Toyota je novi i znatno napredniji Prius razvila zahvaljujući iskustvu sa njegovim prethodnicima. Značajni pomaci su napravljeni na polju ekonomičnosti, emisije gasova i efikasnosti. Svaka generacija Priusa je donosila nešto novo, bolje i naprednije, a ovog puta su inžinjeri kompanije Toyota postavili novi standard tako što su emisiju CO2 uspjeli spustiti na samo 70 g/km. Prius sada više nego ikada odlikuje i neobičan, ali dopadljiv dizajn, prostranost i zabavno iskustvo vožnje.
Prius je zaista začetnik hibridne tehnologije jer je prva generacija kreirala segment hibridnih automobila, druga je povećala popularnost modela, a treća je osigurala uspjeh na globalnom tržištu te je omogućila Toyoti da hibridnu tehnologiju uvede u različite segmente. Čelnici japanske kompanije čvrsto vjeruju da će novi Prius napraviti još veći uspjeh i postaviti nove standarde kada govorimo o očuvanju životne sredine.
Priusov hibridni pogonski sistem se sastoji od benzinskog i dva električna motora, a koji mogu funkcionisati potpuno odvojeno. U prvom slučaju su električni motori zaduženi za poboljšanje performansi benzinskog motora, dok u drugom slučaju automobil mogu pokretati i samostalno.
Novi Prius je baziran na TNGA platformi, a posjeduje i potpuno novi hibridni sistem. Pozicija vozača je promijenjena tako da on sada ima osjećaj veće povezanosti sa automobilom, upravljanje je preciznije i sa manje naginjanja automobila. Karoserija je za 60 posto čvršća u odnosu na prethodni model.
Neobičan, ali privlačan dizajn eksterijera
Eksterijer novog Priusa karakteriše kombinacija oštrih i zaobljenih uglova. Prednja svjetla su nešto tanja, a nove maglenke i redizajnirani usisnici zraka se savršeno uklapaju i daju automobilu prepoznatljiv izgled. Prednji branik i velika donja rešetka hladnjaka su dizajnirani tako da zrak usmjeravaju oko automobila. Novost je električni zatvarač koji omogućava ulazak zraka u zavisnosti od potreba motora za hlađenjem. Prednost je to što u hladnim uvjetima motor brže postiže radnu temperaturu, a uz to se smanjuje i potrošnja gorvia.
Visina novog Priusa je manja za 20 mm u odnosu na prethodnika i sada iznosi 1.470 mm. Najviša tačka krova je pomjerena naprijed za 170 mm, dok je pojasna linija spuštena i pomjerene prema naprijed.
Novi model je zadržao međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm, ali je za 60 mm duži (4.540 mm) i za 15 mm širi (1.760 mm) u odnosu na prethodni model.
Važan segment aerodinamičnosti je dizajn stražnjeg dijela automobila koji smanjuje otpor zraka zahvaljujući svom dizajnu. Aerodinamiku unapređuju i kanali koji se nalaze na bočnim stranama vjetrobranskog stakla. Koeficijent otpora zraka iznosi 0.24.
Stražnja LED svjetla su pomjerena na vanjsku stranu ivica automobila, Automobil je dostupan u sedam boja, a novost je Emotional crvena boja.
Prius je dobio nove lagane 15-inčne naplatke od legura.
Udobna, funkcionalna i tehnološki napredna unutrašnjost
Novi Prius je dobio naprednu funkcionalnu i vizuelno atraktivnu unutrašnjost. Instrument tabla je postavljena u središnji dio, a 7-inčni ekran na centralnoj konzoli je zamijenio brojnu dugmad. Unutrašnjost je napravljena od kvalitetnog materijala otpornog na ogrebotine. Dostupna su dva audio sistema, JBL sa 10 zvučnika i GreenEdge tehnologijom, kao i standardni audio sistem sa šest zvučnika, koji je također izuzetno kvalitetan.
