Klix.ba u Španiji: Vozili smo novu Mazdu CX-30 sa revolucionarnim motorom
Iz Mazde poručuju da se model CX-30 nalazi “na pola puta” između popularnog modela CX-3 i najprodavanijeg modela CX-5 te da zahvaljujući svojim dimenzijama, 4.395 mm dužine, 1.795 mm širine, 1.540 mm visine i međuosovinskim razmakom 2.655 mm, predstavlja “pravu mjeru” za one koji se nisu baš mogli uklopiti u postojeću ponudu Mazdinih modela. Već na prvi pogled, a i nakon prvih pređenih kilometara, mogli smo zaključiti da će CX-30 ipak zadovoljiti zahtjeve kupaca koji žele atraktivan, kompaktan, prilično prostran, praktičan, ali i agilan automobil za život u gradu.
DIzajn Mazde CX-30 je zasnovan na novom dizajnerskom jeziku pod nazivom “Charge and Relase”, odnosno “naboj i opuštanje”, koji sjedinjuje tri ključna faktora Kodo dizajna, a to su Yohaku, ljepota praznog prostora, Sori, krivulje sa stabilnošću i ravnotežom te Utsuroi, igra svjetlosti i sjene. Iz Mazde poručuju da cjelokupan dizajn predstavlja spoj umjetničkog djela i snažnog osjećaja dinamičnosti, a CX-30 i kad stoji izgleda kao da se kreće te odiše sportskim duhom. Prednja i stražnja svjetla elegantnog dizajna sadrže LED elemente, a LED pokazivači smjera imaju novi potpis koji se pokreće punom snagom, nakon čega postepeno slabi uzastopnim treptajima.
Značajan doprinos atraktivnom dizajnu Mazde CX-30 daju 16 i 18-inčni tamno lakirani i metalik srebreni naplaci. Kupcima je na raspolaganju devet boja karoserije, Soul crvena Crystal, Machine siva, nova Polymetal siva, Snowflake bijela s perla efektom, Titanium Flash Mica, Jet crna Mica, Deep Crystal plava Mica, Arctic bijela i Sonic srebrena metalik.
Kada je riječ o unutrašnjosti, ona je fokusirana na vozača te se u njoj osjećate kao u kokpitu u kojem je sve posvećeno vama i postavljeno logično i na dohvat ruke. Na centralnoj konzoli je dobro pozicionirana ručica mjenjača, a tu su i držači za čaše te određena dugmad, pretinci i naslon za ruku ispod kojeg se nalazi USB port koji imate i na armaturnoj ploči odmah ispod kontrola klima uređaja.
Unutrašnjost je izrađena od kvalitetnih materijala te ne sadrži peviše tvrde plastike, a dostupna je u dvije palete boja, smeđoj i plavoj. Smeđa se kombinuje s crnom ili bijelom kožom, a ta perforirana koža otkriva smeđu podlogu unutrašnjosti. Paleta u plavoj boji dolazi s presvlakama od tkanine u Griege ili crnoj boji.
Kao što smo već naveli, prostora u unutrašnjosti ima sasvim dovoljno, kako za glavu i ramena, tako i za noge putnika. Ulazak i izlazak iz vozila je jednostavan i za više te krupnije putnike. Mazda CX-30 ima prtljažnik zapremine 430 litara, a njegova širina iznosi 1.030 mm. Visina podloge za utovar je 731 mm što omogućava lagano utovaranje i istovaranje tereta. Odabere li se bolji paket opreme, CX-30 će imati električna vrata prtljažnika.
Mazdin kompaktni crossover je bogato opremljen tehnologijom. Projekcijski head-up zaslon HMI Active Driving Display te kombinacija analognih pokazivača i digitalnih displayja prikazuju važne informacije na vrlo jasan i jednostavan način. CX-30 je dobio 8,8-inčni središnji ekran kojim se jednostavno upravlja rotacionim kontrolerom koji reaguje i na pritisak. Isto važi i za multifunkcionalni upravljač atraktivnog dizajna, koji na sebi sadrži logično i jednostavno pozicionirane kontrole. Mazda Connect sistem je značajno unaprijeđen te je još jednostavniji i sigurniji za upotrebu, a uz to je i brži te kvalitetniji. Također, podržava Apple Car Play i Android Auto sisteme.
Kupci mogu birati između dva audiosistema, standardnog trokanalnog Mazda Harmonics Acoustics sistema s osam zvučnika koji je i više nego dobar te odličnog Bose sistema s 12 zvučnika, BoseCenterPoint, BassMatch i AudioPilot tehnologijom, odnosno prilagođenim zvukom koji omogućava snažniji bas i vrhunski kvalitet zvuka.
Vožnja u modelu CX-30 može biti dinamična, sportska i zabavna, a s druge strane mirna, tiha, umirujuća i opuštajuća, sve zavisi od toga kako ste raspoloženi i kakvu atmosferu sebi napravite u vozilu, odnosno koji mod vožnje izaberete. Ono što je sigurno jeste činjenica da se radi o zaista udobnom kompaktnom crossoveru sa solidnom izolacijom buke, vibracija i ostalih neugodnih zvukova. Sjedišta su istovremeno udobna, ali i s dovoljno čvrstim bočnim potporama koje ne dozvoljavaju neželjeno pomijeranje tijela. Udobnoj, stabilnoj i sigurnoj vožnji doprinosi G-Vectoring Control sistem koji prilagođava obrtni moment motora kao reakciju na okretanje upravljača te kontroliše bočne i uzdužne G-sile ubrzanja, a na taj način optimizuje okomito opterećenja svakog točka prilikom ulaska u zavoje. Stubovi su dizajnirani tako da omogućavaju dobar pregled okoline, a kao pomoćni sistemi su tu kamera i parking senzori, tako da je parkiranje jednostavan zadatak i za one manje vješte vozače.
