VOZILI SMO / Renault Talisman: Napokon dostojna perjanica francuske marke
Žestoku ofanzivu novih modela potpuno nove generacije Renault nastavlja Talismanom. Luksuzna i prostrana poslovna limuzina odmah je predstavljena i u karavanskoj Grandtour verziji, zasnovana je na istoj C/D CMF platformi kao i Espace i Kadjar, a na kojoj će biti i novi SUV Koleos. Radikalno drugačijim pristupom i otvorenim koketiranjem sa dizajnom njemačkih limuzina ovaj put Renault ide van okvira klase te je Talisman znatno veći i luksuzniji auto od Lagune koju zvanično mijenja u ponudi ove marke. Očekivano, model Latitude više niko i ne spominje te je jasno da taj svoj pokušaj u ovoj klasi Renault želi što prije zaboraviti.
Upravo to su i uradili, bez osvrtanja na prethodnike po bilo kojem pitanju, Renault je stvorio 4,85 metara dugačku limuzinu koja plijeni poglede, ali nudi komfor i kvalitet koji ova marka do sada nije imala u ponudi.
Sada već prepoznatljiva maska i LED svjetla koja se "spuštaju" u prednji branik, te zadnja svjetla koja su gotovo spojena dizajnerski su detalji koji na neki način najbolje pristaju upravo Talismanu. Zbog njegovih raskošnih proporcija ogroman logotip Renaulta ili izdužena zadnja svjetla puno bolje se uklapaju u ostatak karoserije nego na Meganu gdje to izgleda pomalo predimenzionirano. Uz privlačne i elegantne boje, hromirane detalje i velike naplatke čiji kraci stiliziraju Eiffelov toranj u Parizu nije ni čudo što nigdje u Beogradu i njegovoj okolini nismo mogli proći nezapaženo. Ukratko, Renault je spojio klasičnu njemačku trovolumensku formu sa raskošnim dizajnerskim detaljima koji su mogli nastati samo u Francuskoj. Zvuči kao idealan spoj.
Prostran, ugodan i raskošan
Pored avangardnog dizajna koji je Renault sprečavao da pridobije klasične kupce ovakvih limuzina u ranijim generacijama, jedan od glavnih elemenata na kojima je trebalo poraditi je sam kvalitet izrade, ali i kvalitet materijala. U Talismanu ćete prije svega biti iznenađeni ponudom prostora. Raskošna širina karoserije i veliki međuosovinski razmak rezultirali su izuzetno prostranom i komfornom kabinom. Udobna i masivna prednja sjedišta nude komfor dostojan francuske limuzine, a čak ni ona svojim proporcijama nisu naškodila prostoru na zadnjim sjedištima. Prostora za noge i glave ima više nego dovoljno, a ujedno je zbog velikih vrata pravilnog oblika ulazak nazad vrlo lagan.
Uređenje kokpita je očekivano vrlo raskošno, ali ne očekujte klasičan dizajn. Ovdje je prevagnula francuska avangarda. Slično, tačnije gotovo identično kao u Espaceu, dominira veliki ekran na centalnoj konzoli. Ekran je i na mjestu instrumenata, a iako je sve prilično logično raspoređeno treba se navići na ergonomiju i činjenicu da većinu funkcija morate podešavati i upravljati "na dodir" i "kroz menije".
Raznovrsnija ponuda materijala i umetaka u konzoli i vratima čine boravak u Talismanu ugodnim, ali ipak voljeli bismo da je ovdje manje glatke i ne pretjerano kvalitetne plastike kao što je ona na centralnom tunelu i oko ekrana R-Link sistema na središnjoj konzoli.
Odličnu ponudu prostora upotpunjava prtljažnik. Zapreminom od 608 litara kod limuzine i zanimljivo nešto manjih 572 litra u karavanskoj Grandtour verziji (mjereno samo do roletne prtljažnika) Talisman će ispuniti i zahtjeve velikih porodica kao i sve poslovne potrebe. Prtljažnik limuzinskog talismana ograničen je donekle malim, tačnije niskim otvorom pa će veće predmete biti vrlo teško ili nemoguće utovariti. Kome treba prevoz takvih stvari idelan je ipak Grandotur, njegov otvor prtljažnika je vrlo velik, a utovarni rub vrlo nizak, što uz automatsko zatvaranje prtljažnika olakšava svakodnevnicu.
Vozi kao kompakt ili limuzina, vi birate
Ono gdje Talisman bez pogovora briljira, u šta smo se uvjerili na stazi Navak u blizini Beograda, su njegove vozne osobine. Mnogo fino podešene tehnologije kao što je 4Control sistem upravljanja zadnjim točkovima i sistem automatskog podešavanja amortizera čine Talisman istovremeno vrlo udobnim, ali i neočekivano agilnim.
