Auto testovi
47

Testirali smo novi Volkswagen Tiguan: Važniji nego je iko očekivao

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
U vrijeme kada se autoindustrija nalazi u nepoznatoj teritoriji i prekretnici za koju još uvijek nije sigurno u koju će stranu otići malo ko je očekivao da će jedan klasični ali popularni SUV biti baš toliko važan. Za Volkswagen je novi Tiguan dobio potpuno novu ulogu.
Tranzicija na potpunu ili djelimičnu elektromobilnost za sada ne ide tempom kojim je planirano, a Volkswagen kao jedna od najvećih i najpopularnijih automobilskih marki pored posvećenosti tom cilju mora se posvetiti i sadašnjosti i jasnim željama kupaca. Zbog toga će ova godina ostati obilježena 50. rođendanom Golfa kao njihovog najpopularnijeg i najvažnijeg modela, ali i činjenicom da je drugi po važnosti iznenada postao Tiguan. Ne Polo, ne ni Passat, nego upravo Tiguan. Više nego dovoljan razlog da provjerimo šta donosi nova generacija SUV-a iz Wolfsburga, i to u svom trenutno najraskošnijem izdanju.

U ovoj trećoj generaciji Tiguan tako dolazi sa bremenom uspjeha, ali sudeći prema prvom odzivu tržišta to mu neće biti problem. Liste narudžbi su pune, a Volkswagen ima slatke muke da stigne proizvesti sve naručene primjerke. Ovaj fenomen ranog uspjeha vjerovatno treba zahvaliti činjenici da se ovdje Volkswagen držao svog provjerenog recepta kojeg njihovi kupci toliko vole. Umjesto velikih izmjena i radiklanih novosti, Tiguan je detaljna i precizna evolucija prethodnika, kako vizelno tako i tehnološki. Recept koji je Golfu kroz osam generacija donio veliki uspjeh i popularnost očito pali i ovdje.

Evolucija poznate i dokazano dobre platforme, modernizacija i elektrifikacija provjerenih motora, te dizajn koji koketira sa elektrificiranim modelima ali i dalje je prepoznatljiv, te pergršt tehnologije i svjetlucavih ekrana čini se da su pobjednički recept za ovi Tiguan, ali vjerovatno i ostale modele iz Wolfsburga.

Prepoznatljiv uz vezu sa ID porodicom

Iako izgleda da je znatno veći i raskošniji, novi Tiguan je u odnosu na treću generaciju porastao tek 3 cm u dužinu, gdje je međusovinsko rastojanje dobilo tek 1 mm više dužine, a u visinu je čak 19 mm niži. Ipak, raskošno dizajnirani blatobrani koji su izrazito prošireni i izbačeni, veliki branik čiji se otvor za zrak, barem vizualno, pruža preko cijele širine automobila i još par dizajnerskih detalja čine da Tiguan izgleda znatno veći od prethodnika.

Ono što je važnije od izgleda i dizajna koji, kako smo i navikli od Volkswagena, predstavlja evoluciju a ne revoluciju već viđenog, su suštinske promjene na MQB Evo platformi koja je uz uštedu na težini omogućila podizanje nivoa kvalitete i čvrstoće, ali i uvođenje nove tehnologije i poboljšanje samog ovjesa.

Sama koncepcija je ostala ista, provjereni i poznati četverocilindarski motori u spoju sa pogonom na prednje ili sve točkove uz automatski mjenjač recept je koji u ovom SUV segmentu ne može biti pogrešan. Sada uz mogućnost hibridne elektrifikacije Tiguan je dobio i novu dozu štedljivosti i upotrebljivosti.

Volkswagen kvaliteta kakvu poznajemo

Ono po čemu je Volkswagen poznat je osjećaj kvaliteta, kako u unutrašnjosti tako i prilikom rukovanja. Sa novim Tiguanom izgleda da se vratio na taj poznati put, pa već pri otvaranju vrata koja su odmjereno teška i pri zatvaranju ostavljaju utisak masivnosti. Istina, raskošni R Line paket opreme sa sobom donosi i najbolje materijale iz ponude, pa su ugodna i izdašno dimenzionisana "ergo" sjedišta presvučena u kvalitetnu i ugodnu kožu, dok je armaturna ploča i centralna konzola također obložena na dodir ugodnom i mekanom kožom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako je kokpit sada potpuno digitalizovan u samom prisutpu dizajna vozačkog okruženja nema velikih novosti. Najveća i najvažnija novost je ručica mjenjača koja je kao i kod ostalih modela nove generacije premještena s centralnog tunela na stub upravljača, te je skoro jednaka onoj na električnim ID modelima. U početku traži malo navikavanja, ali već nakon nekoliko korištenja odabir između hoda mjenjača postane prilično automatizovan pokret.

