Produkcijska verzija
90

Xiaomi predstavio brutalni SU7 Ultra s 1.548 KS

D. B.
Xiaomi je sa svojim četvertovratnim električnim prototipom Xiaomi SU7 Ultra Prototype oborio rekord Nurburgringa, a potom je u Pekingu predstavio produkcijsu verziju flagshipa.

Izvršni direktor Xiaomija Lei Jun je otkrio da je SU7 Ultra kompletirao krug u "Zelenom paklu" s vremenom 6:46,874 dok je za upravljačem bio britanski vozač David Pittard, koji je pobijedio na utrci 24 sata Nurburgringa 2023. godine. Vozeći SU7 Ultra Prototype je ostvario impresivno vrijeme, koje je za više od 20 sekundi bolje u odnosu na vrijeme Porsche Taycana Turbo GT.

Još impresivnija činjenica je to da je rekord ostvaren iz jednog pokušaja, a treba istaći i da je automobil ostao bez snage u periodu od 10 sekundi, što se može i vidjeti u videu (4:15). Da se to nije dogodio, bio bi još znatno brži.

Nakon što je potvrđen podvig na Nurburgringu, tokom prezentacije je podignut pokrivač s produkcijskog modela. Zasad nije jasno zašto cestovni model nije jurio Nurburgringom, no iz Xiaomija obećaju gotovo iste performanse koje ima prototip, s tim da neće biti toliko ekstremne.

Kao i prototip, SU7 Ultra ima tri elektromotora ukupne snage 1.548 KS. Ovaj sistem se sastoji od dva Xiaomijeva flagship V8s i jednog V6s elektromotora, zbog čega automobil ima značajno više snage u odnosu na modele Tesla Model S Plaid i Lucid Air Spphire. Od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 1,98 sekundi, do 200 km/h stiže za 5,86 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 350 km/h.

Motore napaja CATL Qilin 2.0 baterija, koja uprkos ekstremnom fokusu na performanse autombila omogućava domet od 630 kilometara prema velikodušnom CLTC ciklusu. Xiaomi je značajno unaprijedio sisteme hlađenja kako bi automobil pružao sjajne performans ei na stazi, a između ostalog je poboljšao performanse kompresora, vodene pumpe, ventilatora i hladnjaka. Automobil može kompletirati dva kruga u nizu na Nurburgringu bez pregrijavanja.

Svaki četverovratni sedan s više od 1.500 KS treba "ozbiljne" kočnice, a SU7 Ultra nije izuzetak. Standardno dolazi s karbon keramičkim diskovima na sva četiri točka te mu je za usporavanje sa 100 km/h do zaustavljanje potrebno 30,8 metara. Prednji diskovi imaju promjer od 430 mm i trenutno su najveći karbonski diskovi koje ima jedan automobil. Akebono je isporučio kočiona kliješta, koja dolaze sa šest klipova naprijed i četiri klipa nazad.

Xiaomi je unaprijedio zračne opruge i amortizere s dvostrukim komorama, a po želji kupca je moguće dobiti i Bilstein EVO TI amortizere s 10 nivoa kompresije i odskoka. Kompleksni sistem raspodjele obrtnog momenta je standardan te može prilagoditi snagu motora do 500 puta u sekundi.

Vizuelno se može uočiti da produkcijski SU7 Ultra nije toliko ekstreman kao prototip. Nedostaje mu stražnje krilo sa specifikacijama iz autosporta, koje je zamijenio manji spojler. Prednji dio je manje ekstreman, ali se ipak razlikuje u odnosu na slabije verzije električnog sedana zahvaljujući novom spliteru i većim usisnicima zraka. Ostala poboljšanja uključuju aktivni stražnji difuzor, koji s eprilagođava tokom vožnje, a tu su i novi pragovi. Automobil stvara 258 kilograma downforcea.

U unutrašnjosti je novi upravljač s ravnim gornjim i donjim dijelom, ima oznaku na "12 sati" te je presvučen Alcantarom. Također, sadrži detalje od karbonskih vlakana, kao i crveno Boost dugme. Alcantarom je ukrašen i ostatak unutrašnjosti, a kupci mogu računati na više sportski koristnički interfejs instrument table, head-up display i infotainment ekran. Aplikacija pod nazivom Racetrack Master je na raspolaganju i omogućava vozačima da snimaju svoje krugove, kao i ključne parametre performansi.

Prve isporuke kupcima se očekuju 2025. godine, a cijena modela SU7 Ultra iznosi oko 114.000 dolara. U prvih 10 minuta nakon predstavljanja automobila, Xiaomi je primio 3.600 depozita.