Vozili smo novu Mercedesovu B-Klasu na Mallorci: Treća generacija, klasa više
Ono u čemu se možemo složiti s Mercedesom jeste da B-Klasa zaista zrači duhom sportskog tourera, da je dinamičnija, agilnija, prostranija i komfornija u odnosu na prethodnu te da se s pravom može reći da ima mnoge karakteristike koje su se ranije povezivale isključivo s vozilima iz luksuzne klase.
Cilj Mercedesovih dizajnera je, između ostalog, bio da se nova generacija B-Klase vizuelno ističe, a ideja je ostvarena zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2.729 mm s kratkim prevjesima, blago padajućoj liniji krova i većim točkovima dostupnim u dimenzijama od 16 do 19 inča, izraženijem i nižem prednjem dijelu automobila, poklopcu motora koji prelazi na A stub i vjetrobransko staklo, kao i snažnim bokovima koji ističu sportski izgled ovog modela.
Sportski izgled prate i niska kućišta prednjih svjetala dostupna sa H7 sijalicama i LED dnevnim svjetlima za osnovni model, dok u boljoj opremi kupci dobijaju dnevna svjetla u obliku dvostruke baklje. Naravno, opciono je moguće dobiti i Multibeam LED svjetla naglašenog sportskog izgleda koja se automatski prilagođavaju uslovima u saobraćaju. Upravo je to jedna od opcija koje su prenesene iz klase luksuznih automobila, a koju smo imali priliku vidjeti na našim testnim primjercima.
Pogled na stražnji dio automobila daje osjećaj širine automobila koju ističu dvodijelna stražnja svjetla s reflektorima integrisanim u stražnji branik, a sportski duh se ogleda u crnom donjem dijelu branika s izgledom difuzora i hromiranom lajsnom. Za nešto bolju aerodinamiku, ali i sportski izgled, zaslužni su krovni spojler i sjajni crni usmjerivači zraka na bokovima vjetrobranskog stakla. Koeficijent otpora zraka iznosi 0,24, a smanjena je i buka kao posljedica strujanja zraka, zbog čega je boravak u unutrašnjosti automobila ugodniji. Iskusili smo to vozeći se putevima Mallorce, kako prigradskim, gradskim i međugradskim, tako i onima koji su vodili ka najvišim vrhovima otoka, a koji nisu ni blizu idealnog stanja.
Mercedesovi inžinjeri su dosta radili na vanjštini, a još više na unutrašnjosti koja je bolja nego ikad. Jednodijelna instrumentna tabla lagano se spušta prema putnicima na prednjim sjedištima s usjecima ispred vozača i suvozača. Ispred vozača je slobodno stojeći ekran dostupan u tri verzije, dva 7-inčna ekrana, jednim 7 i drugim 10,25-inčnim ekranom te širokim ekranom koji zapravo čine dva 10,25-inčna ekrana. Opcija je i head-up prikaz. Instrumentnu tablu krase i poznati ventilacijski otvori s izgledom turbine. Centralna konzola je dizajnirana po uzoru na E-Klasu, bazirana je na crnom panelu, a ambijentalno osvjetljenje je dostupno sa 64 moguće boje uz mogućnost individualnih podešavanja.
Ono čime se B-Klasa posebno može pohvaliti su sjedišta koja omogućavaju komforniji položaj sjedenja zahvaljujući većim izborom podešavanja kojim je moguće pronaći optimalan položaj, ali i dobiti više prostora za glavu. Zahvaljujući povećanju širine vozila za 33 mm na ukupno 1.456 mm, više je i prostora s bočnih strana putnika. Također. primjetili smo da se na prostoru dobilo i stanjivanjem panela na vratima, što je itekako dalo rezultata. B-Klasa nudi opciju klimatizacije sjedišta te funkciju masaže, ali i novu funkciju pod nazivom Energizing Seat Kinetics namijenjenu leđima. Ta funkcija u redovnim intervalima pravi male promjene ugla sjedalnog dijela i naslona, a dostupna je s potpuno električno podesivim sjedištima koja imaju memorijsku funkciju. U ovim sjedištima nećete osjetiti umor ukoliko bez odmora pređete i ozbiljniju kilometražu.
