Testovi
130

VOZILI SMO / Klix.ba na prezentaciji novog Renault Scenica u Francuskoj: Žudnja svake porodice

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
Nakon što je predstavio četvrtu generaciju svog legendarnog modela Scenic u martu u Ženevi, Renault je organizovao prezentaciju u okolini Bordeauxa u Francuskoj, kao i u odmaralištu Pyla-sur-Mer, kojoj je prisustvovao i novinar portala Klix.ba.

Novi Scenic smo imali priliku voziti gradskim ulicama, uskim cestama u okolini Bordeauxa, kao i autoputem. Ono što su u Renaultu najavljivali na konferenciji za medije uoči testnih vožnji ispostavilo se tačnim. Iako je Scenic sada dosta drugačiji te dosta koketira sa crossoverima, ostao je vrlo svestran i upravljiv u svim uslovima. U gradskoj gužvi je bio veoma okretan iako djeluje robusno i veći je od prethodnika, dok se na otvorenoj cesti pretvarao u automobil koji nudi udobno i zabavno putovanje. Dio programa je bila i posjeta stadionu Bordeauxa pod nazivom Matmut Atlantique, gdje smo se uvjerili u zadivljujuću praktičnost novog Scenica.

Novi Scenic postavlja nove standarde

Dvadeset godina nakon što se na svjetskom tržištu pojavio prvi kompaktni MPV pod nazivom Scenic, koji je 1997. bio proglašen Evropskim automobilom godine, kompanija Renault je ponovo postavila standarde u ovom segmentu predstavljanjem četvrte generacije svog legendarnog modela.

Novi Scenic je predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi u martu ove godine u svojoj kraćoj verziji, dok je duža verzija predstavljena dva mjeseca kasnije. Renault je ispunio obećanje te je pripremio izuzetno praktičan i prostran automobil opremljen visokom tehnologijom, u kojem je vožnja čisti užitak za cijelu porodicu.

Dizajn četvrtog po redu Scenica je veoma privlačan, a automobil dolazi i sa velikim 20-inčnim naplacima u standardnoj opremi širom ponude, što je prvi slučaj u ovom segmentu. Praktičnost se ogleda u najvećem prtljažniku, ali i u brojnim pretincima i prostoru za odlaganje različitih predmeta, flaša i slično.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Kupci novog Scenica mogu birati između čak šest dizelskih motora te dva benzinska. Osnovni dizelaš posjeduje Renaultovu novu Hybrid Assist tehnologiju.

Kada je riječ o tehnologiji, Scenic je izuzetno dobro opremljen, a posjeduje pomoćne sisteme kao što je aktivni sistem kočenja u nuždi (AEBS) sa sistemom detekcije pješaka, a ova tehnologija je dio standardne opreme.

Evolucija dizajna i novi 20-inčni naplaci

Četvrta generacija Scenica je od treće šira za 20 mm, od tla je podignuta za dodatnih 40 mm, ima duže međuosovinsko rastoojanje i šire tragove prednjih i stražnjih točkova. Stražnji prevjes je skraćen za 16 mm što je doprinijelo dizajnu i tečnoj silueti automobila. Kupcima koji vole uživati u prirodnoj svjetlosti opciono je ponuđen panoramski krov. Naprijed u farovi u obliku slova C, dok su nazad svjetla sa Edge Light tehnologijom i 3D efektima. Stražnja svjetla su horizontalna na kratkoj verziji, a vertikalna u slučaju duže verzije. Treba reći da je duža verzija Scenica dobila i aluminijske krovne nosače.

Kao što je već rečeno, Scenic je prvi model u svom segmentu koji u standardnoj opremi posjeduje 20-inčne naplatke, zbog kojih se linija krova čini nižom.

Sigurnost i udobnost među najboljim u klasi, smanjenje troškova i zagađenja

Produženo međuosovinsko rastojanje novog Scenica (+32 mm za kraću u 34 mm za dužu verziju) je rezultiralo odličnim "držanjem" na cesti, što je dodatno unaprijeđeno novim 20-inčnim naplacima s gumama dimenzija 195/55 R20. Automobil je u tom smislu među najboljim u klasi, a ističe se svojim performansama kočenja koje ne utiče negativno na udobnost vožnje. Automobil je uspješno prošao sve industrijske testove za izbjegavanje sudara (VDA, ADAC, GLENNING i ISO) sa i bez ESC sistema (elektronski sistem za stabilnost).

