Model druge generacije
3

Na Ibizi smo vozili novu Toyotu C-HR: Japanski koncept za cestu dizajniran katanom

D. B.
(Foto: Klix.ba)
Toyota je izabrala egzotični španski otok Ibizu za evropsku dinamičku prezentaciju druge generacije svog popularnog modela C-HR. Bila je to sjajna prilika da saznamo šta to donosi potpuno novi model i to u prelijepom okruženju na pažljivo odabranim rutama.

S više od 840.000 prodanih primjeraka u Evropi od dolaska na tržište 2017. godine, model C-HR je postao Toyotin hit te je ovu marku predstavio i kupcima koji veliku pažnju pridaju stilu i dizajnu. C-HR je to postigao zahvaljujući svom nekonvencionalnom dizajnu karoserije i unutrašnjosti, zabavnoj vožnji i visokom kvalitetu izrade, a druga generacija je odlučno nastavila putem prethodne i podigla letvicu na još viši nivo.

Prvi utisci bolji od očekivanih

Od novog modela C-HR smo očekivali mnogo dolaskom na evropsku dinamičku prezentaciju organizovanu na egzotičnoj Ibizi, a Toyotin crossover je, iskreno govoreći, ponudio i više od toga. Naše druženje s modelom C-HR počelo je prezentacijom održanom u potpuno brendiranom hotelu rezervisanom za predstavnike medija, a nakon toga su uslijedile vožnje različitim rutama na kojim smo stekli prve utiske o automobilu, ali i upoznali pomenuti otok. C-HR bez sumnje osvaja prelijepim dizajnom i lifestyle "fazonom“ na prvi pogled pa je stoga bio magnet i za poglede lokalnih stanovnika španskog otoka, bez obzira u kojoj boji je bila njegova karoserija. Što se nas tiče, novi C-HR zaista svojim izgledom predstavlja "koncept za cestu koji je dizajniran katanom“, jer nema baš mnogo automobila s tako snažnom "futurističkom dozom“ i hrabrim dizajnom poput ovog Toyotinog modela. Unutrašnjost je prilično kvalitetno izrađena, a dodir otkriva dosta mekanih površina te vrlo malo tvrde plastike, koja je ipak uglavnom presvučena mekanijim materijalom tako da uopće ne ostavlja loš utisak. Mjesta ima dovoljno s obzirom o kakvom se automobilu radi, a sjedišta su veoma udobna i imaju prilično dobre bočne potpore koje drže tijelo stabilnim u zavojima. Iako će krupnije i više osobe naslanjati koljena na centralnu konzolu, to neće biti problem jer je njena plastika presvučena mekšim, znatno ugodnijim materijalom. Sve kontrole su na dohvat ruke i jednostavne su za korištenje, što se odnosi i na infotainment ekran koji radi fluidno. Automobil je bogato tehnološki opremljen, a od praktičnih funkcija možemo izdvojiti unutrašnji retrovizor koji prikazuje ono što iza automobila snimi stražnja kamera, a tu je i prikaz pozadine automobila na infotainment ekranu pri kretanju unazad, koji se brine za (ne)preglednost.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ono čime smo ugodno iznenađeni jeste visok nivo udobnosti, a subjektivno najbolji utisak je svojim performansama ostavio 2,0-litarski hibrid sa 197 KS. Sasvim dovoljno snage, živahnost nakon pritiska papučice gasa, odlična upravljivost, stabilnost u zavojima bez pretjeranog naginjanja…Naravno, jedan dan je malo za detaljnije utiske, no C-HR će uskoro biti na našem testu jer su prvi primjerci već stigli u BiH, tačnije njih 47. Krajem ovog mjeseca će se naći u salonima, a zvanična bh. premijera i početak prodaje zakazani su za 5. decembar. Toyota u našoj zemlji naredne godine planira prodati gotovo 100 primjeraka novog modela C-HR, a cijene će biti definisane u narednim danima.

Atraktivan dizajn eksterijera, moderna, opuštajuća i sigurna unutrašnjost

Druga generacija modela C-HR je bazirana na poboljšanoj TNGA platformi, duga je 4.362, široka 1.832, visoka 1.558 - 1.564 mm, dok njeno međuosovinsko rastojanje iznosi 2.640 mm. Kapacitet prtljažnika je 388, 364 i 362 litra, ovisno o modelu.

