Auto testovi
189

Testirali smo Hondu CR-V: Višestruka porodična alternativa iz Japana

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Prije više od dvije decenije Honda je predstavila prvu generaciju svog SUV-a i bio je to zaista važan auto koji je postepeno mijenjao precepciju kupaca o ovakvim automobilima. Nisu to bili više tromi i nesigurni terenci nego praktični porodični auti sa prilično dobrim terenskim mogućnostima. Suština recepta je ostala ista i sa zadnjom generacijom Honde CR-V, osim što je sada znatno veća i dolazi kao porodični SUV punog formata.

U tih nekih dvadeset i pet godina SUV je od neobičnog postao opšteprihvaćen porodični izbor, a zanimljivo je da uz vrlo širok i raznovrstan izbor i dalje ima modela koji nezasluženo prolaze neprimjećeno, barem kod nas. Honda je u BiH prisutna tek zadnje dvije godine, pa nije ni čudo da CR-V nije čest prizor na našim cestama, a samim tim i nama je bio prilična nepoznanica, iako je riječ o vrlo popularnom SUV-u u ostatku svijeta.

Iako je riječ o velikom, 4,6 metara dugom i vrlo prostranom automobilu ova generacija Honde CR-V zasnovana je na platformi kompaktnog modela Civic, pa u skladu sa tim dijeli i većinu tehnologije sa tog modela, a u mnogočemu i u vožnji podsjeća na znatno manji i niži Civic.

Od vremena kada se prvi CR-V pojavio do sada konkurencija u ovom segmentu je postala prežestoka, pa je uz raskošne dimenzije Honda po prvi put ponudila CR-V i sa opcijom sedam sjedišta. Ipak to sada ima i većina konkurenata, pa će Honda kupce uz svoje neke poznate kvalitete pokušati privući i dizajnom koji ne spada u norme klasične ljepote ali svakako se, kao i većina sličnih modela iz Japana, može okarakterisati kao neobičnim i originalnim. Jasno je također da obilnom upotrebom hroma ali i samog dizajna prednjeg dijela Honda podilazi ukusima Amerike, ali čak i uz to CR-V je privlačna pojava, a zahvaljujući rijetkosti kod nas, svakako i poželjan prizor.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Unutra CR-V prije svega ističe prostranost i praktičnost, što zahvaljujući visokoj i karoseriji ravnog krova zaista dolazi do izražaja bez obzira sa kojeg sjedišta posmatrate ili ste tek otvorili prtljažnik. U verziji bez dodatnih sjedišta CR-V ima prtljažnik od čak 560 litara što uz velika peta vrata omogućava zaista lagodno pakovanje za put.

Sviđa nam se: ponuda prostora, ugodan ovjes, kvaliteta izrade, praktičan i velik pretinac u centralnoj konzoli, performanse motora...

Zadnja sjedišta su izrazito ugodna za putovanje, kako zbog same ponude prostora za glave i noge, tako i zbog činjenice da dopuštaju zasebno prilagođavanje naslona. Sama sjedišta su odlično odmjerene tvrdoće i ugodna su i na dugim putovanjima.

Vozačko okruženje je karakteristično za Hondu i bez pretjeranih eksperimenata, pa je idealnu poziciju iza upravljača vrlo lako naći, dok je većina komandi vrlo logično raspoređena. Jasno, dizajn kokpita i sam infotainment nisu jedni od modernijih koje možete naći na tržištu, iako sam kvalitet materijala i poznata preciznost izrade uveliko popravljaju utisak. Također, infotainmentu ne nedostaje mogućnosti pa su tu i Android Auto i Apple Car Play, ali jednostavno izgled menija, kretanje kroz menije i sama rezolucija i veličina ekrana nije u skladu sa trenutnim trendovima. Također, centralna konzola sa velikom ručicom mjenjača ne spada među privlačno dizajnirane elemente, ali definitvno je ergonomija bila u prvom planu jer taj oblik i položaj ručice savršeno odgovaraju vozaču.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Hondina kompaktna globalna platforma koja je upotrebljena i za CR-V donijela je dodatnu torzionu krutost što uz provjeren ovjes sa kombinacijom MacPherson ramena naprijed i multilink riješenja nazad najavljuje i odlične vozne osobine. Baš onakve kakve i očekujemo od Honde. Ziasta, uprkos pozamašnim gabaritima, visokom težištu ali i gumama visokog profila CR-V se može iznenađujuće dinamično voziti. Jasno, ovjes je podešen prije svega za ugodnost, ali kroz zavoje CR-V poslužno prati naredbe upravljača, a zahvaljujući laganom motoru ni podupravljanje nije česta pojava. Najbolje od svega, ovjes je tako dobro podešen da je vožnja izuzetno ugodna na lošim cestama pa i makadamu, gdje se otkrivaju prednosti Hondine hvaljene kvalitete izrade gdje uprkos neravninama na cesti ne možete čuti "cvrčke" iz plastičnih obloga unutrašnjosti ili sa podvozja.