Performanse kočenja su poboljšane u odnosu na treću generaciju Scenica. Na suhoj podlozi zaustavljanje pri brzini od 100 km/h i 130 km/h je smanjeno za tri, odnosno pet posto, a na vlažnoj podlozi novi Scenic je pri brzini od 60 km/h na kočenju bolji od prethodnog za 5 posto.

Kako bi pronašli optimalan balans između udobnosti i performansi, Renaultovi inžinjeri su namjerno opremili novi Scenic gumama čiji su bočni zidovi (107) mm viši od većine 17 i 18-inčnih guma. Francuska kompanija je sarađivala sa proizvođačima guma kako bi se pronašao optimalan sklad između guma, ovjesa i MTV amortizera. Točkovi "upijaju" neravnine i putnicima pružaju veću udobnost.

Za potpunu udobnost se brinu zaista fantastična sjedišta sa dobro odmjerenom bočnom potporom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U Renaultu uvijek razmišljaju o okolini i smanjenju troškova, gdje točkovi imaju svoj pridonos zbog tri faktora. Prije svega, imaju veoma nisko trenje, jer nisu širi od 16-inčnih naplataka (195 mm). Zahvaljujući užim točkovima koeficijent otpora zraka (CdA) je manji, tako da se emisija CO2 smanjuje za 2 g/km u odnosu na prethodnu generaciju. Korištenje guma s niskim otporom kotrljanja (LRR) je treći faktor.

Scenic praktičniji nego ikad ranije, prtljažnik najveći u klasi

U unutrašnjosti Scenica su nova One Touch Folding stražnja sjedišta, koja su napravljena pa uzoru na novi Espace. Sjedišta se mogu sklopiti veoma lako, čime se dobija ravna površina za prtljag. Novi Scenic je jedini model u svojoj klasi sa ovom funkcijom, koja se može aktivirati s dva mjesta, iz prtljažnika ili korištenjem R-LINK 2 sistema.

Veoma korisna je i pokretna centralna konzola koja nudi prostor za odlaganje predmeta zapremine 13 litara, što je četverostruko veći kapacitet u odnosu na konkurente. Taj prostor je prekriven gornjim dijelom, koji ima funkciju i naslona za ruku. Opremljen je utičnicom od 12 volti, kao i USB portovima koji se mogu koristiti za punjenje uređaja. Ako se konzola pomjeri prema nazad, ona dijeli prostor iza vozača i suvozača, a ispred stražnjih sjedišta, što je praktično ukoliko su nazad djeca.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Kapacitet prtljažnika novog Scenica iznosi 572 litra, što je najviše u klasi. Kada se koristi pet sjedišta, verzija sa sedam sjedišta novog Grand Scenica nudi prtljažni prostor zapremine 596 litara, što je drugi rezultat u klasi. Verzija Scenica sa pet sjedišta novog Grand Scenica ima prtljažnik zapremine 765 litara.

Novi Scenic je na vrhu u svojoj klasi kada je riječ pretincima i prostorima za odlaganje predmeta i različitih sitnica. Osim prostora zapremine 13 litara u centralnoj konzoli, dobio je i kasetu Easy Life s hlađenjem zapremine 11,5 litara, koja se otvara pomoću elektronskog senzora te se automatski zaključava kada automobil stane.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Automobil nudi i četiri odjeljka za odlaganje koji se nalaze ispod poda, a njihov ukupan kapacitet iznosi 63 litra.

Opremljen vrhunskom tehnologijom za sigurnost i ugođaj

Kada je riječ o opremi, u Renaultu ističu head-ekran u boji, MULTI-SENSE tehnologiju kooja omogućava pet različitih modova vožnje, Neutral, Sport, Comgort, Perso i Eco te R-LINK 2 sistem sa 8,7-inčnim ekranom. Od januara 2017. godine R-LINK 2 će se moći povezati sa Apple CarPlayjem i Android Auto funkcijama. Za odličan zvuk brine se Bose Surrounds Sound audio sistem.

Od ostale opreme tu je adaptivni tempomat (ACC), koji je funkcionalan pri brzini između 50 i 160 km/h, aktivni sistem za kočenje u nuždi (AEBS) koji funkcioniše pri brzini od 7 do 160 km/h, sistem upozorenja na napuštanje trake (LDW) koji uzrokuje vibracije upravljača, upozorenje na sigurnu udaljenost (SDW), sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova sa upozorenjem na ograničenje (TSR sa OSP), sistem upozorenja na slijepu tačku (BSW), kameru za pomoć pri kretanju unazad, automatska kratka i duga svjetla (AHL), prednji stražnji i bočni parking senzori te Easi Park Assist sistem za hands-free parkiranje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Vozačima Scenica je na raspolaganju i sistem održavanja vozila u voznoj traci (LKA), kao i sistem koji otkriva da li je vozač umoran (TDW).

