Novi izgled Tiguana u skladu je sa ostatkom najnovijih modela Volkswagena, s tim da i on donosi nekoliko novosti. U svakom slučaju izgleda privlačno i moderno, uz neizbježnu dozu ozbiljnosti i konzervatizma.
Uprkos tome što je 60 mm duži i 30 mm širi, novi Tiguan izgubio je više od 50 kg, te je sada i 33 mm niži. Ove promjene proporcija uticale su i na međuosovinsko rastojanje koje je povećano za 77 mm, što Tiguan najbolje pokazuje unutrašnjim prostorom. Kako spolja, tako i unutra on sada izgleda dosta veće i ozbiljnije. Jednako veliko poboljšanje dobio je i prtljažnik koji je povećan za 145 litara na ukupno 615 litara.
Potpuno novi Tiguan dolazi na poznatoj MQB platformi i biće dostupan sa osam turbo benzinskih i dizelskih motora. Svi odreda zadovoljavaju Euro 6 norme o čistoći ispuha, a ujedno su i do 24% efikasniji od motora u prethodnom modelu. Tako se nude četiri TSI motora sa 125 KS, 150 KS, 180 KS i 220 KS, zajedno s četiri TDI dizelaša od 115 KS, 150 KS, 190 KS i 240 KS. Osim osnovnih motora koji dolaze isključivo sa prednjim pogonom svi ostali motori mogu se dobiti sa 4MOTION pogonom na sva četiri točka.
Tiguan sa 4MOTION pogonom dobio je petu generaciju Haldex kvačila, te ima 11 mm većim razmakom od tla (na 200 mm), dok opcioni off-road paket povećava napadni ugao sa 18,3 na 25,6 stepeni što značajno olakšava terensku vožnju.
Unutrašnjost novog Tiguana, barem što se tiče vozačkog okruženja, gotovo je preslikana iz Golfa pa tu nema velikih iznenađenja. Novost će biti produžena verzija sa sedam sjedišta koja će biti dostupna u durgoj polovini iduće godine.
Uz Tiguana Volkswagen je predstavio i novo izdanje Golfa Cabrioleta, kao i Caddy Alltrack namijenjen onima koji žele praktičnost Caddyja i na težim terenima.