Priča besmrtnog "elfera"
32

Porsche 911 Carrera RS 2.7 slavi 50. rođendan

E. L.
Prvi Porsche 911 koji je na sebi nosio oznaku RS publici je premijerno predstavljen na Sajmu automobila u Parizu u oktobru 1972. godine, a sva planirana proizvodnja rasprodana je u rekordnom roku.

Porsche je prije mjesec dana predstavio novu generaciju modela 911 GT3 RS koji pokreće 4-litarski 6-cilindarski boxer motor, jedan od posljednjih motora visokih performansi kojima ne asistiraju mehanički kompresori ili turbopunjači, a priča oko besmrtnih "elfera“ koji na sebi nose čuvenu oznaku RS (RennSport) počela je prije pola stoljeća.

U čast obilježavanja 50. rođendana prvog Porschea 911 RS (koji je poslužio kao osnovica za nastanak prve trkaće verzije 911 RSR) u Stuttgartu su objavili i zanimljiv videomaterijal u kojem, okruženi različitim RS verzijama, legendarni Walter Röhrl (dvostruki svjetski rally šampion) i trkač Porscheovog tvorničkog tima Timo Bernhard razgovaraju o utjecaju koji je prvi 911 RS imao na automobilsku industriju.

Porsche 911 Carrera RS 2.7 na scenu je stigao u oktobru 1972. godine. Zasnovan na modelu 911S 2.4, na premijernom pojavljivanju pred publikom na Sajmu automobila u Parizu nosio je titulu najsnažnijeg i najbržeg modela iz tadašnje ponude „elfera“. U Porscheu se nisu ustezali da ga proglase automobilom za svakodnevno korištenje s kojim se u slobodno vrijeme može i trkati.

Olakšan i aerodinamički optimiziran u odnosu na spomenuti 911S, 911 Carrera RS 2.7 pokreće zrakom hlađen 2,7-litarski 6-cilindarski boxer motor koji razvija 210 KS i 255 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za prijenos snage na zadnju osovinu zadužen je ručni 5-stepeni mjenjač. Masa Coupéa s poklopcem motora na kojem je karakterističan spojler nazvan "pačji rep“ iznosi 975 kilograma. Od 0 do 100 km/h stiže za 5,6 sekundi i razvija 241 km/h, što se i danas može smatrati respektabilnim rezultatom.