Novi produkcijski Tiguan prilično podsjeća na Volkswagenov model Cross Coupe GTE, a vidljivo je da su se u Volkswagenu odlučili na značajnije vizuelno odstupanje u odnosu na Tiguan prethodne generacije, jer novi Tiguan ima znatno oštrije konture karoserije koje na neki način idu u korak sa aktuelnim modelima njemačkog koncerna.
Iako je duži 6 i širi 3 centimetra od istoimenog prethodnika, novi Tiguan je 50 kilograma lakši i 3,3 centimetra niži. Za 7,7 centimetara poraslo je i međuosovinsko rastojanje koja sada iznosi 2.681 milimetar, čime je putnički prostor dobio mnogo više korisnog prostora. Putnicima na zadnjim sjedištima u predjelu koljena sada se nudi 2,9 centimetara više, a veće mjere doprinijele su i većem kapacitetu prtljažnika koji sada može primiti od 615 do 1.665 litara, ako su preklopljena zadnja sjedišta.
Novi Tiguan konstruisan je na MQB platformi i nudit će se sa 8 benzinskih i dizelskih turbo motora koji ispunjavaju Euro 6 norme i u prosjeku su 24 posto štedljiviji od motora u prethodnoj generaciji. Turbo-benzinski TSI motori nudit će se sa 125, 150, 180 i 220 KS, a pored njih tu su i 4 TDI turbodizela koji razvijaju 115, 150, 190 i 240 KS. Osim najslabijih motora u ponudi koji će Tiguan pokretati preko prednje osovine, uz ostale motore će se standardno ili opciono nuditi peta generacija 4MOTION pogona preko obje osovine. U tom slučaju, najniže rastojanje Tiguana od tla povećano je za dodatnih 11 milimetara (ukupno 200 mm), a uz opcioni "off-road" paket Tiguan će imati i veći prilazni ugao.
U Volkswagenu kažu da će Tiguan moći da vuče prikolicu mase do 2.500 kilograma, a suvišno je i spominjati da je automobil standardno opremljen nekolicinom najmodernijih sigurnosnih sistema i sistema za pomoć vozaču.
Po pitanju dizajna unutrašnjosti novi Tiguan znatno je oslonjen na ono što se može vidjeti u Golfu. Uz osnovni paket opreme Trendline stiže monohromatski 5-inčni display osjetljiv na dodir, dok će uz bolje pakete opreme display za upravljanje multimedijalnim sistemom biti u boji, dijagonale 5 ili 8-inča. Tiguani s pogonom preko obje osovine dobili su i sistem "4MOTION Active Control" kojim vozač može odabrati jedan od 4 radna programa načina prijenosa snage na podlogu.
Uz paket R-Line standardno stižu 19-inčne Sebring aluminijske felge (uz doplatu 20-inčne), drugačiji prednji i zadnji odbojnik, dvobojni krovni spojler i sjajno crni zadnji difuzor zraka. Ručke na vratima i kućišta retrovizora obojeni su u boju karoserije. Unutrašnjost paketa R-Line prepoznatljiva je po drugačijim oblogama sjedišta, drugačijem prošivanju, aluminijskim oblogama pragova, papučicama i osloncu za nogu od nehrđajućeg čelika, kožom obloženom upravljaču sa utisnutim logom R-Line i crnom oblogom krova.
Volkswagen je za narednu godinu planirao proizvoditi i Tiguan sa još većim međuosovinskim rastojanjem koji će imati 7 sjedišta, proizvoditi se u Meksiku i plasirati na pojedina tržišta.