Vozili smo električnu Škodu Elroq: Paket prepoznatljivih vrlina i najbolja cijena u segmentu
Uspon Škode na četvrto mjesto u Evropi nije došao samo na račun konvencionalnih modela. Istina, Octavia nosi najveće breme prodaje na svojim plećima, ali zanimljiv je skok električnog Enyaqa u zadnje vrijeme, koji svojim prodorom uzdiže segment električnih modela.
Fokus evropskih proizvođača na električne automobile se do sada nije isplatio. Tranzicija na elektromobilnost, ne samo da malo zaostaje u Evropi, već i tržište kupaca koji vole unaprijed isprobati nove i neprovjerene tehnologije po cijenu fatalnih grešaka polako isčezava. Sve je manje i onih koji kupuju računajući na državne poticaje, jer te pomoći je sve manje.
Do sada smo naučili da jedna od najvećih prepreka širenju baterijskih vozila ustvari cijena. Ovaj faktor postaje sve važniji, a evropski proizvođači kasne u lansiranju pristupačnijih modela, pogotovo onih koji koštaju isto ili slično kao njihove konvencionalne alternative. Dolazak pristupačnijeg i modernijeg Elroqa, električni pandan Karoqu namijenjen je uvjeravanju kupaca električnih vozila da i "struja" može biti pristupačna i ugodna za svakodnevno korištenje.
Prve kilometre smo napravili preko vikenda u sunčnoj Palma de Mallorci i uvjerili se da Elroq može biti taj koji ima X faktor neophodan za ekspanziju modela koji zavise od utičnice. Iako ima je "baza" ista, Elroq je manji i nešto lakši od Enyaqa. Ima drugačije presložen upravljački sistem, težište i ESP, a češki menadžeri naglašavaju da to donosi ljepšu dinamiku vožnje. Mimo toga, pošto je cijena adut, razlika recimo u Češkoj je oko 4.000 eura. Toliko je Elroq trenutno povoljniji od većeg brata.
Zašto opet SUV?
Iako se u Evropi u električnom segmentu najavljuju mali formati kao spasioci, u ovom trenutku svi proizvođači automobila i dalje plešu oko svete krave zvane kompaktni SUV. Očekivano, jer prema broju registracija, ovaj segment ima najveću naklonost kupaca. Logično je da niti jedan proizvođač to neće bez borbe prepustiti svojim konkurentima, pogotovo onim iz Kine. Škodin predstavnik zove se Elroq i električna je alternativa konvencionalnom Karoqu. Njegov dizajn je mješavina stilskih inovacija, a namijenjen je privlačenju privatnih i poslovnih kupaca - drugim riječima, svima.
Čudom ili ne, Škoda je zadnjih mjeseci napravila iznenađenje s Enyaqom, jedinim električnim modelom u ponudi. Veliki i privlačni SUV ne plijeni samo gabaritima i tehnologijom, kupci su prepoznali Škodin poslovično dobar omjer uloženo-dobiveno. Samo u oktobru, Enyaq je bio daleko najprodavaniji model u Evropi s više od 11.000 registrovanih modela. Sada kada Škoda ima još pristupačniji, a oblikom još jedan SUV, brojke mogu ići samo uzlaznom putanjom, a Česi su na prezentaciji objavili da već imaju više od 20.000 narudžbi.
S cijenom od 30-tak hiljada eura u osnovnom paketu, s 52-kilovatnom baterijom i autonomijom od 375 kilometara, Elroq ima sličnu cijenu kao benzinski 1.5 TSI DSG Karoq. Nije na odmet spomenuti da novi Elroq, iako sličnih vanjskih gabarita, zahvaljujući prednostima ugradnje električnog pogona i MEB platforme, za klasu prostraniji model. Na zadnju klupu će sjesti sasvim komforno i oni s visinom od 1,9 metara, dok prtljažnik i dalje ostaje s pristojnih 470 litara kapaciteta.
Mali Enyaq ili električni Karoq?
