Preskup razvoj
26

Šef BMW-a: Sintetička goriva su obmanjujuće rješenje

A. M.
Oliver Zipse, šef BMW-a, smatra da je odluka Evropske komisije, da od 2035. godine dozvoli prodaju automobila sa SUS motorima na sintetička goriva, "lažno rješenje". Šef bavarske marke tvrdi da je razvoj takvih motora vrlo skup.

Od 2035. godine u Evropskoj uniji će biti dozvoljena prodaja novih automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje samo ako se pokreću na sintetička goriva.

Ovo pravilo usvojila je Evropska komisija nakon što je nekoliko velikih brendova poput BMW-a, Porschea, Ferrarija i Renaulta izvršilo pritisak na komisiju da u potpunosti ne zabrani prodaju novih automobila sa SUS motorima. Porsche već godinama intenzivno radi na razvoju sintetičkih goriva (eFuel) iz obnovljivih izvora energije.

Karl Dums, Porsche AG
Karl Dums, Porsche AG

BMW ne odbija kategorički sintetička goriva, ali njemački div zapravo prodaje više električnih vozila nego ikada prije. U prvih šest mjeseci ove godine, čisto električni automobili BMW Grupe činili su 15,7 posto svih isporuka. To je više u odnosu na 12,6 posto EV udjela ostvarenog u istom periodu 2023. godine.

Zipse vjeruje da zakonodavci ne bi trebali požurivati ​​propast motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Umjesto toga, on tvrdi da bi EU trebala podsticati usvajanje goriva s niskim sadržajem CO2 što je prije moguće. Ne samo za nove automobile već i za postojeći vozni park. Šef BMW-a navodi da postoji preko 250 miliona automobila u 27 EU zemalja.

U nedavnom intervjuu, Oliver Zipse, rekao je da je takva odluka, da se sintetička goriva dopuštaju nakon 2035. godine "lažno rješenje" zbog vrlo visokih troškova razvoja. Štaviše, Zipse također kritikuje Evropsku komisiju zbog nedostatka odluka vlasti i zbog nedostatka ulaganja u sintetička goriva od strane Evropske unije.

"Trenutno postoje mnoge indicije da Evropska komisija traži lažno rješenje prema kojem se zabrana motora s unutrašnjim sagorijevanjem ublažava kroz očigledno obmanjujuće rješenje u vidu sintetičkih goriva", izjavio je šef njemačke grupe.

Zipse također predlaže da bi Evropska unija trebalo da investira u infrastrukturu širom Evrope za proizvodnju i prodaju motora na sintetička goriva ako smatra da su oni rješenje za blisku budućnost. Budući koliko se Evropa zaklinje u električna vozila, a da to ne prati adekvatna infrastruktura, Zipse očigledno zna šta govori.

Koliko god BMW brani motore sa unutrašnjim sagorijevanjem, oni predviđaju nastavak uspona električnih vozila u narednim godinama. Bavarci vjeruju da će čisto električna vozila činiti najmanje polovinu godišnje prodaje do kraja decenije.

Prije nekoliko mjeseci, BMW je prodao svoj milioniti EV, nekih 11 godina nakon što je neobični i3 hatchback pokrenuo trend električnih vozila u Bavarskoj.