Novi model se može pohvaliti izuzetnim stilom, zabavnim iskustvom vožnje i vodećom efikasnosti u svojoj klasi, kao i visokim kvalitetom i fokusom na održivost kako bi se ispunila velika očekivanja kupaca u Evropi. Kako kažu iz Toyote, druga generacija je inspirisana vizijom "konceptnog automobila namijenjenog za cestu". C-HR je ostao vjeran svom naslijeđu, ali je istovremeno napravio novi hrabar korak naprijed.

Sada već prepoznatljiva silueta koju je predstavio prethodni model dodatno je naglašena, širim, sigurnijim stavom, koji je dodatno istaknut oštrim karakternim linijama i sofisticiranim dizajnom. Može se reći da druga generacija modela C-HR zaista predstavlja upečatljiv paket koji izgleda staloženo i dinamično iz svakog ugla.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ime modela je direktno integrisano u full LED stražnje svjetlo te je osvijetljeno tokom dinamičke welcome i goodbye sekvence (prilazak i odlazak od vozila) predstavljajući važan dio dizajna. Stražnji dio automobila ostavlja još snažniji utisak zahvaljujući novoj bi-tone+ šemi boja. Crni element na pragovima i krovu ostavlja elegantan dojam niže linije krova, što kreira atraktivan efekt. U Toyoti su još jednom pokazali svoju posvećenost detaljima što je vidljivo na dizajnu kvaka vrata, dok se zahvaljujući inovativnoj proizvodnji rub stražnjih vrata susreće sa stražnjim svjetlom bez ikakvog okvira.

Unutrašnjost je fokusirana na vozača, kontrole i informacije su inteligentno pozicionirane, dok koncept dizajna krila, koji savršeno povezuje panele vrata i gornji dio armaturne ploče, obavija putnike stvarajući topao i ugodan prostor. U izradi unutrašnjosti su korišteni još kvalitetniji materijali koji su kombinovani s visokokvalitetnim detaljima.

Boravak u unutrašnjosti je zaista ugodno iskustvo. Toyotino ambijentalno osvjetljenje sa 64 boje pruža osjećaj spokoja istovremeno unapređujući sigurnost. Tokom dana, direktno i indirektno osvjetljenje se mijenjaju svakog sata, od jakih jutarnjih nijansi do laganih opuštajućih večernjih tonova. Ambijentalno osvjetljenje je sinhronizovano sa sistemom klimatizacije tako da boje odražavaju funkciju grijanja ili hlađenja. Međutim, ovo osvjetljenje ima i sigurnosnu funkciju jer naglašava upozorenja Safe Exit Asssit i Proactive Driving Assist sistema.

Većina C-HR modela dolaze sa potpuno novim i potpuno digitalnim 12,3-inčnim ekranom za instrumente, dok ulazni modeli na određenim tržištima imaju 7-inčni ekran u boji. Vozač može birati između četiri teme ekrana, a to su Casual, Smart, Tough i Sporty. Raspored daje prioritet jasnoj vidljivosti ključnih važnih informacija poput brzine i postavki pomoćnih sistema za vozača, a može se i personalizirati prema njegovim željama.

Više povezano multimedijalno iskustvo omogućeno je zahvaljujući Toyota Smart Connectu koji uključuje on-board glasovnog asistenta i bežično spajanje smartphonea s Apple CarPlay i Android Auto sistemima. Tu je i 8 ili 12,3-inčni ekran osjetljiv na dodir, ovisno o paketu opreme.

Četiri pogonske opcije, bolje performanse i udobnost

Novi C-HR obećava još uzbudljiviju, sigurniju i "tišu" vožnju, što omogućavaju inovativne tehnologije i sveobuhvatna poboljšanja dinamike vozila. U srcu novog modela je peta generacija Toyotine hibridne tehnologije, koja osigurava vodeći balans u klasi kada je riječ o povećanju snage i niskoj emisiji.

Govoreći o ponudi pogona, Toyota je pripremila četiri elektrificirane opcije, a to su Hybrid 140, Hybrid 200, Hybrid 200 AWD-i s pogonom na sva četiri točka te Plug-in Hybrid 220.

Hybrid 140 čini ultra efikasni 1,8-litarski motor koji razvija 140 KS. Oni koji žele više snage i uzbudljivije iskustvo vožnje moći će izabrati model Hybrid 200, koji isporučuje 197 KS i 190 Nm obrtnog momenta. Hybrid 200 AWD donosi pogon na sva četiri točka.

