Uključujući A45 AMG
53

Mercedes "ukida" A-Klasu i pravi mjesto za robusnu baby G-Klasu

Piše: D. B.
Mercedes-Benz je tek predstavio treću generaciju modela CLA nudeći izbor između hibridnog i električnog pogona, no stigle su i loše vijesti za ljubitelje A-Klase. Izvršni tehnološki direktor njemačkog brenda Markus Schafer je potvrdio da nakon elegantnog kompaktnog sedana neće stići nova A-Klasa.

Glasine o odlasku A-Klase u historiju nakon završetka životnog ciklusa aktuelne generacije kruže još od 2022. godine, a sada su dobile potvrdu. Tokom predstavljanja novog modela CLA, Schafer je otkrio da Mercedes neće razviti nasljednika jedinog hatchbacka u ponudi.

"Potrebni su nam modeli koji su uspješni u cijelom svijetu, uključujući Kinu i SAD- Znam da je hatchback omiljena karoserijska izvedba u Evropi, no nije bio dio planova i mi smo morali donijeti odluke, čak i one teške. Smanjenje kompleksnosti je ključni zadatak za nas. Iz tog razloga smanjujemo porodicu kompaktnih vozila sa sedam na četiri modela, što je bilo potrebno u ovom segmentu", rekao je Schafer.

Pored novog modela CLA u sedan i shooting brake varijantama, Mercedesova kompaktna ponuda će uključivati nove generacije SUV-ova GLA i GLB, ali i baby G-Klasu.

Nažalost, to znači da neki modeli neće doživjeti nove generacije, uključujući A-Klasu hatchback i sedan te B-Klasu. Potpuno električni SUV-ovi EQA i EQB bi trebali biti integrisani u nove ponude GLA i GLB modela, dok će EQ oznaka biti odbačena te će se usvojiti više uniformniji dizajn.

Prošle godine je objavljeno da će se aktuelna A-Klasa zadržati do 2026. godine, prije nego njena proizvodnja bude okončana. Četiri generacije ulaznog Mercedesovog modela su predstavljene 1997., 2004., 2012. i 2018. godine. Prve dvije su se takmičile u segmentu superminija s visokom karoserijom i proporcijama minivana, dok su modeli treće i četvrte generacije usvojili konvencionalniji stil karoserije s većim razmakom između točkova.

A-Klasa je već doživjela kraj u SAD-u i Kanadi na kraju 2022. godine, no i dalje se prodaje na drugim tržištima uključujući Evropu, nakon što je prošla redizajn. Nadolazeći kraj modela znači i kraj za snažni hatchback A45 AMG.

Novi CLA je baziran na MMA platformi, koja će također biti osnova za nadolazeći GLA i GLB. Međutim, baby G-Klasa će ići drugim putem kako bi zadržala svoj robusni karakter i spremnost za off-road. Schafer je potvrdio da baby G-Klasa neće dijeliti istu platformu.

Iz Mercedesa je potvrđeno da će baby G-Klasa koristiti malo slovo "g" u svom imenu. Teaser iz februara ove godine nagovještava da će imati kompaktan razmak između točkova, velikodušan klirens od tla te kutijasti oblik sličan originalnoj G-Klasi s kratkim međuosovinskim rastojanjem iz 1979. godine.