Velika luksuzna limuzina i trkaća staza? Isprva smo bili zbunjeni i mislili smo da na Navaku nemamo šta raditi s Talismanom, ali geni Renault Sport odjela nisu zaobišli ni ovu krstaricu. Na posebno pripremljenom poligonu s preprekama isprobali smo kako 4Control sistem pomaže Talismanu da s lakoćom izvede manevar brze promjene pravca, kako na brzinama ispod 60 km/h kada se zadnji točkovi zakreću u pravcu suprotnom od prednjih što daje osjećaj vožnje kraćeg i agilnijeg automobila, tako i na brzinama preko 60 km/h kada se točkovi usmjeravaju u istom pravcu kao i prednji. Tada je Talisman u dugim brzim zavojima kao na šinama i čini se da ga ništa ne može izbaciti iz takta.
Ponuda motora u Talismanu savremena je u smislu da dominira filozofija "downsizinga" te ne možete dobiti veći motor od 1,6-litara radne zapremine. Iako je tačan pristup Renaulta da većina kupaca, kako privatnih tako i poslovnih, neće ni tražiti više od dizelskih 130 KS, ipak nam se čini da bi bolje parirao direktnim rivalima koji nude motore od 2 litra i više radne zapremine te sa snagom do 250 KS. U slučaju Talismana tako osnovu dizelske ponude čini poznati 1,5 dCi sa 110 KS koji dolazi uz 6-stepeni ručni mjenjač. Sljedeći u nizu bi trebao biti i najtraženiji, a riječ je o 1,6 dCi motoru sa 130 KS koji je moguće dobiti uz isti ručni ili uz 6-stepeni EDC automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Vrhunac dizelske ponude je 1,6 dCi sa 160 KS i 380 Nm okretnog momenta koji dolazi isključivo uz EDC mjenjač. Naravno, prednost malih i modernih turbodizelaša je niska potrošnja, pa uprkos proporcijama i maksimalnoj težini od 1.518 kilograma teško da ćete sa Talismanom trošiti više od 6 do 7 litara dizela. Renault obećava da Talisman dCi 130 može trošiti i samo 3,5 litara na otvorenoj cesti, ali za to su već potrebni idealni uslovi.
Kome treba više od 160 KS u Talismanu može posegnuti za odličnim 1,6-litarskim TCe turbobenzincem koji nudi 200 KS i 260 Nm. Uz ovaj motor dolazi isključivo EDC mjenjač, ali u ovom slučaju sa sedam stepeni prenosa te do 100 km/h sprinta za živahnih 7,6 sekundi. Ponuđena je i slabija verzija ovog motora sa 150 KS i 220 Nm također isključivo uz EDC7 mjenjač.
Best buy klase ili?
Koliko Renault ima ozbiljne ambicije da pomrsi račune Passatu i Superbu najbolje govore cjenovnici. Kada govorimo o poslovnim limuzinama kao što su ove tri onda je jasno da će njihovi cjenovnici biti pod posebnom lupom kompanija. Tu bi Renault zaista mogao napraviti dobar posao jer ima poprilično veliku cjenovnu prednost. Tako osnovni Renault Talisman Life Energy 1,5 dCi sa 110 KS do registracije košta 38.400 KM, dok ekvivalentan osnovni Škoda Superb Ambition 1,6 TDI sa 120 KS košta čak 10 hiljada konvertibilnih maraka više, tačnije 48.403 KM. Zanimljivo, Passat je u tom slučaju približniji konkurent Talismanu, pa Volkswagen Passat 1,6 TDI BlueMotion Trendline sa 120 KS košta 44.125 KM do registracije. Ova razlika postaje nešto manja kada se uporede snažniji motori i paketi opreme, ali i dalje je prednost na strani Talismana.
Renault je sa Talismanom ovaj put napravio zaista odličan posao u D segmentu. Odlično izgleda i vozi se još bolje, što je posebno izraženo u verzijama sa 4Control sistemom. Bilo bi prehrabro reći da ima možda i najbolji ovjes u klasi, pogotovo pored Mazde 6, ali činjenica je da fenomenalno kombinuje upravljivost i tih i udoban rad ovjesa, čak i s najvećim naplacima u ponudi. S druge strane, očekivali smo i viši nivo kvaliteta i završne obrade, pogotovo u unutrašnjosti, ali u svakom slučaju talisman predstavlja alternativu koju itekako treba uzeti u obzir, pogotovo kada se uzme u obzir cjenovna prednost.