Ne sviđa nam se: rad CVT mjenjača, preglednost infotainment sistema, zastarjeli izgled kokpita, preglednost pri vožnji unazad...

Osnovu ponude motora za CR-V čini 1,5-litarski tubobenzinac sa VTEC tehnologijom upravljanja ventlima, a koji je dostupan u verzijama sa 173 i 193 KS. Snažniju verziju smo isprobali i to u kombinaciji sa AWD pogonom na sve točkove koji po potrebi do 60 odsto snage i obrtnog momenta može prenijeti na zadnje točkove. Također uz ovaj snažniji motor dolazi i CVT automatski mjenjač, te jednako kao i na testu Civica predstavlja jedini vozački element koji nam se ne sviđa. Iako je riječ o efikasnom prenosu snage, sam ugođaj vožnje pa čak i zvuk motora jednostavno nisu u skladu sa dinamičkim mogućnostima ovog SUV-a. Simulirani stepeni prenosa i mogućnost ručnog odabira stepena penosa jedino mogu biti korisni pri usporavanju i pri potrebi vozača da koči motorom. S druge strane, možemo i moramo razumjeti da će većina kupaca ovog auta ipak žrtvovati taj vozački ugođaj za komfor kojeg nudi ovakav mjenjač.

Motor uz dobre performanse u ovako velikoj karoseriji posebno nas je iznenadio ugodnom potrošnjom goriva. Uprkos velikoj specifičnoj snazi prosjek potrošnje na kraju našeg testa gdje je režim vožnje bio mješoviti unutar i van grada iznosio je vrlo ugodnih 7,4 litra. Pohvalno s obzirom na veličinu automobila ali i činjenicu da Honda upravo tu vrijednost obećava i u svojoj fabričkoj sepcifikaciji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jedan od jačih argumenata za CR-V su zaista bogati paketi opreme, pa visoka ukupna cijena testnog modela ipak se može opravdati činjenicom da u ovakoj verziji doslovno nemate šta više doplatiti, te da je ugođaj i komfor zaista potpun, pogotovo ako volite i kožom obložena sjedišta. Na kraju, CR-V možda nije najmoderniji i najsavremeniji SUV ovog formata, ali svakako je jedan od tehnički i vozački najprivlačnijih i najsposobnijih, pa nam je drago vidjeti da napokon nismo uskraćeni i za izbor takvog SUV-a.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Honda CR-V 1.5T 4x4 CVT Lifestyle Cijena osnovnog modela: 59.634 KM Cijena testnog modela: 78.486 KM

Honda je u BiH dostupna putem prodajne mreže Bunjo Grupacije.

Motor: Smješten naprijed poprečno, benzinski, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, turbopunjač. Radna zapremina 1.498 ccm. Najveća snaga 193 KS pri 5.600 obr/min. Najveći obrtni moment 243 Nm od 2.000 do 5.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko obje osovine, AWD priključivi pogon putem višelamelnog kvačila sa prenosom snage na zadnju osovinu do 60%, CVT automatski mjenjač, aluminijske felge prečnika 18 inča, gume 235/60 R18 (Michelin Primacy 3).

Ovjes: Neovisni, naprijed McPherson, nazad multilink, stabilizatori, amortizeri.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 10,0 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 7,4 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 11,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 7,4 l/100 km, kombinovano 8,7 l/100 km. Euro6.

