Rusi uz pomoć Kineza krišom proizvode Citroen C5 Aircross u napuštenoj Stellantisovoj fabrici
Ruska kompanija Automotive Technologies u decembru prošle godine uvezla je najmanje 42 automobilska kompleta za sklapanje modela Citroen C5 Aircross u fabrici u Kalugi, koja je na papiru i dalje u većinskom vlasništvu grupacije Stellantis, pokazali su carinski dokumenti.
Proizveden u Kini, kit za montažu je proizveo kineski proizvođač Dongfeng Motor Group, inače Stellantisov partner za kinesko tržište. Dongfeng i Stellantis, kao treći najveći proizvođač automobila na svijetu po prihodu, vode komercijalno zajedničko ulaganje u Kini, na osnovu kojeg Dongfeng može proizvoditi i prodavati Stellantisove marke u Kini. Međutim, Kinezi su očito prekršili partnerski odnos i ruskoj kompaniji Automotive Technologies dostavili montažne komplete uz pomoć kojih su Rusi sastavljali Citroen C5 Aircross u fabrici u Kalugi, prenosi Reuters. Indikativno može biti i to da je Stellantis nedavno potpisao partnerski odnos sa drugim kineskim proizvođačem – Leapmotor, te da želi raskinuti saradnju sa Dongfengom, koji se ovim potezom na neki način sveti Stellantisu.
Stellantis nije znao za uvoz
U svemu tome nije potpuno jasno da li su, polugotovi "kineski" Citroeni, sadržavali dijelove koji spadaju u okvir zapadnih sankcija Rusiji, koje s druge strane ne uključuju Peking. U carinskim podacima nema potvrde da je Stellantis znao za uvoz, ali inspekcije zapadnih kompanija kao što su Ikea ili Carlsberg naglašavaju nedostatak kontrole nad svojim brendovima u Rusiji, nakon što su napustile zemlju poslije invazije na Ukrajinu u februaru 2022. godine. Kineska državna kompanija Dongfeng, rusko ministarstvo industrije i trgovine i Automotive Technologies nisu htjeli komentarisati ovaj slučaj.
Kao odgovor na Reutersov izvještaj, Stellantis je s krajem 2023. zaključio da je izgubio kontrolu nad svojim entitetima u Rusiji, a kao rezultat toga priznao gubitak od 144 miliona eura, uključujući gubitak od 87 miliona eura u gotovini.
Stellantis posjeduje 70 posto tvornice u Kalugi, a preostalih 30 posto drži Mitsubishi Motors. Prije invazije Rusije na Ukrajinu, fabrika je proizvodila automobile marki: Peugeot, Citroen, Opel i Mitsubishi sa godišnjim kapacitetom od 125.000 vozila.
Rusi koriste paralelni uvoz
Iako su mnogi strani proizvođači automobila napustili rusko tržište, neke zalihe nastavljaju da stižu u zemlju kroz šemu "paralelnog uvoza" koju je uvela Moskva. To omogućava uvoznicima da uvoze proizvode iz inostranstva bez dozvole stvarnog vlasnika.
Citroenovi modeli i dalje su dostupni za prodaju u Rusiji, izjavila su za Reuters četiri ruska dilera automobila. U decembru 2023. godine, operateri tvornice u Kalugi su bili domaćini zvaničnog pokretanja proizvodnje francuskog crossovera. Automotive Technologies, kompanija registrovana u Moskvi u martu 2023. i u 100-postotnom vlasništvu Galine Dolgolenko, saopštila je u decembru da sastavlja probnu seriju od 48 uvezenih automobila iz Kine, prije masovne proizvodnje koja je planirana ove godine, ali nije specificirano da li će automobili zadržati Citroenovu značku ili će se prodavati pod drugim imenom.
Sve miriše na isti koncept po kojem je Rusija 2022. godine, zahvaljujući kineskom partneru, oživjela model Moskvich iz perioda sovjetske ere. Naime, Moskvich 3 je ustvari prepakovani kineski Sehol X4, koji proizvodi JAC Motors, sastavljen u Moskvi i to koristeći skoro gotov automobil kupljen od kineskog partnera.