Renault 6 je bio veći i praktičniji brat kultne Četvorke kojeg je pokosila naftna kriza
Šestica je za svoje vrijeme imala modernu hatchback karoseriju s pet vrata. Bio je to izuzetno praktičan auto. Praktičniji i komforniji čak i od Renaulta 4, budući da je bio 20 cm duži od njega.
Međuosovinski razmak bio je identičan kod oba modela, 2,4 metra na lijevoj i 2,45 metara na desnoj strani zbog rasporeda nezavisnog zadnjeg ovjesa i paralelno postavljenih torzijskih grada, što je bilo uobičajeno u to vrijeme. Mehanički se temeljio na Renaultu 4, s karakterističnom "kišobran" ručicom mjenjača postavljenom na instrument ploči s polugom za promjenu stepeni prenosa koja je prolazila kroz prednju aramaturu i provlačila se iznad bloka motora.
U početku je R6 bio dostupan s motorom od 845 ccm i 34 KS izvedenim iz R4. Međutim, zbog veće mase nedostatak snage bio je više nego očit. Renault je brzo pronašao zamjenu za slabašni benzinac, pa je na sajmu automobila u Parizu 1970. godine predstavljena revidirana verzija s motorom od 1.108 ccm i snagom od 45 KS iz Renaulta 8.
Također, Francuzi su pripremili bogatije pakete opreme, a osvježena verzija s tehničke strane dobila je i novi mjenjač, unaprijeđeni sistem hlađenja i prednje disk kočnice. Ipak, Renault je model sa slabijim motorom zadržao u ponudi sve do juna 1979. godine zbog naftne krize, koja se pokazala kao njegov dželat.
Naftna kriza ostavila traga
U junu 1973. godine Renault je modelu 6 značajno dotjerao lice. U skladu s duhom vremena nestala je hromirana rešetka, a prednja strana s puno plastike ponovno je preuzela dizajn od većeg R16. U ruhu su također stigla četvrtasta prednja svjetla, nova stop svjetla i osvježeni odbojnici. Prednji žmigavci također su premješteni i instalirani na sam branik.
Ali tehnologija je ostala netaknuta. Veća snaga se nije smatrala potrebnom. Zašto? Naftna kriza je uticala na Evropu, ostavila autoceste prazninu i u nizu zanimljivih auta pokosila i R6. Za Njemačku je tada uvoznik opet dodao mali ekonomični motor u ponudu, te reklamirao R6 kao porodični automobil za sve životne potrebe. Renault 6 je na njemačkom tržištu koštao 6.950 DM u osnovnom L i 7.395 DM u bogatijem TL paketu opreme.
No, Renault je već 1976. godine lansirao Renault 14, hatchback sličnih gabarita, kao zamjenu za Šesticu, ali popularna Kruška se pokazala kao promašaj. Renault je smatrao da će s njom adekvatnije parirati Golfu, koji je popularizirao hatchback karoseriju u Evropi više nego bilo koji drugi model na Starom kontinentu u to vrijeme.
Nastavak proizvodnje u Španiji
Nakon okončanja proizvodnje u Francuskoj 1980. godine, R6 se u Evropi nastavio proizvoditi u španskom Valladolidu sve do 1986. godine. Na španskom tržištu R6 je u početku bio dostupan s motorom od 956 ccm, kako bi se izbjegao visoki porez. Kasnije je ipak predstavljen jači motor, prvo u verziji sa 1.037 ccm, a finalno s 1.108 kubika i bogatim GTL paketom opreme.
Španski R6 GTL bio je najluksuznija verzija. Benzinac s 1.100 kubika je razvijao 45 KS pri 5.000 o/min i 76 Nm obrtnog momenta pri 2.500 o/min. Snaga se prenosila na prednje točkove preko četverostepenog ručnog mjenjača. Na prednjim točkovima bile se montirane disk kočnice, dok su odzada stizali doboši.
Upravljač je imao nazubljenu letvu s 3,3 okretaja od jedne do druge tačke, te je Šestica uz svoje uske 13-inče gume i skromne gabarite (dužina – 3.858 mm, širina - 1.537 mm i visina - 1.475 mm) bila iznimno okretan automobil čak i u uskim ulicama. Najveća brzina bila je 132 km/h, a prosječna potrošnja goriva kretala se oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Zavisno od motora i opreme masa automobila je varirala između 750 i 820 kg.
U Španiji je proizvedeno ukupno 328.000 automobila.
Nije imao harizmu Renaulta 4
Uvećani R4 ipak je napravio solidnu karijeru. Bio je to varijabilan, jednostavan i nezahtjevan automobil koji bi se danas mogao opisati kao MPV. Renault 6 je nudio iznadprosječan prostor u kabini, ovjes je također bio udoban, a neki vlasnici su ga koristili za lov. Očito je veliki hod ovjesa učinio R6 pogodnim za loše puteve, prtljažnik je bio dovoljno veliki za lovačkog psa, a velika peta vrata gutala su sav ulov.
Mimo Francuske, Renault 6 se proizvodio u Belgiji, Španiji, Argentini i Kolumbiji. Renault je mogao biti zadovoljan s 1,75 miliona vozila koja su sišla s proizvodnih traka za 18 godina proizvodnje, budući da je naftna kriza sedamdesetih ostavila dubok trag u autoindustriji.
Međutim, Šestica nije imala harizmu kultne Četvorke, koja se s razlogom duže zadržala na tržištu i na kraju prodata u više od osam miliona primjeraka. To je bilo nedostižno za njegovog većeg i skupljeg brata, ali i većinu automobila između šezdesetih i devedesetih godina. Danas je R6 manje-više zaboravljen automobil.