Ovogodišnja ergela koja nas je čekala spremna ispred Porsche Centar Sarajevo bila je posebno raznovrsna i zanimljiva, te je odlično objedinila sav raskoš talenta i raspon inženjeringa ove marke. Tako je uz šest automobila koji su posebno za ovu svrhu poslani u BiH iz Stuttgarta grupi se pridružilo i nekoliko "domaćih" Taycana i Cayennea, pa je kolona u svakom trenutku privlačila pažnju prolaznika.
Porsche Road Tour se u BiH tako održao već 15. put za redom, a naravno to nije samo puka probna vožnja najboljih Porsche modela, nego cijelo iskustvo koje učesnicima prenosi sva naslijeđa i tradiciju ove prestižne marke. Ovaj put konvoj raznovrsnih Porsche modela kretao se od Sarajeva do Mostara i nazad, s tim da je ove godine Porsche Centar Sarajevo organizovao i dinamički test na pomoćnoj pisti u Mostaru, što je značajan novitet u odnosu na prethodna izdanja.
Tako smo ove godine na dobro poznatoj dionici i kombinaciji magistralne ceste i autoputa isprobali gotovo sve što Porsche nudi, od kompaktnog i okretnog Boxstera sa centralno smještenim motorom, koji čini ulaznicu u svijet Porschea, preko električnog Taycana i hibridnog Cayennea, pa sve do najskupljih i najbržih modela kao što su 911 Turbo S i Cayenne Turbo GT.
Esencija vozačkih užitaka - Porsche 718 Boxster S
Porsche dan smo započeli sa jarko zelenim Boxsterom koji u S verziji ima 2,5-litarski motor od 350 KS i 420 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.900 o/min do 4.500 o/min. Iako je Boxster svojevrsna ulaznica u svijet Porschea to ne znači da je uskraćuje bilo šta od performansi i i uzbuđenja.
Tako S verzija sa sa PDK mjenjačem i Sport Chrono paketom sprinta do 100 km/h za samo 4,2 sekunde, a zbog centralno smještenog motora nudi okretnost i osjećaj za upravljačem koju će cijeniti svi ljubitelji sportske vožnje. Kada smo prošli prevoj Ivan i ostavili kišne oblake iza sebe mogli smo spustiti i platneni krov te je užitak u Boxsteru bio potpun uz bogat zvuk iz bočnih usisa zraka i glasnih ispušnih topova.
Ekskluzivnost za svaki dan - Porsche Macan S
Za Porsche je ponuda SUV modela jednako važna kao i ponuda sportskih modela, a Macan tu također predstavlja ulazni model. Ovaj put smo isprobali Macan S pokretan novim 2.9-litarskim V6 motorom koji sada ima neznatno manju radnu zapreminu ali ima 26 KS više, za ukupno 380 KS i 520 Nm okretnog momenta.
Zahvaljujući tome Macan S sada ima performanse gotovo jednake kao prethodna GTS verzija ovog modela, te ubrzava do 100 km/h za samo 6,2 sekundi, dok u isto vrijeme ima udobnost i svakodnevnu upotrebljivost kakva se očekuje od SUV-a ovog formata.
Iako je na zalasku karijere i kada očekujemo dolazak novog električnog Macana, aktuelni model pokazuje da i dalje itekako ima privlačnost bilo kojeg drugog Porschea.
Električni Porsche za sve prilike - Taycan Turbo Cross Turismo
Jedan od najzanimljivijih Porschea u ovom konvoju svakako je bio električni Taycan Cross Turismo, električni model koji spaja poboljšanu upotrebljivost i praktičnost, električnu mobilnost ali i terenske mogućnosti.
Nakon redizajna svi modeli Taycana dolaze sa adaptivnim zračnim ovjesom, a u slučaju verzije Turbo Cross Turismo dostupan je i Porsche Active Ride ovjes koji daje potpuno novu dimenziju voznih osobina ali i raznovrsnih mogućnosti. Opremljen "terenskim" paketom Taycan Cross Turismo nudi jedinstvenu upotrebljivost za jedan električni model koji se zahvaljujući efikasnom pogonu na sve točkove i naprednom ovjesu sa podešavanjem visine odlično snalazi na lošijim putevima ali čak i van njih.
S druge strane, zahvaljujući Turismo karoserijskom obliku ovakav Taycan značajno je praktičniji i upotrebljiviji, kako zbog zapremine prtljažnika tako i zbog visine krova gdje nazad nudi više mjesta za glave putnika.