Plug-in Hybrid 220 je baziran na 2,0-litarskom motoru koji pruža živahne performanse i "glatku" vožnju kao i potpuno električni automobil na svakodnevnim putovanjima. Električni domet ovog modela iznosi do 66 kilometara.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Korištenjem podataka dobijenih u realnom vremenu od evropskih vozača, odgovor na pritisak papučice "gasa" je rekalibriran kako bi bila "osjetljivija" za direktniji i konzistentniji osjećaj ubrzanja. Adaptive Hill Control Logic modificira ubrzanje ovisno o nagibu, što rezultira prirodnijim iskustvom i lakšom vožnjom.

Novi C-HR je još upravljiviji od prethodnika zahvaljujući novodizajniranom sistemu ovjesa koji je krući i lakši, a u kombinaciji s najnovijim sistemima kontrole vozila pruža zanimljivu i zabavnu vožnju. Udobnost je također na višem nivou, što je postignuto nižim obrtajima motora na autoputu, odnosno smanjenjem za 500 obr/min, a to doprinosi vrhunskoj akustičnoj udobnosti. Svoj doprinos je dala optimizirana aerodinamika, kao i prigušivanje vibracija te izolacija buke. Koeficijent otpora zraka iznosi 0,318. U svrhu aerodinamičnosti je čak uklonjen i stražnji brisač, no kapi vode se ne zadržavaju zbog nagetosti stakla. Toyota je napravila promjene i podvozja kako bi se optimizirao protok zraka.

Elektrificirane verzije koriste redizajnirane komponente za bolje performanse, poboljšanu efikasnost i manju težinu. Tu je i nova litij-jonska baterija postavljena ispod stražnjeg sjedišta, koja je kompaktnija i lakša za 1,5 kg u odnosu na prethodnu, ali nudi 14 posto više energije.

Novorazvijena Power Control Unit jedinica doprinosi efikasnosti kroz poboljšano hlađenje i manje gubitke energije, dok radi na višoj frekvenciji kako bi se smanjila buka u kabini. Novi mjenjač-diferencijal je lakši za 15 posto zahvaljujući upotrebi novih materijala, a istovremeno daje do 33 KS više ovisno o pogonskom sklopu.

Osim pogona, poboljšan je i kočioni sistem. Tu su sada nova 16-inčna kočiona kliješta i diskovi s ugrađenom električnom parking kočnicom za Hybrid 140 i Hybrid 200, dok Hybrid 200 AWD-i i Plug-in Hybrid 220 koriste 17-inčna kočiona kliješta i diskove. Najnoviji sistemi kontrole stabilnosti i redizajnirana papučica kočnice učinili su osjećaj kočenja prirodnijim.

Novi standardi održivosti i zaštite okoliša

Druga generacija modela C-HR postavlja nove standarde kada je riječ o održivosti i smanjenju emisije. U poređenju s prethodnikom, novi model koristi dvostruko više reciklirane plastike i to za proizvodnju više od 100 različitih dijelova. Kao i plastični dijelovi unutrašnjosti i patosnice od recikliranog materijala, nove sintetičke presvlake sjedišta napravljene su od recikliranih plastičnih flaša. Emisija CO2 tokom proizvodnje dodatno je smanjena zahvaljujući različitim rješenjima poput tehnologije boje u kalupu, kao i boje bazirane na vodi za branike u automatiziranom procesu koji koristi manje materijala u cjelini.

Emisija CO2 u proizvodnji upravljača je također smanjena jer se umjesto kože koristi sintetička presvlaka, ali se pri tome ne kompromituju kvalitet i izdržljivost.

Prvi put za Evropu, korišten je 2000MPa čelik visoke čvrstoće, koji osigurava visoku torzionu krutost uz smanjenje težine komponente za 3,5 kg za manju emisiju CO2 u proizvodnji i na cesti.

