Razvija do 1.108 KS
42

Taycan Turbo GT je najsnažniji Porsche serijske proizvodnje u historiji

D. B.
Nakon što je s prototipom Taycana postavio novi rekord kruga na Nurburgringu za novi električni produkcijski automobil ranije ove godine, Porsche je predstavio finalnu produkcijsku verziju pod nazivom Taycan Turbo GT.

Predstavljanje novog Porscheovog modela upriličeno je na stazi Laguna Seca u Montereyu, gdje je upisao još jedan rekord kruga.

Ovo je ujedno i novi nevjerovatno brzi Porscheov električni flagship, koji isporučuje do 1.108 KS, a donosi i niz poboljšanja aerodinamike i šasije, što je u skladu s historijom Porscheovih modela s GT oznakom. Pored toga, Weissach paket doprinosi smanjenju težine eliminacijom stražnjih sjedišta, koja su zamijenjena karbonskom pregradom, čime se automobil transformiše u dvosjed fokusiran na stazu.

Taycan Turbo GT posjeduje nadograđenu verziju pogona s dva elektromotora, koji koristi Taycan Turbo S. Porscheovi inženjeri su inkorporirali novi stražnji električni motor kontrolisan "snažnijim i efikasnijim impulsnim inverterom" koristeći silicij karbid kao poluprovodnički materijal. Osim toga, poboljšali su prijenosni omjer i povećali izdržljivost mjenjača.

Kao rezultat svega, kombinovana snaga iznosi 789 KS, a aktiviranjem lounch controla se povećava na 1.033 KS. Vrhunac je snaga od 1.108 KS dostupna u periodu od dvije sekunde. Ove brojke čine Taycan Turbo GT najsnažnijim Porscheom serijske proizvodnje u historiji, jer je nadmašio sve ostale verzije Taycana pa čak i model 917 Spyder. Obrtni moment iznosi 1.340 Nm.

Taycan Turbo GT ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,2 sekunde, odnosno 2,1 s opcionim Weissach paketom. Do 200 km/h stiže za 6,6, odnosno 6,4 sekunde, dok njegova maksimalna brzina iznosi 306 km/h.

Ne treba zaboraviti Attack Mode, koji "otključava" dodatnih 163 KS u periodu od 10 sekundi, a ova tehnologija je inspirisana bolidima Formule E. Standardni Taycan ima funkciju push-to.pass, no Attack Mode nudi značajniji boost i lakše se aktivira i deaktivira korištenjem desne lopatice.

Taycan Turbo GT utjelovljuje svoj karakter usmjeren na stazu s redizajniranim body kitom. Ističe se adaptivni stražnji spojler s Gurney krilcem. Ovo krilo je dopunjeno instaknutim spliterom s integrisanim "zračnim krilcima", a sličan tretman je iskorišten za stražnji difuzor. u Kombinaciji s elementima za usmjeravanje zraka u podvozju, Taycan Turbo GT s Weissach paketom stvara 220 kg downforcea.

B stubovi imaju karbonsku završnu obradu, što se slaže s pragovima i kućištima bočnih retrovizora. Model se nudi u šest boja uključujući novu Pale plavu metalik i Sky ljubičastu metalik. Kupci imaju opciju da dodatno prilagode automobil naljepnicama kroz opcioni paint-to-sample program, koji nudi odjel Porsche Exclusive Manufaktur.

Automobil dolazi s novim setom 21-inčnih laganih kovanih felgi s gumama boljeg prijanjanja. Osim smanjenja težine, krakovi felgi su dizajnirani da unaprijede kočenje poboljšanih keramičkih kočnica, koje krase Victory zlatna kočiona kliješta. Moćnije očnice idu uz specijalna podešavanja standardnog Prosche Active Ride ovjesa.

Za unutrašnjost su odabrane Race-Tex i crne kožne presvlake namijenjena prilagodljivim sportskim sjedištima i GT Sport upravljaču. Turbo GT logotip krasi naslone za glavu i centralnu konzolu. "Tamna" kabina se može "začiniti" Volt plavim ili GT srebrnim kontrastnim tonovima, kao i različitim nijansama konca.

Za hardcore entuzijaste je pripremljen Weissach paket koji vodi stvari u krajnost uklanjajući stražnja sjedišta, analogni sat, prostirke za pd i prtljažnik, kao i izolacioni materijal, a sve u svrhu smanjenja težine. Porsche je čak odlučio za jedan port za punjenje na strani suvozača, kao i za lakše materijale u prtljažniku.

Sound Package Plus paket je odbacio Bose Surroind Sound ozvučenje u korist zvučno i toplotno izolacionog stakla. Ove mjere čine Taycan Turbo GT do 71 kg lakšim u odnosu na Taycan Turbo S i unapređuju omjer snage i težine.

Upravo je Taycan Turbo GT s Weissach paketom odvezao u februaru najbrži krug na stazi Laguna Seca s vremenom 1:27,87, kada je za upravljačem bio Porscheov razvojni vozač Lars Kern.

U januaru ove godine je predprodukcijski prototip Porschea Taycan Turbo GT ostvario rekordno vrijeme na Nurburgringu, koje iznosi 7:07,55. Time je nadmašio Teslin Model S Plaid za 18 sekundi i Taycan Turbo S za 26 sekundi, ali je ipak bio sporiji 2,25 sekundi u odnosu na Rimac Neveru.

Isporuke kupcima počinju tokom ljeta ljeta.