Instrument tablu čine 4,2-inčni TFT LCD ekrani u boji, koji pokazuju različlite informacije o vozilu i okolini. Upravljač je presvučen kožom, kao i naslonjač za ruku. Sjedišta su redizajnirana kako bi se poboljšala udobnost, a sada omogućavaju više podešavanja i pružaju bolju potporu. Volan je spušten sa 24 na 20 stepeni, čime je spuštena pozicija vozača za 59 mm.
Unutrašnjost posjeduje i korisne pretince, držače čaša i slično, dok je za ugodan boravak bez obzira na vremenske uslove zadužen S-FLOW automatski klima uređaj.
Od posebno korisnih dodataka je i bežični punjač između prednjih sjedišta, Namijenjen je uređajima koji podržavaju ovu tehnologiju. Dovoljno je samo spustiti smartphone na obilježeno mjesto, nakon čega počinje punjenje.
Novi hibridni sistem, ušteda goriva i veći domet
Toyotu Prius pokreće 1,8-litarski VVT-1 benzinski motor s Atkinsonovim ciklusom, koji je štedljiviji u odnosu na agregat koji pokreće prošli model. Posjeduje sistem koji koristi toplotu izduvnih gasova za zagrijavanje tečnosti za hlađenje motora. Dobilo se na uštedi goriva jer je hibridni sistem gasi motor ranije i češće kada on više nije potreban. Gubljenje energije zbog trenja komponenti motora je smanjeno, a zasluge ima i nova električna vodena pumpa. Tu su i dva manja i lakša električna motora, jedan služi kao generator koji pretvara višak energije benzinskog motora u električnu energiju, koja se potom skladišti u HV bateriji. Ovaj motor se koristi za startovanje motora. Drugi motor također služi kao generator, ali u slučaju povratka energije prilikom kočenja. Također, on radi prilikom pokretanja automobila, pri manjim brzinama, ali i kada se automobil kreće samo na električni pogon. Također, ovaj motor se koristi i pri kretanju automobila unazad.
Poboljšanja softvera su omogućila bolje iskorištavanje električnog motora, čiji je domet povećan za 60 posto. To ujedno znači i manju ovisnost o benzinskom motoru pri većim brzinama, čime se štedi gorivo.
Kombinovana snaga benzinskog i električnih motora iznosi 122 KS, a kombinovana potrošnja tri litra na pređenih 100 kilometara.
HV baterija je kompaktnija i lakša, a smještena je direktno ispod zadnjeg sjedišta kako se ne bi ugrožavao prostor u prtljažniku.
Novi Prius od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,6 sekundi, dok je za ubrzanje od 80 do 120 km/h potrebno samo 8,3 sekunde. Maksimalna brzina novog Priusa iznosi 180 km/h.
Za zaustavljanje se pored ECB sistem, koji radi zajedno sa ABS i VSC sistemima. Kinetička energija koja se stvara kočenjem puni bateriju.
Sigurnosni sistemi i pomoć pri parkiranju
Prilikom razvoja novog Priusa, u Toyoti se itekako vodilo računa za unapređenje sigurnosti, pa je usvojen paket Toyota Safety Sense. Novost su adaptivni tempomat, sistem za sprečavanje sudara i sistem upozorenja na napuštanje trake. Osim toga, vozaču pomažu i veoma korisni sistemi poput automatskog paljenja dugih svjetala, sistema prepoznavanja znakova, sistem za otkrivanje vozila u slijepom uglu. sistem za otkrivanje vozila koja se približavaju u situaciji kretanja unazad prilikom isparkiravanja. Također, prilikom parkiranja vozač može pritisnuti dugme S-IPA, koje aktivira automatsko parkiranje. Naravno, prije toga je potrebno automobil parkirati paralelno sa prostorom za parking.
Na tržište stiže u martu
Toyota je tokom 18 godina prodala više od 8 miliona hibridnih automobila širom svijeta, a od toga 3,5 miliona čini model Prius. Čak 95 posto prodanih Priusa u posljednjih 10 godina su još uvijek na cestama.
Cijena novog Priusa je od 30.000 eura pa naviše. Prve isporuke se očekuju u martu.