Projekt jednog Britanca
15

Ovako izgleda spoj Toyote Celice i modela MR2

D. B.
Početkom 2000-tih je Toyota imala solidnu ponudu sporskih automobila, Celicu s prednjim pogonom, model MR2 pa i Supru na određenim tržištima. No, jedan entuzijast iz Velike Britanije je od dva modela napravio jedan.

Riječ je o entuzijasti poznatom kao Ryan, koji je spojio Celicu i MR2 u jedan automobil. Projekt je započeo radeći na primjerku MR2, koji je uvezen i potom napušten poslije smrti vlasnika. Nakon što je bio zaboravljen godinama, automobil je bio nešto više od relikvije, ali je Ryan odlučio udahnuti novi život u njega. Međutim, umjesto uobičajene restauracije, dobio je neobičnu ideju, a to je da ovaj model kombinuje s Celicom.

Pronašao je prednji dio sedme generacije Celice, koji je trebao biti uništen na otpadu. Branik, hauba i blatobrani su spašeni, a on je dodao i par aftermarket svjetala kako bi kompletirao konverziju. Da li je riječ "spašen" odgovarajuća, može se raspravljati. Najbolji dani Celice su jasno bili iza nje, no Ryan je vidio potencijal u tome da njenim dijelovima pruži drugu šansu.

Ostatak karoserije modela MR2 je uglavnom fabrički, osim stražnjeg spojlera preuzetog od Subarua WRX. Unutrašnjost je prilično ogoljena te prilagođena za legalne ulične utrke.

Projekt je započeo u junu ove godine te još uvijek traje, ponajviše zbog ograničenih finansija i činjenice da Ryan nema garažu. Priznao je i da nema mnogo iskustva u radu s fiberglasom, što objašnjava činjenicu da poravnanje nije najbolje.

Sve u svemu, implementacija ove divlje ideje nije savršena zbog velikih razmaka između panela i komponenti. Najgori dio se odnosi na haubu i prednje branik, no Ryan radi na novim nosačima kojim će to riješiti.

Celica se proizvodila od 1999. do 2006. godine, a MR2 od 2000. do 2007., tako da postoji korelacija između njihovih dizajna. Još jedna zajednička stavka im je 1,8-litarski VVTi motor, koji razvija 140 KS i 171 Nm obrtnog moemta, međutim, sličnosti tu prestaju.

Motor je u slučaju Celice smješten naprijed, automobil ima pogon na prednje točkove, kao i konfiguraciju liftback coupea 2+2. S druge strane, MR2 posjeduje motor smješten u sredini, a snaga se prenosi na stražnje točkove i riječ je o roadsteru s dva sjedišta. Stoga su proporcije automobila i dinamika vožnje drugačiji.

Celicino duže prednje vješanje ne odgovara najbolje manjem modelu MR2, zbog čega prednji dio Ryanovog automobila izgleda čudno, posebno jer ventilacijski otvor na haubi nema funkciju zbog pozicije motora. Činjenica da je Celica 40 mm šira od MR2 predstavlja dodatne poteškoće u poravnanju karoserijskih panela, posebno gdje se blatobrani sastaju s vratima.

No, rad na projektu se nastavlja.