Niko je ne voli vidjeti, šta učiniti kada se upali "Check Engine" lampica?
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_250214183.jpg?v=1)
Žute lampice signaliziraju da nešto nije u redu i da je potrebna provjera. One su tu da bi nas upozorile i skrenule pažnju da, ako se konstantno javljaju, da posjetimo servis prije nego postanu crvene, a tada već može biti kasno.
Ako se upali "Check Engine" lampica, važno je razumjeti njen uzrok i poduzeti odgovarajuće korake kako biste izbjegli veće probleme s vozilom. Upozorenja koja dobivamo preko lampica, lako je provjeriti preko dijagnostike.
Svi moderni automobili opremljeni su sistemom za "samodijagnostiku", koji od 2001. godine mora biti prisutan u svim homologiranim benzinskim i od 2003. godine u svim dizelskim modelima u Evropi. Automobila koji nemaju ovaj priključak je sve manje na tržištu.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250214183.4_xl.jpg?v=1739565526)
U "pozadini" današnjih automobila postoji sistem koji pomoću senzora neprekidno kontroliše rad pogonskog sklopa i prenosi informacije centralnoj računarskoj jedinici. Kada sistem otkrije odstupanje od fabričkih parametara, može se aktivirati "Check Engine" lampica kako bi upozorila vozača na potencijalni problem.
Veoma je bitno da prilikom kupovine polovnog automobila provjerite radi li "Check Engine" lampica ispravno. Nakon okretanja ključa i davanja kontakta, sve kontrolne lampice na kontrolnoj ploči trebale bi se upaliti na kratko. Ako se "Check Engine" lampica ne pojavi, to može značiti da je prethodni vlasnik namjerno isključio lampicu kako bi sakrio problem, što je ozbiljan znak upozorenja. Jednako tome, nije dobro ni ako ostane da svijetli nakon paljenja vozila.
No, ako ste vlasnik vozila na kojem se lampica upali tokom vožnje, najbolje je što prije pronaći sigurno mjesto za zaustavljanje, ugasiti motor i ponovno ga pokrenuti. U slučaju da se lampica više ne pojavi, radilo se vjerovatno o trenutnoj ili jednokratnoj nepravilnosti. No, ako se lampica pali i gasi u različitim intervalima, preporučuje se posjeta servisu radi provjere.
![Foto: Shutterstock](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250214183.3_xl.jpg?v=1739565486)
Uzroci mogu biti pad napona u sistemu zbog oštećenih, dotrajalih ili vlagom natopljenih instalacija, kao i nepravilan rad senzora kojih je sve više u vozilima.
S druge strane, najčešći problemi koji se pojavljuju to je kvar lambda sonde ili bobine, nepravilnosti s EGR ventilom ili u radu plinske instalacije, poremećaj u sistemu ubrizgavanja, oštećenje katalizatora i DPF/FAP filtera, neispravnost turbine itd. Dakle, spisak je podugačak i zato ne treba ignorisati posjetu servisu.
Ako lampica ostane upaljena duže vrijeme, a ponovnim pokretanjem motora se ne gasi, potrebno je posjetiti servis. Dugotrajna vožnja s upaljenom "Check Engine" lampicom može rezultirati povećanom potrošnjom goriva, većom emisijom ispušnih plinova i potencijalno ozbiljnijim kvarom.
Na kraju, ne mora biti ništa od navedenog, niti zahtijevati hitnu reakciju, ali što prije otkrijete potencijalni problem, makar to bila i trenutna greška, tako ćete smanjiti rizik od potencijalno većeg kvara ako ignorišete upozorenje.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250214183.1_xl.jpg?v=1739565372)
Ako se nakon paljenja lampice motor prebaci u "safe mode" režim (vozilo ne ubrzava, trese se, ne vuče…), to može ukazivati na prosječan kvar s potrošnim dijelovima, ali kvar može biti i ozbiljniji. U tom slučaju, preporučuje se hitan odlazak u servis kako bi se spriječila daljnja oštećenja na pogonskom agregatu.
Svaki serviser može dijagnostičkim uređajem precizno utvrditi uzrok problema i predložiti rješenje. Brisanje greške iz memorije bez otklanjanja pravog uzroka nije preporučljivo jer može dovesti do ozbiljnijih kvarova koji bi mogli potpuno onesposobiti vozilo.