Klix.ba na premijeri nove Toyote Aygo X: Superzabavni supermini sada je mješanac
Iako se trendovi na tržištu konstantno mijenjaju i mnogi segmenti polako odumiru pod uticajem crossover i SUV modela činjenica je da, barem u Evropi, postoji veliki interes i realna potreba za gradskim superminijima. To je prepoznala i Toyota još 2005. godine kada je predstavljena prva generacija potpuno novog modela Aygo. Da su imali dobru procjenu dovoljna je činjenica kako su do početka 2022. godine prodali čak 1.413.761 primjeraka Aygo u Evropi, a za nastavak sa Aygom imaju jedinstven recept.
Potpuno novi Toyota Aygo X je sada je crossover, te je time zaista jedinstven u A-segmentu, a ujedno je dizajniran i proizveden u Evropi kako bi zadovoljio zahtjeve urbanog i prigradskog života na ovom kontinetnu koji i jeste najveći konzument ovog formata automobila.
Aygo X je tako izrađen na uspješnoj i već dokazanoj GA-B platformi Toyota Global New Architecture (TNGA), koja je prvi put predstavljena s novim Yarisom, automobilom godine 2021. u Evropi, a naknadno i sa zanimljivim Yaris Cross-om.
U potpunosti evropski projekat i auto
Nakon uspješnog predstavljanja i vrlo pozitivnog prijema privlačnog "Sparkling Chilli Red" Aygo X prologue, projekat serijskog Aygo X prebačen je u Styling centar u Toyota Motor Europe u Belgiji, gdje su dizajnerski timovi blisko sarađivali s odjelima za planiranje proizvoda i istraživanje i razvoj kako bi preokrenuli novi automobil A-segmenta od koncepta do stvarnosti.
Također, Aygo X se i proizvodi u potpunosti u Evropi, tačnije u pogonima u Poljskoj i Češkoj, te je zaista riječ o potpunom fokusu na tržišta Evrope. Ono čime to Aygo X najprije otkriva je sam stil i kombinacije boja.
Kombinacije boja i stil koji ne prolaze nezapaženo
Odvažna dvotonska Toyote Aygo X, zajedno sa novim konceptom boja začina stvara jedinstven grafički profil koji privlači pažnju čak i na ulicama grada kao što je Barcelona a koji je poznat po svojim šarenim parkovima i zgradama.
Novost je i klinasta linija krova koja ističe sportski oblik karoserije, dok naprijed moderna LED svjetla sa LED pokazivačima smjera "grle" gornji dio poklopca motora. U donjem dijelu su veliki otvor za zrak sa trodimenzionalnom rešetkom, svjetla za maglu i zaštitna ploče. Svi ovi elementi izgađeni su na temi dvostrukog trapeza koja je dio Aygovog identiteta, kojim želi reći "spreman za ići, bilo gdje".
Novi koncept boja inspirisan je raznim začinima kako bi se razvila jedinstvena paleta boja za Aygo X, od kojih svaka odražava ukuse i ličnosti automobila.
- Cardamom dočarava dojam stila i elegancije, pružajući rafiniranu i nenaglašenu estetiku s efektom niske zasićenosti zelene boje.
-
Chili je vatrena i vrhunska boja koja privlači poglede prolaznika toplim i dubokim odsjajem boja zahvaljujući finom prskanju plavih metalik pahuljica u crvenoj boji.
-
Ginger je sofisticirana i postojana bež boja karoserije koja svojom nijansom nagovještava duh avanture i toplu složenost.
-
Juniper je mladalačka plava boja s dozom muževnosti i stvorena posebno za Aygo X kako bi mu dala ledenu hladnoću uz dodavanje suptilnih crvenkastih nijansi.
Svaka od ovih moćnih začinskih boja je u oštrom kontrastu sa dvobojnom crnom na krovu i zadnjem dijelu zbog čega se Aygo X trenutno ističe i prepoznaje.
Kvalitetnija, modernija i razigranija unutrašnjost
Ova tema začina nije samo na karoseriji, pa tako istaknuti detalji u unutrašnjosti odgovaraju bojama eksterijera kako bi dali prepoznatljiv dizajn kokpitu, uključujući instrument tablu i središnje konzole.
Prvi pogled na sjedišta otkriva simbol "X" diskretno ušiven direktno u tkaninu. Sama sjedišta su bila poseban fokus prilikom razvoja jer zbog novog crossover pristupa morala su biti više postavljena ali i udobnija. Nakon cijelog dana provlačenja kroz gužvu Barcelone ali i zavojite ceste u njenoj blizini uvjerili smo se da je tim za razvoj unutrašnjosti odradio dobar posao. Čak i u najnižem položaju sjedište u Aygo X je ugodno visoko postavljeno što daje odličan pregled situacije i ceste, a mekoća i udobnost sjedišta su na znatno boljem nivou nego na prethodnim generacijama.
