Proizvođači automobila počeli aplicirati za francuske subvencije za električna vozila
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_231013001.jpg?v=1)
Francuska je prva evropska zemlja koja ukida zeleni bonus za uvezena vozila. Tačnije, uveli su strožije propise s kojima traže ispunjavanje većeg broja uslova i s kojima ujedno žele na legalan način smanjiti pritisak kineske konkurencije.
Svi proizvođači automobila čiji automobili se prodaju na francuskom tržištu od prošlog utorka su počeli s predajom zahtjeva, odnosno dostavljanjem specifikacija svojih električnih vozila francuskim vlastima u nadi da će kupci tih vozila moći nastaviti koristiti subvencije po novim i strožijim uslovima, koji će vjerovatno istisnuti mnoge kineske modele. Usred oštre konkurencije u sektoru električnih vozila, ekološka ocjena svakog modela temeljit će se na cijelom proizvodnom ciklusu, uzimajući u obzir emisije CO2 čak i za transport automobila od fabrike do Francuske, te materijale i izvore energije korištene za njihovu izradu.
‘’Rezultat, koji automatski izračunava posebna online platforma, vjerovatno će isključiti većinu modela proizvedenih u Aziji, čak i ako su neki od najprodavanijih električnih automobila u Francuskoj’’, rekao je vladin izvor. Međutim, evidentno je da Francuzi licemjerno navode vodu na svoj mlin kada kažu da će određeni broj vozila proizvedenih u Aziji, možda ostati kvalificiran za subvencije.
To se prije svega odnosi na nekoliko modela. Teslin Model Y i Model 3, te Dacia Spring među najprodavanijim su EV modelima u Francuskoj, a proizvode se takođe u Kini, kao i sve popularniji MG4, koji proizvodi kineska SAIC grupa. Međutim, ovdje se očito pravi prostor za Dacijinog (Renaultovog) električara.
Državna subvencija za električne automobile iznosi 5.000 eura za većinu kućanstava, a po novom pravilniku čak 7.000 eura za sloj kupaca s nižim primanjima. Proizvođači automobila trebali bi dobiti odgovor oko 15. decembra, a na svaku negativnu odluku moći će uložiti žalbu.