzije novog Mastera s posve električnim pogonom opremljene su motorom od 96 kW ili 105 kW, a u oba slučaja isporučuju okretni moment od 300 Nm. Prvi od njih pogoni se baterijom kapaciteta 40 kWh i ima domet do 180 km prema WLTP, a drugi baterijom kapaciteta 87 kWh s dosegom do više od 410 km.

To znači da se novi Renault Master može pohvaliti rekordnom nosivošću (1625 kg u kombiju koji se može voziti s dozvolom B kategorije), dosegom (više od 410 km prema WLTP-u) i vučnom snagom (2,5 tona). Potrošnja mu je i dalje razumna te iznosi 21 kWh / 100 km prema WLTP-u s velikom baterijom kapaciteta 87 kWh, zahvaljujući sistemu za upravljanje toplinom baterije. Brzim punjenjem istosmjernom strujom od 130 kW dobiva se 229 km dometa za 30 minuta. Na kućnom punjaču izmjeničnom strujom snage 22 kW baterija se s 10 % do 100 % puni za nešto manje od 4 sata.

Novi Renault Master na tržištu Bosne i Hercegovine možemo očekivati na ljeto 2024. godine.