Vozili smo na Kopaoniku: S Mercedes-Benz G-Klasom i SUV-ovima daleko od asfalta
Prohladno jutro i niska oblačnost koja je prekrivala vrhove Kopanika nisu nam pokvarili raspoloženje kada smo, ranije podijeljeni u dvije grupe, prvo krenuli prema kompaktnijim modelima GLA 200d 4Matic, GLB 200d 4Matic i GLC 220d 4Matic (u dvije karoserijske verzije). S pogonom preko obje osovine (4Matic) i adekvatnim radnim programima za pomoć prilikom vožnje izvan asfalta, turbodizelski trojac GLA/GLB/GLC pokazao je raskošan talent na grubim zemljanim putevima Kopaonika na kojima su kiše učinile svoje, pa su često bili "ukrašeni" manjim ili većim poprečnim i uzdužnim "rovovima".
Uz iskusne Mercedesove instruktore iz G-Class Experience centra u Gracu (Austrija), čiji su savjeti bili dragocjeni u pojedinim 'off-road' situacijama u kojima su mnogi pomislili „Ma nema šanse da ćemo proći!“, kompaktniji MB SUV-ovi prolazili su...prelagano! S malo većim rastojanjem od tla išlo bi još lakše, a jedini strah odnosio se na probijanje gume. Kasnije smo komentarisali da je zapravo prava šteta što više od 90 posto vlasnika modela GLA, GLB i GLC svoje „zvijezde“ neće probati u njihovom prirodnom staništu, daleko od asfalta, a Kopaonik je pomogao da ne mijenjamo višegodišnji stav: SUV-ovi bez pogona preko obje osovine nemaju smisla.
U drugom, mnogo zahtjevnijem i ekstremnijem dijelu priče, čekali su nas veći SUV-ovi GLE 450 i GLS 400d, ali i jedinstvene aktuelne G-Klase (G400d, G500 i G63 AMG) koje su, podizanjem ljestvice na znatno viši nivo, po ko zna koji put demonstrirale svoje raskošne terenske sposobnosti. Da, AMG-ov rasipnički 4-litarski V8 (585 KS) bolje zvuči od turbodizelskog motora (330 KS) u G400d, ali nam se u ovom pakovanju na terenu više dopala druga spomenuta opcija s kojom na obje osovine već od 1.200 obr/min ide 700 Nm obrtnog momenta. Sličnog su mišljenja bili i naši cijenjeni instruktori.
Prije odlaska na još lošije šumske puteve u odnosu na one kojima smo prošli s modelima GLA, GLB i GLC, G-Klasama smo se onako usput bezbolno popeli i spustili jednom od mnogobrojnih kopaoničkih skijaških staza, a legendarni (G)eländewagen sa svojom znatno olakšanom karoserijom na kutijastoj šasiji, rastojanjem između podnice od tla, blokadama diferencijala, reduktorom i radnim programom za optimalan rad ovjesa u 'off-road' uslovima upečatljivo je pokazao zašto ga mnogi, među kojima smo i mi, smatraju najboljim terenskim automobilom na svijetu koji je već odavno (zasluženo) postao/ostao statusni simbol! Vjerovatno zbog karakterističnog oblika karoserije, pomislili smo da danas ima mnogo kvalitetnih kockica za djecu, ali su i dalje najbolje one koje se prave u Danskoj.
Zaboravimo li na besmrtnu G-Klasu, koju u manje luksuznim verzijama koriste vojne snage u mnogim državama na svim kontinentima, prilično nas je animirao i Mercedesov najveći SUV, jer je ultimativno luksuzan i udoban GLS 400d 4Matic (u kojem može boraviti sedam osoba) s međuosovinskim rastojanjem koje je veće od S-Klase pokazao da se ne boji uprljati.
"Još jednom smo pokazali da su naša terenska vozila namenjena za sve terene i da za njih nema prepreka. Svi naši modeli, čak i kompaktna vozila, pokazali su zavidne performanse na zahtevnom terenu planine Kopaonik, a siguran sam da je za sve učesnike poseban doživljaj bio testiranje limita legendarne G-Klase“, izjavio je uvijek dobro raspoložen i nasmijan Milorad Ostojić, direktor prodaje i marketinga Mercedes-Benz putničkih vozila. Palac gore!