Porsche Experience Tour: Vožnja prema Vlašiću u najboljim modelima iz Stuttgarta
Porsche BH je u saradnji s Porscheom za Centralnu i Istočnu Evropu i ove godine organizovao Porsche Experience, ranije poznat kao Porsche Road Tour.
Nakon okupljanja u Porsche Centru u Sarajevu, uslijedio je brifing na kojem su novinari upoznati o putovanju, pravilima vožnje te specifikacijama automobila, a potom je kolona Porscheovih ljepotana pod nadzorom Porscheovih instruktora vožnje Andrea D'Cruzea i Paula Robinsona krenula prema Vlašiću.
Posebnu pažnju je privukao Porscheov model 911 Turbo S sa 3,8-litarskim motorom koji razvija 580 KS i 750 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na sva četiri točka, a automobil ima i sistem upravljanja preko obje osovine. Pri brzini do 80 km/h, kada vozač okrene upravljač desno, stražnji točkovi se okreću lijevo, dok pri se pri većim brzinama svi točkovi okreću u istom pravcu. Rezultat toga je veća stabilnost i okretnost u gradu. Recimo da automobil ima karbonsko-keramičke žute kočnice impresivnih performansi.
Cayman GTS je Porscheov model s centralno smještenim motorom, odmah ispred stražnje osovine. Taj 2,5-litarski četverocilindrični motor razvija 365 KS. Ovo je prvi put od šezdesetih godina prošlog stoljeća da jedan Porscheov sportski model pokreće četverocilindrični motor. GTS verzija Caymana je za 20 mm niža u odnosu na standardni model te nudi više sportski osjećaj u odnosu na brata Boxstera, koji je kabriolet. Također, dolazi u ekskluzivnoj Miami plavoj boji. Ovaj automobil je bio prava atrakcija zahvaljujući svom naglašeno sportskom izgledu i osjećaju koji pruža, sportskim performansama, kao i impresivnom zvuku.
Porsche 911 Targa 4S je prelijep automobil čiji se krov otvara tako da podsjeća na Transformerse. Razlika između Targe i kabrioleta i Boxstera je to što u njihovom slučaju krov možete otvoriti ili zatvoriti pri vožnji brzinom do 80 km/h, dok u slučaju Targe 4S automobil mora biti zaustavljen. Razlog je veličina i težina stražnjeg stakla koje pri većoj brzini može imati efekt padobrana. Ovaj atraktivni automobil pokreće trolitarski motor s turbopunjačem koji razvija 420 KS, a čija se snaga prenosi na sva četiri točka. Targa 4S je bila u lijepoj boji kreona, odnosno krede. Vjetar u kosi i pun gas za maksimalno uživanje u sunčanom danu.
Najbrži četverovratni produkcijski automobil na svijetu je Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, kojeg pokreće kombinacija konvencionalnog 4,8-litarskog V8 motora s 550 KS te dodatni elektromotor, tako da ukupna snaga iznosi 680 KS. Radi se o karavanskoj izvedbi koja je četverosjed, ali postoji i verzija koja nudi dovoljno mjesta za pet putnika. Automobil u E modu koristi električni pogon, ali pri ubrzanju, posebno pri jačem pritisku papučice, aktivira se konvencionalni motor. Maksimalna brzina u električnom režimu iznosi 130 km/h, a domet 50 km. Iz Porschea su poručili da je njihova budućnost Mission E, odnosno potpuno električni model Taycan. Istakli su i da je Panamera Turbo S E-Hybrid njihov prvi karavan koji ima prilagodljivi spojler.
Macan Turbo je došao s dodatnim Performance paketom i 40 KS više u odnosnu na standardni mini SUV, tačnije 440 KS. U Porscheu vole reći da Macan više smatraju sportskim automobilom nego SUV-om kao što je Cayenne. Macan je dinamičniji, posjeduje PDK mjenjač kao i sportski modeli, a ne Tiptronic S mjenjač. Macan je zaista brz sportski mini SUV.
Novi Cayenne Turbo pokreće 4,8-litarski V8 motor uparen sa osmostepeni Tiptronic S mjenjačem. Novi Cayenne je lakši u odnosu na prethodnika zahvaljujući većoj upotrebi aluminija i izradi karoserije. Ovaj SUV također prvi put posjeduje prilagodljivi spojler. Također, prvi put Cayenne ima veće točkove nazad nego naprijed, a tu je i sistem upravljanja sa sva četiri točka zbog čega je fantastičan za vožnju.
Prije novinara su Porscheove automobile imali priliku voziti aktuelni vlasnici i potencijalni kupci.
"Kompanija Porsche svake godine okuplja postojeće i potencijalne kupce kako bi prezentovala svoja vozila. S klijentima smo išli na dvodnevni put iz Sarajeva prema Mostaru, posjetili smo Ljubuški i vodopad Kravice, kao i Čapljnu, Počitelj i Blagaj, nakon čega je uslijedio povratak u Sarajevo. Jedan dio vozila sada ide u Makedoniju, dok drugi dio kreće na stazu Istanbul Park u Tursku", izjavio je Armin Mulović, brend menadžer marke Porsche za BiH.
Recimo i da su u pratnji kolone bila i dva Macana registrovana u BiH.