Pomjeren stari rekord
57

Opremljen s polučvrstom baterijom Nio ET7 prešao 1.070 km s jednim punjenjem

A. M.
Kineski proizvođač premium električnih vozila Nio proveo je novi test autonomije na tri različite rute s polučvrstom baterijom instaliranoj u limuzinu ET7. Iako je Nio ranije potvrdio mogućnosti ovog tipa baterije, sad je pomjerio granicu ostvarivši autonomiju od čak 1.070 kilometara u realnim okolnostima.

Ne ulazeći previše u tehničke detalje, polučvrste baterije su evolucija litijum-jonske tehnologije. Ukratko, tekući elektrolit zamjenjuje se čvrstim provodljivim materijalom, koji je suspendiran u tekućem elektrolitu.

Neke od prednosti polučvrstih baterija su povećana autonomija, ali i manje fizičke dimenzije. Takvu bateriju, doduše ne baš malog kapaciteta od 150 kWh, ugradio je kineski proizvođač Nio u limuzinu ET7. Zanimljivo, baterija ima iste dimenzije kao standardna litijum-ionska baterija od 100 kWh i "pakuje" je ista kompanija SSB WeLion iz Pekinga. Ova baterija s polučvrstim elektrolitima ima samo 20 kilograma veću masu od 100 kWh pakovanja. Njena ukupna masa iznosi 575 kilograma.

Kako bi demonstrirao praktičnu primjenu ove tehnologije, Nio je izvršio tri testa na tri različite rute koncentrišući se na autonomiju koja je trenutno najveća mana električnih automobila. U prvom testu, ET7 limuzina je putovala od Šangaja do Xiamena i prešla 1.046 kilometara s punom baterijom. Tokom drugog testa na ruti od Pekinga do Hefeija, automobil je prešao 1.062 kilometra.

Međutim, Kinezi su na trećoj testnoj ruti ponovo pomjerili granicu. Treći test je odrađen na ruti između Kunminga i Zhanjianga, a ET7 je s napunjenom baterijom prešao udaljenost od 1.070 kilometara. Prosječna potrošnja energije iznosila je svega 12,7 kWh na 100 pređenih kilometara, a raspon vanjske temperature se kretao od 15,5 do 30 stepeni Celzijusa.

Tokom trećeg testa, automobil je bio opterećen s dodatnih 200 kilograma, vozeći na maksimalnoj nadmorskoj visini od 1.875 metara. Automobil je postigao najveću brzinu od 118 km/h, a ostvarena prosječna brzina iznosila je 83,7 km/h. Udaljenost od 1.070 kilometara ET7 je prešao za 12,8 sati.

Azijski brend je već otvorio prednarudžbe za limuzinu ET7 s ovom baterijom. Predstavnici kompanije ističu da će prvi primjerci biti isporučeni krajem aprila.

Iako je Nio zanimljiv EV brend zbog koncepta zamjene baterije, proboj u Evropu teče jako sporo zbog otežavajućih okolnosti za sve kineske marke. Međutim, kupci u Njemačkoj i Skandinaviji, a pogotovo u Norveškoj, imaju sve više povjerenja u ovaj brend.