Dimenzije: Dužina - 4.600 mm. Širina - 1.855 mm. Visina - 1.689 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.662 mm. Visina od tla - 208 mm. Prtljažnik od 561 do 1.756 litara. Masa praznog vozila – 1.598 kg. Zapremina rezervoara - 57 l.

Serijska oprema testnog automobila: 2 x USB jack / HDMI izlaz, 9 zvučnika, Bluetooth @handsfree sistem (HFT), Honda CONNECT digital audio sa navigacijom, ABS (sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja), Air bag za suvozača sa prekidačem za isključenje, Air bag za vozača (sa dvostepenom fazom), aktivni nasloni za glavu (naprijed), BAS (dodatna servo asistencija pri naglom kočenju), bočni vazdušni jastuci (prednji), BSI + CTM (sistem za nadgledanje mrtvog ugla i sistem za nadgledanje unakrsnog saobraćaja), CMBS (sistem za umanjenje posljedica sudara), DWS (Senzori za pritisak u pneumaticima), EBD (elektronska distribucija sile kočenja na sve točkove), Emergancy Call (e Call), FCW (preventivno upozorenje prije potencijalnog sudara), HSA (pomoć pri kretanju na uzbrdici), HSS (Sistem za kontrolu dugih svjetala), ISOFIX (priključak za dječije sedište), LDW (Sistem za nadgledanje kolovozne trake puta), LED dnevna svetla, LKAS (sistem za asistiranje vozila u traci puta), LSF Sistem za praćenje vozila ispred pri malim brzinama, LSF Sistem za praćenje vozila ispred pri malim brzinama, prednji pojasevi sa dvostepenim zatezačem, RDM Sistem za upozorenje i vraćanje u kolovoznu traku, TSA (kontrola stabilnosti prikolice), TSR (Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova), VSA (dinamička kontrola stabilnosti vozila), zadnji pojasevi sa zatezačem, kožom presvučen enterijer, svjetlo u prtljažniku, ventilacija za klimu pozadi, EPS (električno servo upravljanje), SIL (indikator promjene stepena prenosa), ambijentalno svjetlo, ambijentalno svjetlo (krov), ECON mode - asistencija ekonomične vožnje, i-MID (Inteligentni "Multi-Info" ekran), kupe lampa (naprijed), napredni sistem pomoći vozaču koristi inteligentne funkcije: ISL Inteligentni limitator brzine, osvjetljenje spolja, dnevna LED svjetla, prskalice farova, alarmni sistem, automatsko otključavanje (smart entry), dDaljinsko centralno zaključavanja sa dva preklopiva ključa, električna parking kočnica, ESS – sistem za upozorenje o naglom kočenju, Imobilajzer, pokrivač prtljažnika, antena sa perajem, El. podesivi retrovizori sa integrisanim grijačima, retrovizori el. preklopivi, retrovizori el. preklopivi, rezervni točak, ručice brava vrata u boji vozila, zadnja kamera za parkiranje, Alu felge 18'', dimenzije guma 235/60 R18, ACC (adaptivna kontrola kretanja), automatska svjetla osjetljiva na sumrak, automatski klima uređaj - dvije zone, daljinska komanda podizača prozora (samo sa Key fob ključem), el. podizači prednjih i zadnjih stakala, grijači prednjih sjedišta, IDLE Stop - samo kod manuelnog mjenjača, instrument tabla presvučena na jedinstveni način, kožni volan sa audio komandama, kukice za pričvršćivanje prtljaga pomoću mreže u prtljažniku, naslon za ruke na zadnjem sjedištu, nasloni za ruke za prednja sjedišta, parking senzori (4 naprijed i 4 pozadi), podešavanje lumbalnog naslona - vozačevo sjedište, podešavanje lumbalnog naslona - vozačevo sjedište, prednja svjetla za maglu, prednji el. prozori sa automatskom funkcijom, senzor za kišu, servo upravljač podesiv po visini i dubini, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, vozačevo sjedište podesivo po visini, zadnja klupa djeljiva u odnosu 60/40, zadnji el. prozori sa automatskom funkcijom.

Garancija: 3 godine ili 100.000 kilometara.

Vezani članci