Ime Porsche se primarno povezuje sa sportskim automobilima kao što su 911 i Boxster/Cayman, ali se brend iz Zuffenhausena prilagodio trendovima kako bi preživio. Popularnost SUV-ova je potakla Porsche da razvije treći model u svojoj ponudi, onaj koji je "spaso kompaniju od krize", a to je uspio uz pomoć Volkswagena.
Ohrabren uspjehom baby sportskog automobila iz 1996. godine, projekt "Colorado" je rođen s ciljem da se razvije vozilo visokih perfomansi za sve terene. Naravno, Porsche je analizirao tržište o ideji SUV-a, a nakon dodatne interne analize i pozitivnih odgovora prikupljenih istraživanjem, Cayenne je dobio "zeleno svjetlo" za proizvodnju.
Početni razvoj je počeo u Weissachu, ali ovo postrojenje nije imalo dovoljan kapacitet za adekvatan razvoj modela značajno drugačijeg od dvovratnih sportskih automobila, Kompanija je iznajmila postrojenje u Hemmingenu koje je na pola puta između Zuffenhausena i Weissacha. Razvijan pod kodnim imenom "E1", prvi Cayenne je morao biti drugačiji od SUV-a Touareg na kojem je Volkswagen radio u to vrijeme.
Prodaja prve generacije Cayennea je počela 2002. godine te je za kratko vrijeme postao najprodavaniji Porscheov model.
Proizvodnja se obavlja u Bratislavi u Slovačkoj gdje se prvi Porscheov SUV sklapa uz mehanički povezanog Volkswagen Touarega, Audija Q7 i Lamborghinijev Urus. Slični Bentley Bentayga se sklapa u Creweu u Velikoj Britaniji.
Cayenne je cvjetao u proteklih 18 godina, a Coupe verzija se pojavila 2019. godine i već čini četvrtinu svih narudžbi Cayennea. Iz Porschea tvrdi da je drugačiji u vožnji u odnosu na "konvencionalni" model. Viđen je i koncept Cayenne Cabriolet koji nije našao put do serijske proizvodnje.
Milioniti primjerak modela je Cayenne GTS u Carmine crvenoj boji, a ide u ruke njemačkog kupca.