Od prvog do posljednjeg
9

Okršaj sedam generacija Porschea 911 Turbo u utrci ubrzanja

D. B.
Koja generacija Porsche 911 Turbo je najbolja pitanje je na koje odgovor nije moguće dati jer svaka od njih ima prednosti i mane, a Carwow ekipa ih je okupila na jednom mjestu te organizovala utrku ubrzanja.

Video prikazuje svih sedam generacija Porsheovog modela, od Porscha 930 Turbo sve do modela 992 Turbo S. Njemačka kompanija proizvodi 911 Turbo još do 1975. godine kada je debitovao pomenuti 930 Turbo i postao prvi Porsche s tehnologijom turbopunjača.

Razvoj Porschea 930 Turbo je počeo 1972. godine, a debitovao je 1975. godine nakon eksperimenata s tehnologijom turbopunjača u motosportu šezdesetih godina prošlog stoljeća. Tokom ovog perioda turbopunjači su bili egzotičan dodatak motorima. Porsche je prvobitno proizvodio primjerke modela 930 Turbo zbog homologacijskih potreba, a planirao je proizvesti samo 400 primjeraka zbog homologacije trkaćeg Porschea 935. Ipak, 930 Turbo je brzo postao popularan među entuzijastima zbog čega je Porsche odlučio povećati proizvodnju na 1.000 automobila.

Porsche 930 Turbo je pokretao 3,0-litarski motor s turbopunjačem koji je razvijao 256 KS i 329 Nm obrtnog momenta, a snaga se na stražnje točkove prenosila putem četverostepenog manuelnog mjenjača.

Vrijeme je prolazilo, a Porsche je nastavio razvijati model 911 Turbo sve do aktuelne generacija 992 Porsche 911 Turbo S. Nakon sedam generacija i konstantnog poboljšanja performansi i mogućnosti, 992 Porsche 911 Turbo S predstavlja jedan od automobila s najboljim performansama koje je njemačka kompanija ikada proizvela. Pokreće ga 3,7-litarski twin-turbo 6-cilindrični motor koji isporučuje 640 KS i 800 Nm obrtnog momenta. Ovaj snažni motor uparen je sa Porscheovim PDK osmostepenim automatskim mjenjačem s duplim kvačilom. Pomenuti brzi mjenjač prenosi snagu na sva četiri točka.