Osim ergonomske prednosti ovo je omogućilo i oslobađanje prostora na centralnom tunelu, pa pored ogromnih pretinaca i vrlo originalne i praktične "ladice" za telefone sa bežičnim punjenjem sada je tu i privlačno dizajniran multifunkcionalni kontroler kojim možete kontrolisati jačinu zvuka ili mijenjati boju ambijentalnog svjetla. Očito je Volkswagen shvatio da su neke fizičke komande ipak neophodno i sigurnije rješenje, samo još da isto učini i sa kontrolama klima uređaja, kao što je to na primjer uradila Škoda.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, glavni detalj unutrašnjosti je veliki ekran infotainmenta, u našem slučaju Discover Pro dijagonale čak 15 inča, pa nije ni čudo da nam se isprva činilo da je neko ispred vozača otvorio laptop. Sam ekran, interfejs i softver je značajno usavršen i poboljšan te se čini da je nova MIB4 platforma ispravila dosadašnje nesavršenosti. Responzivnost ekrana i menija je odlična, a kretanje kroz funkcije je prilično jednostavno i zahvaljujući velikom ekranu vrlo pregledno. U suštini jedini nedostatak koji smo primijetili je sam kvalitet "slike" sa kamere za vožnju unazad, koja je prilično loše rezolucije u odnosu na ostatak funkcija na ekranu, a slično smo primijetili i kod drugih aktuelnih modela iz Volkswagen grupacije.

Ono što je ipak važnije od samog ekrana je sama ponuda prostora i komfor u kabini, a tu je Tiguan jedan od najboljih u segmentu. Uz opcijska sjedišta udobnost i držanje tijela u zavojima su izvrsni, dok prostora ima više nego dovoljno na svim sjedištima. Uz veliki panoramski krov i osjećaj prozračnosti je zavidan, a na nivou zadatka je i prtljažnik zapremine 652 litra. Nije ni čudo da je Tiguan miljenik porodica.

Moćan pogonski sklop uz novu dimenziju udobnosti

Uprkos svim izazovima mora se priznati da je Volkswagen uspio opstati sa jednom od najkompletnijih ponuda motora za sve svoje modele. Tako je Tiguan uz odličnu ponudu provjerenih četverocilindarskih motora jedan od najozbiljnijih SUV-ova u ovoj klasi, te bez obzira birali najslabiju ili najsnažniju verziju možete biti sigurni da je ispod haube optimalan motor.

Iako su u ovoj generaciji najveća novost hibridi i elektrifikacija za prvo upoznavanje izabrali smo provjereni i snažni TDI. Htjeli to priznati ili ne, ako svoj Tiguan koristite za poslovne i porodične potrebe činjenica je da snažan i štedljiv dizelaš ipak nudi nepobjediv spoj praktičnosti i štedljivosti. U najsnažnijoj dostupnoj verziji, koju smo i testirali, 2.0 TDI tako proizvodi 193 KS i što je još važnije finih i okruglih 400 Nm okretnog momenta dostupnih već od 1.750 okr/min. Uz dodatno usavršen DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom još jednom smo se uvjerili zašto je ovo idealna mjera za SUV ovog formata.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Bez obzira želite li opušteno putovati laganim tempom ili biste ipak iskoristili svih skoro 200 KS ovaj pogonski sklop je dobro odmjeren, a uz mogućnost izbora dobro programiranih načina rada lako je pretvoriti Tiguan iz mekane limuzine u gotovo pravi sportski auto. Uz snažan motor tu velike zasluge idu na račun pogona na sva četiri točka, ali još i više na račun nove generacije podesivog DCC Pro ovjesa kod kojeg su amortizeri dobili dodatnu kompresionu komoru za još više mogućnosti podešavanja, ali i za dodatnu dozu udobnosti. Uz odličnu zvučnu izolaciju, dobre materijale i ovaj ovjes novi Tiguan je definitivno najugodniji Volkswagen kojeg smo vozili u zadnje vrijeme. Naravno, i ovdje bismo ipak poželjeli za broj manje felge i nešto veći bočni profil guma koji bi sigurno dodao još jednu dimenziju udobnosti i tišeg prelaska preko neravnina koji više priliče ovom tipu automobila.