Jednak napredak u kvaliteti otkrivaju i materijali korišteni za izradu armaturne ploče, te su sada znatno ugodniji na dodir, dok sam upravljač svojim sportskim dizajnom i kvalitetno obložen kožom daje utisak automobila barem jednu klasu iznad. Ono što vraća u stvarnost je dosta vidljivog metala na unutrašnjoj strani vrata, ali to je već odavno dio šarma automobila ovog segmenta.
Nivoi unutrašnje buke su smanjeni kroz opsežnu upotrebu i optimizaciju materijala za zvučnu izolaciju kako bi se stvorila tiša kabina u kojoj je indeks artikulacije poboljšan za 6%, među najboljima u segmentu. Istina, u vožnji na autocesti i pri brzinama od 80 km/h i više i dalje je primjetan veći nivo buke prilikom strujanja zraka oko veliki vanjskih retrovizora.
Toyota i JBL su sarađivali kako bi isporučili vrhunski audio sistem sa zvučnim profilom koji je prilagođen karakteristikama Aygo X. Audio sistem se sastoji od četiri zvučnika u kombinaciji sa pojačalom od 300 W i velikim subwooferom od 200 mm koji se nalazi u prtljažniku, a tu je za isporuku moćnog basa, dinamičkog odziva zvučnika i jasne i široke zvučne scene.
Zanimljivo je da Aygo nui i svojevrsni kabriolet ugođaj po želji, pa se tako na listi opcija nalazi zanimljiv uvlačivi platneni krov. Novi platneni krov dizajniran je da maksimizira iskustvo vozača gdje je otvor povećan za 40 mm sa 20% povećanim uglom gledanja, te u sunčanim danima zaista daje osjećaj slobode i ugođaja nekog malog roadstera.
Savršeno kompaktan i agilan za grad
Prilagođavajući dokazanu i uspješnu GA-B platformu za Aygo X, Toyota je modificirala i smanjila zadnju sekciju šasije kako bi se postigli smanjeni prednjim i zadnji prevjesi.
Sa 3.700 mm dužine, nova Toyota Aygo X je 235 mm duža od svog prethodnika, iako je međuosovinsko rastojanje povećano za samo 90 mm. Prednji prevjes je 72 mm manji od Yarisa, dok je maksimalna veličina točkova povećana na 18".
Ono čime se u vožnji i pri naših nekoliko pogrešnih skretanja u Barceloni Aygo X posebno istakao je izuzetno mali krug okretanja, koji je od samo 4,7 metara definitivno jedan od najužih u segmentu.
Ukupna širina karoserije povećana je za 125 mm na 1.740 mm u odnosu na prethodni Aygo. Kao rezultat toga, prednja sjedišta su pomjerena 20 mm dalje, povećavajući prostor za ramena za 45 mm. Prtljažni prostor je također vodeći u segmentu sa 125 mm većom dužinom prtljaga i pametnim dizajnom prostora iza zadnjih sjedišta, što je povećalo kapacitet prtljažnika za više od 60 litara na ukupno 231 litar, te zaista Aygo X može sa lakoćom odraditi i veće kupovine.
Dizajnerski ali i tehnički je vrlo zanimljiv dizajn krova Pagoda zahvaljujući čijem obliku su zadržane kompaktne ukupne dimenzije, ali je ujedno pružio udobnu, prostranu kabinu za vozača i putnike, te je ujedno visina povećana za 50 mm na 1.510 mm.
Osjećaj sigurnosti i povjerenja
Svaki vozač želi da se osjeća samopouzdano iza upravljača, a Aygo X pruža ovaj osjećaj na više načina.
Kao kompaktni crossover za visoku vožnju, visina podnice od tla povećana je za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju, pa Aygo X daje vozaču više prisutnosti i sigurnosti na putu.
Položaj sjedišta je podignut za 55 mm, što omogućava lak kontakt očima sa drugim učesnicima u saobraćaju, posebno biciklistima i pješacima. Nadalje, ugao A-stuba je povećan za 10 na 24º radi poboljšane vidljivosti.
Veći točkovi i gume takođe rade sa dokazanim TNGA ovjesom koje, zajedno sa poboljšanom krutošću pri kotrljanju i manjim uglovima kotrljanja, pruža izuzetnu udobnost i kontrolu u vožnji.
Tehnološki napredan i privlačan
Iako Toyota Aygo X pripada najpristupačnijem segmentu novi model opremljen je nekim od najnovijih i najnaprednijih sistema za pomoć vozaču.
Kupci će moći ostati povezani sa svojim Aygo X putem Toyota Smart Connect i MyT aplikacije za pametne telefone.