Bogata ponuda motora

Kupci novog Scenica mogu birati između šest dizelskih motora uparenim sa šestostepenim manuelnim mjenjačem te šestostepenim ili sedmostepenim EDC automatskim mjenjačem, kao i dva benzinska motora uparena sa šestostepenim manuelnim mjenjačem.

Energy TCe 130 (benzinac) ima dobre performanse zahvaljujući turbopunjaču, a nudi kombinaciju niske potrošnje i užitka u vožnji. Ovaj motor isporučuje 130 KS.

Energy dCi 160 EDC (dizel) je veoma "živahan" agregat, a odgovor na pritisak papučice je brz. Posjeduje Twin Turbo tehnologiju te isporučuje 160 KS. Snaga se prenosi preko šestostepenog EDC automatskog mjenjača. Mali je potrošač s obzirom na snagu, zabavan je za vožnju i veoma je dinamičan.

Energy dCi 130 (dizel) je uparen sa sedmostepenim manuelnim mjenjačem, a razvija 130 KS. S lakoćom zadovoljava potrebe vlasnika koji žele ekonomičan automobil, ali i prvoklasni užitak u vožnji.

Ponuda motora (model, motor, mjenjač, prosječna potrošnja, emisija CO2):

- Scenic, Energy DCi 95, šestostepeni manuelni mjenjač, 3,9 l/100km, 100 g/km CO2

- Scenic, Energy dCi 110, šestostepeni manuelni mjenjač, 3,9 l/100km, 100 g/km CO 2

- Grand Scenic, Energy dCi 110, šestostepeni manuelni mjenjač, 4,0 l/100km, 104 g/km CO2

- Scenic i Grand Scenic, Energy dCi 110 EDC, sedmostepeni EDC automatski mjanjač, 4,0 l/100km, 104 g/km

- Scenic, Energy dCi 130, šestostepeni manuelni mjenjač. 4,5 l/100km, 116 g/km CO2

- Grand Scenic, Energy dCi 130, šestostepeni manuelni mjenjač, 4,6l/100km, 119 g/km CO2

- Scenic, Energy dCi 160 EDC, šestostepeni EDC automatski mjenjač, 4,5 l/100km, 118 g/km CO2

- Grand Scenic, Energy dCi 160 EDC, šestostepeni EDC automatski mjenjač, 4,7 l/100km, 122 g/km CO2

- Scenic, Energy TCe 115, šestostepeni manuelni mjenjač, 5,8 l/100km, 129 g/km CO2

- Grand Scenic, Energy TCe 115, šestostepeni manuelni mjenjač, 6,1 l/100km, 136 g/km CO2

- Scenic, Energy TCe 130, šestostepeni manuelni mjenjač, 5,8 l/100km, 129 g/km CO2

- Grand Scenic Energy TCe 130, šestostepeni manuelni mjenjač, 6,1 l/100km, 136 g/km CO2.

Hybrid Assist tehnologija smanjuje potrošnju i emisiju CO2

Novi Scenic na tržište donosi i inovativnu Renaultovu Hybrid Assist tehnologiju "elektricifikacije motora", koja je dostupna u slučaju osnovnog dCi 110 dizelskog motora uparenim sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Električni motor napaja baterija od 48 volti, koja preuzima jedan dio posla od motora s unutrašnjim sagorijevanjem, kako bi se smanjila potrošnja goriva te emisija CO2 bez ugrožavanja performansi.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Prilikom usporavanja generator MGU skuplja kinetičku energiju koju upotrebljava električni sistem, a koja također puni bateriju. Njom se služi i motor od 10 kW, koji radi uz motor sa unutrašnjim sagorijevanjem kada vozač ponovo ubrza. Ova tehnologija osigurava dodatnih 15 Nm obrtnog momenta u određenim situacijama.

Tehnologija Hybrid Assist omogućava smanjenje potošnje i emisije CO2 za 8 do 10 posto u poređenju sa standardnim dCi 110 motorom. Potrošnja goriva pada sa 3,9 na 3,5 l/100km, a emisija CO2 sa 100 na 92 g/km.

Početak prodaje novog Scenica je planiran za kraj godine, kada će i cijene biti poznate. Tačni datumi još uvijek nisu poznati.