Iako je aktuelni Nissan X-Trail na tržištu prisutan već oko godinu dana, činjenica je da je nepravedno u sjeni superpopularnog Qashqaija. Bio je to više nego dovoljan povod da nam X-Trail pokaže sve svoje talente prilikom testnih vožnji do Crne Gore i Nacionalnog parka "Biogradska gora". Nissanov veliki crossover isprobali smo na svim cestama i van njih, te smo provjerili koliko je svestran i upotrebljiv.
Kao što je već poznato, novi X-Trail je odraz Nissanovog iskustva prozivodnje terenaca i integralnih pogona te upotrebe novih tehnologija. Ovaj crossover je baziran na novoj platformi Common Module Family, tako da je snažan, efikasan, udoban, praktičan i veoma uzbudljiv za vožnju.
Istovremeno otmjen i sportski
Nissan je predstavljanjem novog X-Traila predstavio i svoj novi dizajnerski jezik koji karakterišu tečne, ali i mišićave linije karoserije. X-Trail želi biti otmjen i sportski u isto vrijeme je spoj snage i pustolovnog duha. Novi X-Trail je dobio redizajnirane farove sa LED dnevnim svjetlima, a od prethodnika se razlikuje i po dužini, širini i visini. Novi model je duži za 17 mm (4.643 mm), ima duži međuosovinski razmak za 76 mm, širi je za 30 i niži za 5 mm. Razmak od tla je ostao isti, 210 mm. Osim toga, treba dodati i važan podatak, a to je da je aktuelni X-Trail lakši od prethodnog za čitavih 90 kg. Zahvaljujući upotrebi čelika velike čvrstoće karoserija je čvršća, ali istovremeno i lakša od prethodne.
Vrhunski opremljena i prostrana unutrašnjost
Unutrašnjost novog X-Traila nudi dovoljno mjesta za sedam putnika, a izrađena je od kvalitetnih materijala. Kada je riječ o tehnologiji, svakako se ističe NissanConnect sistem nove generacije koji omogućava integraciju smartphonea i niz inovacija.
Štedljiviji i "čišći" motori
Novi Nissan X-Trail je dostupan sa novim 1,6-litarskim četverocilindričnim dCi 130 motorom koji razvija 130 KS pri 320 Nm obrtnog momenta. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h u slučaju verzije sa prednjim pogonom i manuelnim mjenjačem potrebno je 10,5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 188 km/h. Radi se o efikasnijem i ekološki prihvatljivijem motoru koji se može pohvaliti smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2. Emisija CO2 kod verzije s prednjim pogonom i manuelnim mjenjačem, iznosi 129 g/km, dok verzija sa Nissanovim automatskim X-Tronic mjenjačem proizvodi 139 g/km. Verzije koje posjeduju Nissanov pogon All Mode 4x4 proizvode 139 g/km, čak 18 posto manje u odnosu na prethodni model. Novi X-Trail je moguće dobiti sa šestostepenim manuelnim ili automatskim X-Tronic mjenjačem (samo za verzije s prednjim pogonom).
Nissan je nedavno u ponudu uvrstio 1,6-litarski DIG-T benzinski motor s turbopunjačem koji isporučuje 163 KS pri 240 Nm obrtnog momenta. Verzija s ovim motorom u kombinaciji s prednjim pogonom i šestostepenim manuelnim mjenjačem do "stotke" ubrzava za 9,7 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Ono što je važno istaći je da se radi o najštedljivijem benzincu u klasi, pa novi X-Trail u prosjeku troši 6,2 litra na 100 pređenih kilometara. Emisija CO2 iznosi 149 g/km i zadovoljava Euro 6 normu.
Bogati paketi opreme
Novi X-Trail se može pohvaliti najbogatijom serijskom opremom u svojoj klasi. Inače, dostupan je s tri paketa opreme, a to su Visia, Acenta i Tekna, uz koje se mogu kombinovati pojedini paketi. Svaki paket opreme uključuje klima uređaj, aluminijske naplatke, šest zračnih jastuka, LED dnevna svjetla, ekran od 12,7 cm na instrument tabli, Bluetooth uređaj s mikrofonom, tempomat, pomoć pri kretanju uzbrdo, klizna stražnja sjedišta sa spuštanjem naslona i sistem ploča u prtljažniku.
Tekna je nabogatiji paket opreme i donosi niz tehnologija među kojima su bi-LED farovi, kožom presvučena sjedišta (prednja s električnim podešavanjem), prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju te 19-inčni naplaci. Ovaj paket uključuje inteligentni ključ i pokretanje motora pritiskom na dugme, sistem upozorenja na vozilo u mrtvom uglu, sistem održavanja pažnje vozača i drugo.
Sigurnost vozača i putnika
Nissanov Safety Shield skup je opreme konstruisane da unaprijedi sigurnost putnika u skladu s Nissanovom težnjom za potpunim suzbijanjem nezgoda. Sigurnosni štit novog X-Traila jedan je od najnaprednijih i najopsežnijih sigurnosnih paketa u klasi s nizom potpuno automatskih sistema koji zajednički nude izniman stepen zaštite. X-Trail, među ostalim, posjeduje sistem pomoći pri naglom kočenju, sistem otkrivanja umora vozača, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, zatim sisteme za upozoravanje na napuštanje vozne trake i kontrolu mrtvog ugla, te sistem prepoznavanja pokretnih objekata i sistem automatskog uključivanja dugih svjetala.
Cijene novog Nissana X-Trail
Nissan X-Trail cjenovno je postavljen iznad Qashqaija, te predstavlja, uslovno rečeno, sredinu Nissanove ponude terenaca i crossovera.
Cijene Nissanovog novog X-Traila sa uključenim PDV-om su:
X-Trail 1,6 dCi Visia - 51.700 KM X-Trail 1,6 dCi Acenta - 55.800 KM X-Trail 1,6 dCi Acenta X-TRONIC - 52.200 KM X-Trail 1,6 dCi Acenta 4WD 60.100 KM X-Trail 1,6 dCi Tekna 64.100 KM X-Trail 1,6 dCi Tekna X-TRONIC 68.200 KM X-Trail 1,6 dCi Tekna 4WD - 67.300KM
Klix.ba detaljan test novog Nissana X-Trail možete pogledati ovdje.