Vozili smo Nissan Juke NISMO, 370Z GT Academy i GT-R
U svijetu sportskih automobila postoji priličan broj skraćenica i oznaka na čiji spomen rijetko ko može ostati ravnodušan. Neke od najpoznatijih su M kod BMW-a, AMG kod Mercedes-Benza ili RS kod Renaulta. Donedavno je relativno uzak krug poznavalaca i poštovalaca marke znao da takvo nešto postoji i kod Nissana. NISMO je skraćenica od "Nissan Motorsports International", i historija ovog sportskog odjela kao samostalne kompanije počinje 1984. godine, dok joj korjeni sežu do 1964. godine kada Prince Motor Company, kojeg je Nissan kasnije preuzeo, preradio šestocilindarski motor iz modela Gloria i stavili ga u manji model Skyline.
Juke otvara vrata za Nismo u Evropi
Sada, skoro 50 godina od tih pionirskih koraka, NISMO počinje svoj put kao marka i u Evropi, te donosi tradiciju japanskih sportskih automobila i na evropska tržišta. NISMO je tako odlučio da se u Evropi ali i na našem tržištu predstavi modelom Juke. Na prvi pogled neobična odluka, kako je ipak riječ o visokom crossoveru kojeg je teže povezati sa sportskim automobilima, ali upravo zbog Jukeove avangardnosti ali i tržišnih uspjeha NISMO smatra da je on idealan model za ulazak u Evropu. Nakon Jukea uskoro ćemo dobiti i 370Z NISMO, a nakon njega obećavaju i ostale modele s NISMO značkom.
Znakovi raspoznavanja Jukea Nismo
Osnova je bio Jukeov radikalni dizajn s jedinstvenom kombinacijom linija sportskog kupea i SUV-a, a transformaciju u automobil fokusiran na sportske performanse NISMO je započeo posebnim aerodinamičkim kompletom. Juke NISMO dobio je tako niže odbojnike, proširenja na blatobranima, dodatke na pragovima za usmjeravanje zraka oko automobila, kao i novu prednju masku s značkom NISMO, kao i upečtaljiv spojler iznad zadnjeg vjetrobrana. Od ostalih modela Juke NISMO se ističe i zbog LED dnevnih svjetala, koja su smještena nisko u agresivno oblikovan prednji odbojnik, dok se na zadnjem odbojniku ističu difuzor i prilično veliki završtek ispušnog sistema.
Ovim dodacima značajno je povećan "downforce", a novi 18-inčni aluminjski naplaci sa širim gumama daju više prianjanja, ali i čine Juke još upadljivijim na cesti. Poseban naglasak NISMO stavlja na crvene detalje na karoseriji, kao što su crvena kućišta vanjskih retrovizora i tanka crvena crvena linija uz donji rub automobila, što će ujedno postati i znak raspoznavanja za svaki NISMO model.
Kvalitetnija i ugodnija sportska kabina
Nismov osnovni princip je da sve mora biti podređeno vozaču. Oni smatraju da je smisao njihovih automobila u poboljšanju vozačevog doživljaja. U skladu s tim Jukeova sjedišta, instrumenti, upravljač, ručica mjenjača, papučice i obloge vrata izmjenjeni su kako bi se stvorilo okruženje usmjereno performansama i tako vozačima pružio veći užitak.
Prednja su sjedišta preoblikovana da više bočnog držanja, a ujedno su presvučena mekanom alcantarom, te prošivena crvenim koncem u skladu s identitetom Nisma. Crvenu boju vidimo i pozadini obrtomjera, ali i na upravljaču koji je presvučen kombinacijom alcantare i glatke kože.
Uz crvene detalje u Jukeu Nismo preovladavaju tamni tonovi, pa je tako krov dobio crnu oblogu, dok je sjajnom crnom bojom lakirana konzola s klima-uređajem i audiosistemom. Novu antracitnu sivu boju dobio je i Jukeov prepoznatljivi dio oko mjenjača.
