Porsche Experience 2022
50

Porscheov karavan kanjonom Neretve predvodio je superbrzi 911 GT3

E. T.
I ove godine bili smo među predstavnicima "sedme sile“ koji su dobili priliku da na bosanskohercegovačkim cestama probaju nekolicinu najboljih modela iz bogate aktuelne ponude Porschea.

U sklopu sada već tradicionalnog godišnjeg druženja koje se krije iza naziva Porsche Experience i održava u skoro 30 evropskih država, čuvena njemačka automobilska kompanija u saradnji s kompanijom Porsche Sarajevo za kupce i medije u Bosni i Hercegovini i ove godine pripremila je nekoliko najboljih modela iz svoje aktuelne ponude koji su "i zvukom i slikom“ na bosanskohercegovačkim ulicama i cestama iznova pokazali zašto Porsche već decenijama spada među elitno automobilsko društvo.

Na ovogodišnjem Porsche Experience itinereru, ukupne dužine nešto više od 250 kilometara, 12 predstavnika bh medija dobilo je priliku da provjeri/osjeti/doživi šta nudi 12 aktuelnih Porscheovih modela iz različitih kategorija na čijem čelu se isticao "pace car“ šarene kolone, superbrzi zeleni "ljubitelj kružnih staza“ Porsche 911 GT3 koji pokreće (vjerovatno posljednji) atmosferski 4-litarski 6-cilindarski boxer motor (510 KS pri 8.400 obr/min) za čiji zvuk zapravo i ne postoje riječi kojima bi se mogao adekvatno opisati. U kombinaciji s PDK mjenjačem, 911 GT3 iz mjesta do "stotke“ stiže za 3,4 sekunde i razvija 318 km/h.

Dio besmrtnih "elfera“ činili su i modeli Carrera S Cabrio, Carrera 4S Coupé i dvije Carrere 4 GTS, a za automobilske entuzijaste poželjnu oznaku GTS nosila su i oba dvosjeda iz Porscheove Serije 718 (Boxster i Cayman) koje pokreće centralno smješten 4-litarski 6-cilindarski atmosferski boxer motor čijih je 400 KS pri 7.000 obr/min dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi i 293 km/h. Da, superzabavni dvosjed dvojac iznova je demonstrirao svu ljepotu centralno smještenog motora i zadnjeg pogona u laganom i optimiziranom okruženju.

U ostatku plemenitog društva bila su dva elektropokretana Taycana Turbo S Cross Turismo, dvije hibridne Panamere i popularni SUV-ovi Macan (verzija GTS) i Cayenne (E3). Zaboravimo li na trenutak spomenute crossover verzije Taycana čiji elektromotori proizvode vrtoglavih 761 KS i 1.050 Nm obrtnog momenta, što prostran i praktičan "karavan“ iz mjesta do 100 km/h "ispaljuje“ za manje od tri sekunde, najsnažnija hibridna Panamera (700 KS, 870 Nm, 3,2 sekunde od 0 do 100 i 315 km/h)) opet je pokazala da nema bolje opcije za kupce koji (još uvijek) ne žele dići ruke od pogonske grupe koju pored elektromotora čini i motor s unutrašnjim sagorijevanjem, a treba im prostran automobil za najbrže i najudobnije "brisanje“ daljina.

Ukusi i potrebe su različiti, ali jedna stvar ostaje ista: Bez obzira na kategoriju i primarnu namjenu, svi automobili su ponuđenim performansama (ubrzanje, međuubrzanje, kočenje, "držanje“ u zavojima...) pokazali zašto je Porsche bio i ostao jedna od najcjenjenijih automobilskih kompanija za koju znaju u svakom dijelu svijeta.

Nismo iznenađeni što je naše srce/misli i ove godine osvojila aktuelna osma generacija modela 911. Široki blatobrani u retrovizorima, analogno-digitalna instrumentna tabla s mnogobrojnim elementima koji asociraju na "elfere“ prvih generacija, boje i odabir materijala u kabini, pozicija iza upravljača, kompaktnost, izbalansiranost, performanse, zvuk boxera...i još milion razloga! Remek-djelo umjetnika s diplomama inžinjera i dizajnera.