Kao coupe-SUV
45

Renault Austral Coupe stiže 2024. godine: Atraktivniji izgled, elektrificirani pogon

D. B.
Čini se da u Renaultovoj ponudi ima mjesta za još jedan SUV, posebno za onaj u coupeovskom stilu.

Renault već nudi modele Austral i Espace kojim pokriva kompaktni i srednji SUV segment u Evropi, no na vidiku je još jedan mehanički povezan model pod nazivom Austral Coupe ili Avantime, koji će se pojaviti 2024. godine i donijeti još atraktivniji izgled, a dijelit će elektrificirani pogon sa svojim srodnicima.

Glasine o kompaktnom coupe-SUV modelu iz Renaulta kruže već neko vrijeme, no dosad su viđeni samo kamuflirani prototipi. Špijunske fotografije su poslužile kao dokaz da će model biti više od same coupe-SUV verzije Australa, jer će usvojiti novi Renaultov dizajnerski jezik.

Renderi u prilogu prikazuju Austral Coupe s novim LED svjetlima koja su nedavno uvedena s obnovljenim modelom Clio. Vertikalna dnevna svjetla idu mnogo dublje u prednji branik te se spajaju s usisnicima, ali su deblja u odnosu na ona koje imaju Peugeotovi modeli. Flagship Espirit Alpine oprema će vjerovatno uključivati sportske branike, veće felge i specijalne oznake.

Neki drugi detalji dizajna bi mogli biti preuzeti od Australa, no stražnji dio će biti potpuno redizajniran kako bi "opravdao" coupe-SUV formu. Gledajući kamuflirane prototipe, može se zaključiti da SUV ima nešto "blaža" ramena i značajno nageto stražnje staklo. Mogu se očekivati izdužena LED stražnja svjetla koja usmjerena prema Renaultovom logotipu, kao i dva spojlera.

Bilo bi iznenađenje da Renault u unutrašnjosti ne koristi digitalni kokpit koji se može naći u Australu i Espaceu jer je to najnaprednija Renaultova tehnologija. Riječ je o 12,3-inčnoj digitalnoj instrument tabli, 12-inčnom OpenR Link infotainment ekranu osjetljivom na dorid i 9,3-inčnom head-up ekranu. Unutrašnjost je opremljena ambijentalnim osvjetljenjem s 48 boja, kao i s 12 Harman Kardon zvučnika. Espirit Alpine će sadržavati i površine presvučene Alcantarom.

Očekuje se da će Austral Coupe biti bairan na najnovijoj evoluciji CMF-CD platforme koju koriste i neki drugi modeli iz Renault Grupe. Postoje šanse da će model dijeliti međuosovinsko rastojanje od 2.738 mm s Espaceom, što znači da će dizajneri imati više slobode da kreiraju "seksi profil", a istovremeno omogućiti prostraniju unutrašnjost. Kao rezultat toga bi coupe-SUV mogao biti dug između 4.510 i 4.722 mm (Austral i Espace). Njegova veličina bi omogućila više "prostora za dizanje" između modela Arkana baziranog na Capturu, koji je dug 4.570 mm.

Što se tiče pogona, očekuje se velika doza elektrifikacije i dovoljno snage da se opravda sportski izgled. Opcije bi mogle uključivati E-Tech samopuneći hibrid koji razvija kombinovanih 197 KS i 205 Nm obrtgnog momenta kao i u Australu/Espaceu. Ovaj pogonski sklop se sastoji od 1,2-litarskog turbobenzinca i električnog motora, kao i starter-generatora te 2 kWh litij jonske baterija, a tu je i automatski mjenjač koji šalje snagu na prednju osovinu.

Postoji velika šansa da će Renault ponuditi i više snage te efikasniji plug-in hibrid s pristojnim električnim dometom i više nego adekvatnim performansama.

Za razliku od Peugeota koji nudi hibridne i potpuno električne verzije svojih mdoela, Renault koristi drugačiju platformu za električna vozila, što je slična strategija onoj u Volkswagen Grupi. To znači da će Austral Coupe/ Avantime vjerovatno ostati bez električne verzije, a da će drugi modeli popuniti ovu prazninu.

Renault Austral Coupe ili Avantime ako kompanija odluči oživjeti ovo ime dvovratnog minivana, debitovat će 2024. godine kao rival sljedećoj generaciji Peugeota 308 koji će se transformisati u coupe-SUV, ali i većem 408 fastbacku.