Neobičan doživljaj sportskog auta
Pored jedinstvenog izgleda, Juke Nismo se ističe i odličnim performansama, što smo i provjerili na odlično uređenoj stazi Nacionalne vozačke akademije Navak, nedaleko od Beograda. Za pogon Juke Nismo je dobio prerađeni 1,6-litarski turbomotor kojem je snag povećana na 200 KS i obrtni moment na 250 Nm. Iako i ovo zvuči dovoljno za kompaktni crossover, iz Nisma već najavljuju još snažniju verziju ovog motora za Juke.
Motor koji uz odlične performanse donosi i sportski zvuk, upotpunjen je sportski podešenim ovjesom. Juke Nismo je niži i tvrđi od "obične" braće, ali ne treba zaboraviti da je i dalje prilično visok, pogotovo za mjerila sportskih automobila. Tako smo na stazi primjetili da brze izmjene pravca Juke Nismo odrađuje sigurno, ali s nešto više naginjanja i podupravljanja nego što bi to uradili njegovi konvencionalniji konkurenti, kao na primjer Clio RS. Također, da Juke Nismo ne želi biti radikalni trkač pokazuje i osjećaj iza upravljača. Direktnost nije pretjerano izražena, a sam servo uređaj i previše olakšavao posao okretanja upravljača, što je na trkaćoj stazi nije baš poželjno, ali će u svakodnevnoj vožnji ipak biti ugodno.
Nismo je s Jukeom napravio odličan posao za svoj prvi "evropski" auto. Napravili su izuzetno sposoban i brz auto koji je pomirio mnoge kompromise u jednom modelu. Vozači koji žele prave tvrdokorne sportske modele za stazu mogli bi ostati razočarani kako Juke Nismo sve radi uglađeno i mekano, ali u svakodnevnoj upotrebi, na običnim cestama i u saobraćaju Juke Nismo će biti jedan od bržih učesnika, uz sasvim dovoljnu dozu zabave.
U kavezu Nissana 370Z
Iako je težište bilo na promociji Jukea, Nismo se želio predstaviti u pravom svjetlu, pa smo na stazi imali priliku isprobati i trkaći Nissan 370Z oplemenjen zaštitnim kavezom, školjkastim trkaćim sjedištima, blokadom diferencijala i ostalim sitnicama iz trkaćeg svijeta. Ovi automobile Nissan koristi u svom GT Academy programu koji kod "gamera" prepoznaje takmičarski i trkaći talent, te od njih kroz pravi "reality show" pravi prvoklasne trkače.
Nevjerovatno brzi i nevjerovatno opuštajući GT-R
Šlag na kraju Nismo dana na Navaku došao je u obliku Nissana GT-R. Jedan od najsposobnijih i najbržih automobila današnjice odavno je poznat i onima koje brzina i snaga automobila nije bitna stavka u životu.
Na stranu teorija, kada GT-R-u pristupite kao svakom drugom automobilu ono prvo čime impresionira su njegove proporcije. Iako je to sportski kupe, svojim dimenzijama zauizma prostor velike poslovne limuzine, a uživo podsjeća čak i na "kabaste" američke "muscle car" sportiste poput Mustanga ili Camara. Drugo čime GT-R iznenađuje je ugodnost. Unutrašnjost je luksuzna i prostrana, pa je očito kako je Nissan nije smatrao da odlične performanse isključuju udobnost.
Za vožnju GT-R-a po navaku imali smo čast kao suvozača imati proslavljenog vozačkog asa Miloša Pavlovića koji je svojim vrhunskim rezultatima i vožnjama došao do praga Formule 1. Uz nekoliko njegovih savjeta za korekcije kočenja i samih putanja moji predviđeni krugovi po Navaku u GT-R-u brzo su prošli. Glavni utisci iz te vožnje su da GT-R postiže brzinu kao malo koje prevozno sredstvo na planeti, jednako tako silovito koči, a sve to čini tako lako i bez velike drame da mi je izgledalo da one njegove rekordne krugove po Nurburgringu može napraviti bilo koji prosječni vozač.
Tek sada mi je jasno zašto ga zovu Godzillom, pored njega svi ostali sportski automobili izgledaju sitno i nejako, kao zbog samih proporcija tako i zbog brutalnih performansi. Ovako kompleksan i sposoban auto definitivno treba duže upoznavati nego što to nekoliko krugova na stazi dozvoljava. Nadam se nekada i takvoj prilici...