  • Približno uporediva konkurencija - bazni modeli:
  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Art - 54.900 KM
  • Škoda Karoq 1.0 TSI Essence - 52.531 KM
  • Toyota RAV-4 2.5 VVTi HSD Limited - 79.740 KM
  • Mazda CX-5 Prime Line G165 - 61.780 KM
  • Peugeot 3008 1.2 MHEV Allure - 63.116 KM
  • Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Visia - 58.900 KM
  • Renault Austral MHEV 130 Evolution - 63.800 KM
  • Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI Life Plus - 69.999 KM

Ruši rekorde narudžbi i popularnosti

U trećoj generaciji Volkswagen se nije želio kockati sa Tiguanom koji je u međuvremenu postao globalno najprodavaniji model marke. Priznali su sami sebi da moraju vratiti kvalitet izrade i materijala na nivo kojeg svi očekuju od njih, te umjesto revolucije vratili se evoluciji dobro prihvaćenog modela.

Rezultat je na kraju u isto vrijeme očekivan i odličan, a to pokazuje i tržište koje je Wolfsburg preplavilo narudžbama. Naravno, razlog tome nije činjenica da je Tiguan najpristupačniji model u klasi. Nije nikada ni bio, niti će, ali je u sveopštem rastu cijena uspio ostati u vrlo dobro odmjerenom rasponu ponude ovog segmenta.

Naravno, modeli poput testnog koji je imao gotovo sve moguće opcije daleko su od ocjene best-buy modela, pa sa cijenom od skoro 115 hiljada maraka više služe kao demonstracija širine ponude i tehnologije koja je dostupna u Tiguanu. Za one racionalnije i praktičnije koji ne vide smisao sportskog paketa na porodičnom SUV-u moguće je spakovati vrlo privlačan model za nekih 30-ak hiljada maraka manje, što uz uporedivu opremu čini prosjek ove klase.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U suštini jasno je da je Volkswagen napravio kompletan posao sa novom generacijom Tiguana, pa iako bismo neke detalje voljeli vidjeti u još klasičnijem izdanju činjenica je da su sada na pravom putu i da su sami sebe podsjetili zašto tržište voli njihove automobile.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TDI 193 KS DSG7 4Motion

  • Cijena osnovnog modela: 76.674 KM

  • Cijena testnog modela: 114.606 KM

  • Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 193 KS pri 3.500 do 4.200 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 20 inča, gume 255/40 R20.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,7 s. Maksimalna brzina - 220 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva WLTP u mješovitim uslovima - 6,1 do 6,4 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 l. Prosječna emisija CO2 - WLTP - 141-154 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.539 mm. Širina - 1.842 mm. Visina - 1.656 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Zapremina prtljažnika - od 652 litra. Masa praznog vozila – 1.675 kg.

  • Serijska oprema: Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TDI 193 KS DSG7 4Motion

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Stakleni panorama krovni otvor, "Harman Kardon" ozvučenje, 10+1 zvučnika, Comfort paket: Alarm sistem -Easy Open & Close - el. senzorom kontrolisano otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika -Sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa Keyless Advanced, Paket asistenata IQ.DRIVE: -"Area View" sistem kamera za nadzor okoline- Travel Assist -Elektropreklopiva, grijana, vanjska ogledala, automatski zatamnjiva sa memory funkcijom "York" 8,5J x 20, Black, diamond-turned, sa gumama 255/40 R20, IQ LIGHT - HD matrix prednja svjetla, 3D LED zadnja svjetla sa dinamičnim pokazivačem smjera "Dynamic Light Assist", mogućnost autonomne kontrole svjetlosnog snopa dugih svjetala, Čelični rezervni točak, alat i dizalica, Infotainment paket plus: Navigacijski sistem "Discover Pro Max" 15" - IDA glasovni asistent"-2 USB-C porta sprijeda, 2 USB-C utičnica za punjenje na središnjoj konzoli straga -Bluetooth interfejs za mobilni telefon sa funkcijom induktivnog punjenja, Head-up Display, Laminirana sigurnosna bočna stakla, zadnja bočna stakla i zadnje staklo zatamnjeni, "Varenna" kožne obloge sa ergoActive prednjim sjedalima, Sportska prednja sjedala elektro podesiva prednja sjedala sa memory funkcijom, grijani upravljač, bez preklopivog sjedala suvozača, Grijanje prednjih sjedala, Ventilirana prednja sjedala sa programima za masažu, automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla.

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.