Toyota Smart Connect koncentriše se na veliki ekran osjetljiv na dodir visoke rezolucije i dijagonale od 9", ambijentalno osvjetljenje i bežično punjenje, nudeći korisnicima besprijekorno korisničko iskustvo s pratećom MyT aplikacijom za pametne telefone. Uz MyT aplikaciju, kupci mogu pratiti različite analitike vozila, kao što je analiza vožnje, nivoi goriva, upozorenja i praćenje vozila.
Toyotin najnoviji multimedijalni sistem također nudi navigaciju zasnovanu na "cloud" rješenju za pružanje informacija o ruti uživo putem uvijek povezanih usluga u višim razredima. Nove usluge će se vremenom uvoditi putem bežičnih ažuriranja, tako da će novi softver i povezani servisi biti automatski "gurnuti" u sistem. Toyota Smart Connect također nudi žičano i bežično povezivanje pametnih telefona putem Android Auto-a i Apple CarPlay-a.
Napredna tehnologija potpunog LED osvjetljenja je također predstavljena Toyotin najnovijim modelom A-segmenta, čineći ovu tehnologiju dostupnom većem broju kupaca. Dnevna svjetla i žmigavci sastoje se od dvije svjetlosne cijevi okružene suptilnim blještavim svjetlom kako bi se naglasio Aygo profil u svim uslovima osvjetljenja.
Toyota Aygo X pravi veliki korak naprijed u pogledu sigurnosti, uvodeći Toyota Safety Sense kao standard na svim tržištima po prvi put na kompaktnom modelu A-segmenta.
Najnoviji Toyota Safety Sense koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara sa milimetarskim talasima, pre collision system (PCS) sa detekcijom vozila sada radi pri većim brzinama. Debitantski na Aygo X-u su dnevna i noćna detekcija pješaka, dnevna detekcija biciklista, podrška za ublažavanje sudara, inteligentni prilagodljivi tempomat, pomoć pri praćenju trake i pomoć pri upravljanju u nuždi.
Aygo X ima dodatne pasivne sigurnosne karakteristike, kao što su strukturna pojačanja za apsorpciju udara kako bi se osigurala svestrana sigurnost.
Ekonomičan i optimizovan uz jedan motor i dva mjenjača
Toyota Aygo X je dizajnirana da maksimizira ekonomične performanse od temelja. Na primjer, Aygo X ima najmanju težinu karoserije u bijeloj boji od bilo kojeg automobila A ili B segmenta, što pomaže pri postizanju minimalne potrošnje goriva.
Lajsne prednjeg branika i lukova točkova takođe služe za poboljšanje uštede goriva usmjeravajući protok zraka lagano van iz guma, čime se smanjuju turbulencije oko prednjeg i bočnih strana automobila. Lajsne zadnjih točkova takođe usmjeravaju protok zraka koji prolazi dalje od guma i usmjerava ga do tačke konvergencije na zadnjem dijelu automobila.
Toyotu Aygo X pokreće višestruko nagrađivani 1-litarski, 3-cilindrični 1KR-FE motor koji je poboljšan kako bi zadovoljio evropske propise, a istovremeno nudi visok nivo pouzdanosti i performansi, sa ciljanom potrošnjom goriva od samo 4,7 l/ 100 km i 107 g/km CO2.
Naravno, s obzirom na namjenu 72 KS i 93 Nm iz ovog motora trebali bi biti sasvim dovoljni, ali zahvaljujući masi od samo 940 kilograma ovaj mali trocilindraš se nosi sa Aygom X još i bolje nego smo to očekivali. Pri kretanju zahtjeva malo više entuzijazma sa papučicom gasa, ali nakon toga zaista sa lakoćom održava brzinu i ugodno se vozi kroz grad. Na otvorenoj cesti prepoznatljiva buka trocilindarskog motora postaje više izražena, ali opet zahvaljujući skromnoj težini i više brzinske prosjeke Aygo može održavati bez pretjeranih napora.
Uz ovaj motor Aygo X je moguće dobiti uz solidan 5-stepeni ručni mjenjač koji će zahvaljujući vrlo preciznom hodu biti odličan izbor. Za one kojima je dosta "šaltanja" Toyota uz Aygo X nudi CVT automatski mjenjač koji "na papiru" čak i bolje ubrzava nego uz ručni mjenjač, te je svakako ugodniji za duge gradske vožnje.
Uskoro stiže i u Bosnu i Hercegovinu
Toyoti ne treba dugo da svoje nove modele ponudi na svim tržištima, a tradicionalno i naše tržište ne ostaje zakinuto za ponudu najaktuelnijih modela.
Tako privlačni supermini crossover u BiH stiže već početkom idućeg mjeseca, a početna cijena za osnovni model kreće od 25.990 KM. Zahvaljujući činjenici da je u potpunosti evropski proizvod Aygo X neće imati ni zastoje u isporukama i nardužbama, a zahvaljujući tome Toyota očekuje da će u našoj zemlji do kraja ove godine prosati 50-ak primjeraka ovog jedinstvenog modela u A segmentu.