Ne, Elroq nije niti jedno od ovo dvoje, ali jeste oboje pomalo. Iako Škodin električni novitet stiže "odjeven" u stilski dizajnerski jezik Modern Solid, sprijeda nema ništa zajedničko niti s jednim modelom iz Mlade Boleslave. Kako se krećemo prema boku 4,49 metara (16 cm manje u poređenju s Enyaqom i 10 cm više u odnosu na Karoq) izdužene karoserije i jednakog međuosovinskog rastojanja (2,77 metara) kao veći Enyaq, a pogotovo odzada gdje primjećujemo sličnost sa Enyaqom, uviđamo da Škoda tu na svom prepoznatljivom terenu.
Sprijeda se primjećuje puna maska Tech-Deck Face u koju su integrisana segmentirana dnevna svjetla, a koja je istovremeno dom za radarske sisteme i kamere. Prednji dio je ono po čemu se Škoda Elroq najviše razlikuje od svog većeg brata. U ostalim aspektima, proporcije koje podsjećaju na Enyaq SUV su mnogo izraženije. Škoda ostaje kao takva prepoznatljiva iz daljine i to će biti važno za kupce. U tipičnom elektro stilu, prednji dio je aerodinamički glatko oblikovan, tako da inžinjeri mogu isticati postignuti koeficijent otpora od 0,26.
Enterijeru se sada pristupa uz pomoć keyless sistema preko sve četvero vrata. Dominantni element eksterijera je svjetlosna LED traka, koja optički povezuje lijevu i desnu stranu enterijera. Unutrašnjost Elroqa osvaja bodove zbog svoje funkcionalnosti i pametne upotrebe prostora. Međuosovinski razmak od gotovo 2,8 metara omogućuje lijep komfor, posebno straga.
Materijali koji se koriste su naravno izrađeni od recikliranog tekstila i kože. U centru je 13-inčni infotainment ekran, preko kojeg ćete razgovarati s virtuelnom asistenticom Laurom, a sve važne informacije ćete projicirati na ekran s opcijskim head-up displejom s veoma zanimljivom funkcijom proširene stvarnosti.
Ono što Škoda opisuje kao "Simply Clever" u praksi su pametna svakodnevna rješenja, poput mreže za smještaj kabla za punjenje ispod police u gepeku, kišobrana u vozačevim vratima, strugalice za led koja je premještena s bočnog poklopca na oblogu petih vrata, kao i raznih pretinaca s više od 50 litara zapremine.
Domet između 375 i 581 km
Nekad bi rekli "ispod haube", a danas je adekvatnije reći "ispod" poda – Elroq se oslanja na provjerenu tehnologiju i temelji se na VW-ovoj MEB platformi. Dostupne su različite varijante snage i baterije: Osnovna verzija, Elroq 50, dolazi sa straga postavljenim elektromotorom koji isporučuje 170 KS i omogućuje domet do 375 kilometara. Srednja varijanta je sa oznakom Elroq 60 (59 kWh) sa 204 KS i 415 km dometa. Najkapacitetnija baterija je ona pod oznakom Elroq 85 (77 kWh), a ta verzija s jednim motorom i 286 KS ima najveći domet – 581 kilometar. Ako želite više snage (299 KS) i pogon na sva četiri točka, zahvaljujući dodatnom motoru na prednjoj osovini, možete odabrati varijantu Elroq 85x. Ova verzija takođe impresivan domet od 560 kilometara. Uz najveću snagu punjenja do 175 kW, baterija se može napuniti od 10 do 80 posto u samo 25 do 28 minuta.
Kada je na cesti, Elroq je podržan raznim sistema pomoći, uključujući pomoćnika za promjenu vozne trake i proaktivnu zaštitu putnika, što osigurava veću sigurnost i udobnost.
Škoda je cijenu Elroqa kreirala na bazi benzinskog Karoqa i ponudila odmjerenu cijenu, koja je u osnovnom paketu blago veća od dugonajavljivanih malih automobila vrijednosti 25.000 eura. No, koliko će tačno koštati u "našem dvorištu" znat ćemo kada na proljeće stigne na bh. tržište.