Mazdu CX-30 je moguće dobiti u čak 67 varijanti, kupci mogu birati između tri motora, a to su Skyactiv-D116 dizelaš te benzinci Skyactiv-G122 i Skyactiv-X180. Sva tri motora je moguće upariti sa 6-stepenim manuelnim i automatskim mjenjačima, ali i s pogonom na prednje, odnosno sva četiri točka.
Skyactiv-D 1,8-litarski dizelski motor razvija 116 KS i 270 Nm obrtnog momenta, prosječna potrošnja iznosi od 4,1 do 7,3 l/100 km, a emisija CO2 od 135 do 173 g/km. Ovaj motor zadovoljava Euro 6d-TEMP normu.
Mazdin novi Skyactiv-G 2,0-litarski benzinac ima mogućnost deaktivacije dva od četiri cilindra, a ukombinovan je i sa inteligentnim Mazda M Hybrid sistemom koji omogućava dodatno smanjenje potrošnje goriva koja u prosjeku iznosi od 5,3 do 9,7 l/100 km. Emisija CO2 je od 141 do 165 g/km, što znači da zadovoljava Euro 6d normu. Mazda M Hybrid je sistem koji smanjuje potrošnju goriva obnavljanjem energije koja se prikuplja usporavanjem i vraća se putem elektromotora koji pomaže benzinskom motoru. Ovaj motor isporučuje 122 KS i 213 Nm obrtnog momenta.
CX-30 će pokretati, kako u Mazdi tvrde, revolucionarni 2,0-litarski Skyactiv-X motor koji nudi 180 KS i 224 Nm obrtnog momenta, prvi serijski benzinac na svijetu koji koristi prednost kompresijskog paljenja poput onog u dizelskom motoru. Rad ovog motora se bazira na korištenju siromašne smjese zraka i goriva čime se smanjuju potrošnja goriva i emisija CO2. Ova smjesa sadrži malo goriva, dva do tri puta manje u odnosu na klasične benzinske motore koji s ovom smjesom ne bi mogli ni upaliti. U Mazdi već upotrebljavaju visoke kompresijske omjere u benzinskim motorima kako bi se smanjila potrošnja, a to je rezultiralo idejom o povećanju kompresijskog omjera i paljenju goriva kompresijom, a tako rade današnji dizelski motori. Mnogi proizvođači su to pokušali, ali je Mazda uspjela svojom metodom paljenja goriva kompresijom uz kontrolu pomoću svjećice (SPCCI proces) koja omogućava motoru da se glatko prebacuje s klasičnog sagorijevanja na kompresijsko paljenje primjenom iskre za pokretanje obje vrste sagorijevanja na različite načine. Potrošnja goriva je za 20 posto manja u odnosu na motor Skyactiv-G, a smanjena je i emisija CO2. Zahvaljujući SPCCI procesu Mazda je dobila spoj prednosti benzinskog i dizelnskog motora, veliku snagu, dobro ubrzanje i ekološke faktore. Ovaj model u preprodukcijskoj formi smo imali priliku isprobati u Španiji. Više snage se očekivano osjeti, a CX-30 dodatno “živne” kada se prebaci u Sport mod vožnje. Iako nismo baš imali milosti prema papučici gasa, potrošnja nije prelazila 7,5 litara na 100 pređenih kilometara. Podvozje i karoserija su zaštićeni pa se slobodno možete upustiti u razumno zahtjevne off-road avanture u kojima će pomoći I-Activ pogon na sva četiri točka.
Mazda nudi četiri temeljna paketa opreme, a to su osnovni, Plus, GT i GT Plus. Postoje i četiri opciona paketa, a moguće je dodatno dobiti bijelu kožu i krovni otvor za model Skyactiv-X180.
CX-30 je bogato opremljen sigurnosnim i pomoćnim sistemima. U serijske spadaju sistem za pomoć pri kočenju, upravljanje dugim svjetlima, nadzor mrtvog ugla, upozorenje na bočni saobraćaj nazad, sistem upozorenja na napuštanje trake, sistem zadržavanja vozila u traci, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, inteligentni limitator brzine, sistem upozorenja vozača na umor, radarski tempomat i drugo, dok među opcije spadaju sistem nadzora vozača, sistem pomoći u vožnji u gužvi na autoputu, sistem upozorenja na bočni saobraćaj naprijed, sistem nadzora okoline pod uglom od 360 stepeni, prilagodljiva LED prednja svjetla, sistem pomoći pri kočenju, kao i sistem pomoći pri kočnjenju u situacijama kada se vozilo približava bočno iz stražnjih uglova.
Crossover ima prednje zračne jastuke, zračne zavjese, prednje bočnje zračne jastuke te zračni jastuk za zaštitu koljena vozača. Iz Mazde ističu da su i prednja sjedišta konstruisana tako da barem ublaže eventualne povrede vrata, a dizajnerska rješenja su osmišljena i za zaštitu pješaka.
Mazda CX-30 u BiH stiže do kraja septembra i košta od 43.780 KM za osnovni model CX-30 Skyactiv-G122, pa do 63.580 KM, koliko je potrebno izdvojiti za najskuplji CX-30 Skyactiv-X180 GT Plus s automatskim mjenjačem i I-Activ pogonom na sva četiri točka.