Prodajnim rezultatima Porschea, sinonima za luksuz i ekskluzivnost, nimalo ne smeta što posluje u zemlji u kojoj prosječna zarada jedva prelazi 500 maraka - ove godine uspjeli su da prodaju i supersportsku kareru turbo od 356.000 maraka!
"Uprkos teškoj ekonomskoj situaciji, prodaja je premašila sva očekivanja", iznenađen je Edin Grcić, šef prodaje u predstavništvu "Porschea", koje djeluje u sastavu "ASA holdinga", generalnog zastupnika tzv. narodnih automobila - "Škode" i "Volkswagenove" grupacije.
U "Porscheu", koji se na našem tržištu pojavio u septembru prošle godine, u ovoj godini planirali su prodaju tridesetak automobila. Sada, na kraju godine, ispostavlja se da su potcijenili bh. biznismene, koji su gotovo jedini kupci veoma skupih Porschea.
"To su uglavnom biznismeni, vlasnici raznih kompanija, mada ima i onih za koje kada uđu u salon ne biste pomislili da su kupci jednog Porschea", kaže Grcić.
On, ipak, ne želi da otkriva imena klijenata, koji su spremni u prosjeku da izdvoje oko 200.000 maraka za jedan Porsche. To je, naravno, prosjek, a pošto su vlasnici Porschea oni iznad prosjeka, tako cijena, kažu prodavci, zna da skoči znatno iznad 200.000, zbog posebnih zahtjeva, poput naručivanja sjedišta na kojim je boja šava u skladu s bojom karoserije.
"Takve želje, ipak, mnogo koštaju, jer se sve dodatno skupo plaća", kažu prodavci.
Ko već ima toliko novca ne bira najjeftinije u ponudi - tako da je najprodavaniji model upravo Carera, jedan od skupljih u ponudi, dok je SUV kajen "za dlaku" ispustio prvo mjesto na top-listi najtraženijih.
Ipak, tolika potražnja, nije rezultat neznatnog pojeftinjenja od tri odsto, koje je došlo otkako je uveden PDV. Razlika od tih tri odsto, kažu u "Porscheu", za njihove klijente ionako je sitnica.