Remek-djelo na točkovima
19

Porsche proizveo unikatni 993 Speedster za strastvenog kolekcionara

D. B.
Porsche je demonstrirao svoj Sonderwunsch program tokom Monterey Car Weeka predstavljanjem impresivnog 993 Speedstera, unikatne kreacije koju je naručio zaljubljenik u brend i strastveni kolekcionar s namjerom da popuni svoju bogatu kolekciju Speedstera.

Porsche je nudio Speedster verzije svoje G-Serije i 964 modela, ali 993 nikada nije prošao isti tretman, barem ne zvanično. U stvarnosti su samo dva 993 Speedstera napustila Stuttgart, zeleni koji je napravljen 1995. godine povodom 60. rođendana Ferdinanda Alexandera Porschea i srebrni koji je proizveden 2001. godine za komičara Jerryja Seinfelda.

Međutim, sada se treći automobil pridružio pomenutim raritetima, a to je žuti 993 Speedster, koji je naručio italijanski arhitekt i industrijski dizajner Luca Trazzi.

Ovaj fabrički unikat je proizveden u okviru Porscheovog Sonderwunsch programa te se razlikuje svojim dizajnom i tehničkim komponentama od svojih prethodnika. Projekt je zasnovan na modelu Porsche 911 Carrera Cabriolet iz 1994. godine, koji je doživio potpunu transformaciju uključujući redizajniranje krova, "repa" i unutrašnjosti.

Kupac je bio uključen u razvojni projekt te je pokazao vlastite skice.

Model posjeduje unikatnu stražnju masku s prepoznatljivim izbočinama, koju je lično dizajnirao kupac, a tu su i redizajnirani platneni krov te kraće vjetrobransko staklo, tako da automobil krasi tipični Speedster izgled. Dodatni prilagođeni detalji uključuju retro inspirisane konusne retrovizore te karoseriju u Turbo stilu, zajedno s prepoznatljivim prednjim branikom, pragovima i stražnjim panelima.

Porscheovi dizajneri su primijenili svoju magiju na svjetlima, napred su zatamnjena prednja LED svjetla u četiri tačke, dok su nazad stražnja svjetla pune dužine s pokazivačima smjera. Automobil je na 18-inčnim Turbo felgama u crnoj boji sa žutim detaljima. Donorski automobil je bio žute boje, a tokom razvoja je lakiran u živahnu Otto žutu boju specijalno kreiranu za kupca. Ova boja je dobila ime po njegovom psu.

Unutrašnjost je presvučena crnom kožom koja je prošivena žutim koncem te sadrži ručno šivane uzorke na sjedištima. Unikatni tretman je korišten i za prtljažnik te torbu. Unutrašnjost krase karbonski detalji uključujući stražnje strane sjedišta i osvijetljene pločice na pragovima.

Čak su i prekidači za prozore dobili unikatne simbole sa siluetom Speedstera, a na armaturnoj ploči je unikatna oznaka. Na naslonima za glavu izvezen je natpis "Speedster".

Porsche Classic Communication Management infotainment sistem kombinuje klasični izgled s navigacijom i Apple CarPlay sistemom.

Motor, sistem upravljanja i kočnice preuzeti su od modela 911 Carrera RS, lagane legende koja se proizvodila između 1994. i 1995. godine. Automobil pokreće atmosferski zrakom hlađeni 3,8-litarski 6-cilindrični motor, koji razvija 304 KS. Snaga se prenosi na stražnje točkove putem 6-stepenog manuelnog mjenjača.

Nakon debija u Montereyju, automobil će biti transportovan u Evropu i isporučen kupcu.