Renault 16: Rođen je prije 60 godina, a njegov inovativni koncept je slijedio i Passat
"Bez sumnje, Renault 16 je najinteligentnije dizajnirani automobil koji sam vidio, a bilo koji britanski proizvođač automobila bi trebao da ga kupi samo da vidi kako je konstruisan." To je ono što je trkačka legenda Stirling Moss rekla o Renaultu 16 1970. godine.
Renault je naravno bio veoma sretan što je to čuo i pobrinuo se da ova izjava Sir Stirlinga Mossa ne bude zaboravljena. Posebna stvar kod Renaulta 16 bio je koncept karoserije. Do tada su srednju klasu uglavnom činili notchback saloni. Renault 16 hatchback bi se mogao opisati kao prvi svoje vrste. Mnogi proizvođači automobila slijedili su ovaj koncept dizajna – na primjer Volkswagen s Passatom.

Nakon što je Citroën dokazao izvodljivost vozila s pogonom na prednje točkove, Renault je nastavio ideju s modelom R4 1961. godine. Ali taj model, iako uspješan, bio je samo pokusni kunić za francuskog proizvođača automobila u sljedećim modelima. Pravi uspjeh došao je sa 16-kom 1965. godine kojeg je dizajnirao vješti umjetnik Gaston Juchet. Tadašnji 35-godišnjak je oblikovao dizajn Renaultovih automobila do kasnih 1970-ih.
U to vrijeme, to je bio Renaultov vodeći model, i morao je biti dobar u svim aspektima. Kao naprimjer, njegov izgled je bio napredniji od konkurencije. Na prednjoj strani je imao pravougaone farove sa zaobljenim uglovima i metalnu rešetku sa horizontalnim letvicama. Njegov hromirani metalni branik opremljen gumenim blokovima obećavao je bolju zaštitu u slučaju sudara.

S bočnih strana, zaobljeno i zakrivljeno vjetrobransko staklo i ravne ploče bili su novost na tržištu gdje su mnogi drugi proizvođači automobila još uvijek imali zakrivljene linije na karoseriji. Visoki bočni "staklenik" s tri prozora sa svake strane i kosim vratima prtljažnika takođe se pokazao uspješnim. Ipak, pozadi, proizvođač automobila se morao držati horizontalno postavljenih tankih stražnjih svjetala.
Nažalost, ovaj napredni i inovativni dizajn nije pratila adekvatna tehnologija ispod haube. Veliki i širok motorni prostor nije sadržavao osmocilindarski motor, kako se očekivalo, već obični rezervni točak. A iza njega je bio minimalistički 1,5-litarski četverocilindarski motor. Renault se vodio idejom da sa sprijeda postavljenim motorom pomaknutim ka sredini osigura dobru raspodjelu masa. To je naravno značilo da je automobil bio okretan za vožnju uprkos Fromage šasiji. Vremenom je snaga porasla na 93 KS u top verziji TX, predstavljenoj 1973. godine.

Renault 16 nije bio neobičan samo zbog svojih vrata prtljažnika. Dugo međuosovinsko rastojanje i "krov pagode" takođe su doprineli njegovom nepogrešivom izgledu. Podignute ivice karoserije bile su više od samo dizajnerskog trika. Oni su vozilu dali odličnu torzionu krutost.
Međutim, osnova automobila bila je veoma čudna. Budući da se oslanjao na ovjes s torzijskom gredom, međuosovinsko rastojanje se neznatno razlikuje između lijeve i desne strane, koncept koji je preuzet sa R4. Gledajući s pozitivne strane, ovo rješenje je omogućilo Renaultu da postavi nezavisno vješanje u svim uglovima karoserije, a to je pružilo dobru upravljivot i iznimnu udobnost. Kažu da je 16-ka plovila poput jahte na vodi.

Unutra, Renault je nastavio sa svojim revolucionarnim idejama i ugradio mjenjač pored volana. Ovo je omogućilo proizvođaču automobila da ponudi vozilo sa širokim prednjim sjedištima. Pozadi je klupa na ravno preklapanje mogla proširiti prtljažni prostor, što je bilo vrlo praktično. Zavisno od verziji i godine proizvodnje, 16-ka je bila dostupna sa stereo uređajem.
Ipak, Renault 16 nudio je dotad nepoznatu paletu opcija. Modularni prostor za sjedenje se mogao podesiti na ukupno sedam pozicija. Ako ste imali puno toga za transport, mogli ste preklopiti zadnja sjedišta, gurnuti ih naprijed do 15 centimetara ili ih potpuno ukloniti. Klizna klupa je u decenijama poslije postala zaštitni znak mnogi modela, između ostalih i prvog Twinga. Time je povećana utovarna zapremina s 346 na 1.200 litara. Rekli bi - danas normalno - ali tada inovativno.

Uz minimalne izmjene unutar 15 godina životnog vijeka, isporučeno je ukupno 1,84 miliona primjeraka Renaulta 16. Ovom procvatu je doprinio i izbor R16 za "Auto godine" od strane 32 evropska novinara u decembru 1965. godine. Čak i kada je njegov nasljednik, Renault 20, debitovao 1975. godine, Renault 16 je nastavio da se proizvodi još pet godina. Njegov koncept inovativne kombi limuzine s modularnim rješenjem enterijera bio je ispred svog vremena i zato je bio tražen i u poznim godinama.