Naravno, gdje god kod Porschea vidite oznaku Turbo, pa bio on i električni, možete biti sigurni da su na raspolaganju i vrhunske performanse. Taycan Turbo Cross Turismo uz sve ostale talente je spreman i za sprint do 100 km/h od žestokih 2,8 sekundi. Malo je automobila na svijetu koji su sposobni za ovakva ubrzanja, a još manje onih koji su uz to i električni i sposobni za vrlo ugodnu svakodnevnu upotrebu. Taycanu to uspijeva zahvaljujući elektromotorima od ukupno 884 KS, ali i bateriji 105 kWh koja dozvoljava domet od 600 kilometara.
Elegancija i vjetar u kosi - Porsche 911 Targa 4
Vraćamo se u klasični Porsche i to možda i najljepši koji je bio na ovom Road Touru. Porsche 911 Targa u "genitian" plavoj boji sa srebrnim lukom krova pravi je klasik automobilske elegancije, kako prije skoro 60 godina tako i danas.
Prepoznatljiva karakteristika Targe ostaje njen inovativni, potpuno automatski krovni sistem i, baš kao i legendarni originalni model Targa iz 1965. godine, ima karakterističan široki obruč, pomični krovni dio iznad prednjih sjedišta i zaokružen zadnji prozor. Krov se može udobno otvoriti i zatvoriti za samo 19 sekundi.
Uz pogon na sve točkove i sjajne performanse 911 Targa 4 uz 385 KS nudi uzbudljivost, ali i svakodnevnu upotrebljivost u svim vremenskim uslovima, spajajući najbolje iz svijeta coupea i cabrioleta.
Sirova snaga i efikasnost - Porsche Cayenne Turbo GT
Kraj dana i Porsche Road Toura smo ostavili za najbolje i najjače. Poprilično neupadan Cayenne Coupe u crnoj boji otkriva velikim kočnicama od kompozitne keramike i dvostrukim ispušnim "topovima" da to nije običan Cayenne.
Turbo GT je jedan od najboljih pokazatelja zašto je potpuno opravdano Porsche prešao iz premium segmenta u luxury kategoriju. Veliki i prostrani SUV privlačnog dizajna nudi performanse koje su nekada bile nezamislive i za sportski coupe, a sve to uspijeva dok u isto vrijeme nudi i mogućnost vožnje sa nultom emisijom gasova.
Kombinacija moćnog 4,0 V8 motora i priključnog hibridnog sistema oslobađa sagu od čak 739 KS, što znači da 2,5 tone težak SUV stiže do 100 km/h za samo 3,6 sekundi, ali nudi i 70 kilometara električnog dometa bez potrošnje benzina.
Najbolji od najboljih - Porsche 911 Turbo S Coupe
Dan smo završili sa modelom koji svima padne na pamet kada izgovorite riječ Porsche. 911 Turbo ove godine slavi 50 godina postojanja, a mi smo vozili model u Exclusive Manufaktur izdanju sa posebnim dizajnom koji odaje priznanje tradiciji i modelima iz 60-ih godina.
Unutrašnjost ovog 911 Turbo S je jednako posebna kao i eksterijer sa materijalima koji već na prvi pogled vraćaju sjećanja na slike 1960-ih i ranih 1970-ih, gdje se posebno ističu središnji dijelovi sjedišta i paneli vrata s presvlakom od Pepita tkanine. Naravno potpun ugođaj daje izdašna upotreba mekane kože u Classic Cognac boji.
Vrhunske performanse se podrazumijevaju uz svakom 911 Turbo, pogotovo onima sa dodatnim S u imenu. Sa pogonom na sve točkove 3,8-litarski bokser motor od čak 650 KS nema problem da prenese svu tu snagu do podloge. Ubrzanje je silovito i traje svega 2,7 sekundi, a jednakim tempom ubrzava sve do maksimalnih 330 km/h.
Pored žestokog ubrzavanja i performansi još jednom smo ostali zapanjeni lakoćom upravljanja i sigurnošću koju 911 Turbo S daje tokom vožnje u svim uslovima, te smo se još jednom uvjerili da je to jedan od rijetkih automobila koji spaja performanse superautomobila s upotrebljivošću i udobnosti za svaki dan.
Za vrijeme dinamičkih testova na pisti u Mostaru iskoristili smo pauzu da u razgovoru sa Arminom Mulovićem, Porsche brand managerom za BiH, saznamo kako je ovakva vrsta druženja i promocije izuzetno važna za Porsche jer je bit svakog Porschea doživljaj vožnje. Poseban trud ove godine iz Porsche Centra Sarajevo uložili su u organizaciju ovog poligona za dinamički test, gdje je u potpuno kontrolisanim uslovima učesnicima Road Toura omogućeno da do maksimuma ispitaju performanse električnog Taycana, kako silovita ubrzanja i kočenja, tako i upravljivost u slalomu. Porsche Road Tour svakako će nastaviti dolaziti u BiH, a uz ambiciozan plan povećanja ponude električnih modela jasno je da će i klasični sportski modeli još dugo ostati u fokusu ove marke.