Napredni sigurnosni i pomoćni sistemi za vozača

Toyota T-Mate donosi niz sigurnosnih i pomoćnih sisteme za vozača i prisutan je u svim verzijama novog modela C-HR. Riječ je o zajedničkom imenu za brojne sisteme koji pomažu u sprečavanju nesreća, zaštiti u slučaju sudara, ali i asistiraju vozaču pri različitim manevrima bilo da je riječ o parkiranju ili vožnji. On uključuje najnoviju generaciju Toyota Safety Sense paketa s nizom preventivnih sigurnosnih sistema s naprednijim funkcijama i boljim praćenjem okoline automobila. Pre-Collision System i Proactive Driving Assist konstantno prate cestu zbog opasnosti te upozoravaju vozača ili automatski smanjuju brzinu, a također kontrolišu i kočenje ukoliko se otkrije veliki rizik. To se odnosi na sporije ili zaustavljeno vozilo koje se nalazi ispred, pješake ili bicikliste koji prelaze cestu, a funkcioniše i za cestu u koju C-HR skreće.

Lane Trace Assist drži sigurno automobil u traci i vodi se oznakama na cesti, marginom ceste ili vozilom ispred, što smanjuje teret vozaču tokom dugih putovanja autoputem. Sistem radi s Full-Range Adaptive Cruise Control sistemom i prilagođava brzinu na autoputu te prati korištenje upravljača i papučica. Ako se ne koriste određeno vrijeme, sistem može zaustaviti automobil.

Enhanced Full Range Adaptive Cruise Control uključuje novu Overtake Prevention Support podršku koja automatski sprečava nenamjerno preticanje na autoputu s pogrešne strane drugog vozila, dok Turn Signal Linked Control pomaže vozaču da se uključi u saobraćaj pri sigurnoj brzini i na distanci od drugih vozila.

Na glavnim cestama i autoputevima Road Sign Assist daje vizuelni podsjetnik na važne informacije poput saobraćajnih znakova upozorenja i ograničenja brzine. Nova verzija podržava one-touch prilagođavanje limitera brzine kako bi bio u skladu sa saobraćajnim znakovima.

C-HR je opremljen i dodatnim sigurnosnim sistemima u standardnoj opremi poput Rear Seat Reminder System sistema koji upozorava vozača ukoliko se na stražnjem sjedištu nalaze dijete ili ljubimac, dok Safe Exit Assist upozorava ukoliko vozilo ili biciklist prilazi sa stražnje strane vozila kada su vrata otvorena.

Opciono su dostupni Lane Change Assist i Front Cross Traffic Alert dizajnirani da upozore vozača na vozila koja prilaze s lijeve ili desne strane na raskrsnicama. Parkiranje olakšavaju Panoramic View Monitor te poluautonomni Advanced Park sistem koji mogu parkirati automobil na parking mjesto, a isto je moguće učiniti i pomoću mobitela kada vozač izađe iz automobila. Driver Monitor Camera prati stanje vozača i povezana je s Emergency Driving Stop System sistemom, dok Adaptive High-beam System prilagođava nivo prednjih svjetala minimizirajući zasljepljivanje nadolazećeg saobraćaja. Recimo i da su omogućene over-the-air softverske nadogradnje.

Premiere Edition modeli kao vrhunac opreme i stila

Dva specijalna Premiere Edition modela predstavljaju najviše nivoe opreme i stila, opremljeni su novim 20-inčnim felgama, head-up displayem i novom bi-tone+ šemom boja u standardnoj opremi.

GR Sport Premiere Edition krasi prepoznatljiva Precious srebrna boja koja spaja uočljive detalje poput G-mrežastog uzorka maske i GR oznaka, kao i JBL ozvučenje. Ovaj model ima 20-inčne felge te koristi FSC tehnologiju amortizera za prilagođavanje uslovima ceste i optimizaciju upravljanja.

High Premiere Edition se ističe odvažnom prepoznatljivom Sulphur bojom, kao i Sulpjur koncem na kožnim sjedištima. Osjećaj visokog kvaliteta naglašava i panoramski stakleni krov koji je također dio standardne opreme ovog modela.

Bez obzira na pakete opreme, nova Toyota C-HR donosi više stila, bolje performanse i efikasnost, veću udobnost i više izbora za kupce u Evropi. Isporuke počinju krajem ove godine, a C-HR je definitivno spreman ispisati novo poglavlje u svojoj klasi i historiji Toyote.

Prognoze prodaje

Toyota godišnje planira prodavati 140.000 automobila, a prema prognozama, 40 posto će činiti Hybrid 140, Hybrid 200 Plug-in Hybrid 200 po 25, a Hybrid 200 AWD-i 10 posto prodanih primjeraka.