Udobnost nove B-Klase osjetit će i putnici na stražnjim sjedištima. Naslon je podijeljen u omjeru 40:20:40, a kod određenih verzija će od sredine naredne godine biti moguće pomjeriti stražnja sjedišta za 14 cm te postavljanje naslona pod većim uglom kako bi bilo više prostora za prtljag u prtljažniku zapremine od 455 do 705 litara. Obaranjem stražnjih sjedišta zapremina se povećava na 1.540 litara, a sredinom 2019. godine će biti ponuđena opcija obaranja naslona sjedišta suvozača za utovar dužeg prtljaga. Opcija je i Easy-Pack poklopac prtljažnika s automatskim otvaranjem i zatvaranjem na pritisak dugmeta pa i pokretom noge zahvaljujući opciji Hands-Free Acces.
Kao što je slučaj s A-Klasom, B-Klasa je također “napunjena” tehnologijom te posjeduje MBUX multimedijalni sistem koji označava novu eru. Sistem čini vještačka inteligencija koja omogućava brojna podešavanja i prilagođavanja korisniku. U zavisnosti od paketa opreme na raspolaganju je i Widescreen cockpit, navigacijski ekran visoke rezolucije s AR tehnologijom koji podržava glasovne komande, a aktivira se rijelima “Hey Mercedes”. Glavni dio MBUX sistema je ekran osjetljiv na dodir kojim se može upravljati kontrolama na upravljaču te putem touchpada. Od Mercedes me connect servisa Mercedes izdvaja Car-to-X komunikaciju i Vehicle Tracking funkciju za praćenje vozila, pronalazak parkiranog vozila kao i notifikaciju u slučaju da je vozilo udareno ili odvučeno. Real-time information usluga daje informaciju o Mercedesovim automobilima koji su napustili parking mjesto ili se nalaze u blizini slobodnog parking mjesta. Mercedes me Car Sharing aplikacija je namijenjena onima koji žele privatno dijeljenje vozila između članova porodice i prijatelja. Tu su i druge korisne usluge među kojima je prikaz informacija poput cijena goriva.
Nova B-Klasa je preuzela sigurnosne sisteme S-Klase, te sada ima mogućnost poluautonomne vožnje zahvaljujući kamerama i radarima koji detektuju saobraćaj do 500 metara ispred vozila, a također koristi i mape te navigacijske podatke za funkcionisanje pomoćnih sistema u vožnji među kojim se izdvajaju Active Distance Assist DISTRONIC (dio Driving Assistance paketa koji pruža podršku vozaču predviđajući brzinu kretanja npr. pri prilasku zavojima, raskrsnicama i kružnim tokovima). Active Emergency Stop Assist (sistem zaustavlja vozilo ako nema aktivne reakcije vozača dok se ono kreće), Active Lane Change Assist (sistem za pomoć pri promjeni trake koji funkcioniše ako su zadovoljeni sigurnosni uvjeti) te Active Brake Assist (sistem koji sprečava sudar ili barem umanjuje ozbiljnost sudara), Active Lane Keeping (sistem upozorenja na nevoljno napuštanje trake) te drugi sistemi. Za dodatnu sigurnost je opciono moguće dobiti pojaseve sa zatezačima. Opcioni aktivni tempomat će moći prilagođavati kretanje automobila na osnovu saobraćajnih znakova, linije kretanja, ostalih vozila u saobraćaju i slično.
Činjenica je da je B-Klasa osjetno udobnija i prostranija u odnosu na prethodnu generaciju. Dobila je novi sistem ovjesa, što rezultira odličnim ponašanjem na cesti te zavidnom udobnošću za putnike. Osnovni model nazad ima torzionu osovinu, dok snažnije varijante i dodatne opcije donose sistem oslanjanja na četiri spone koji je uglavnom izrađene od aluminija, a rezultat je smanjenje vibracije i buke.
U ponudi motora je pet opcija među kojima je i jedan novi motor, a to je dizelaš B 220 d uparen sa 8G-DCT mjenjačem s duplim kvačilom. Taj motor zadovoljava strožije standarde emisije koji će stupiti na snagu 2020. godine, a sve je omogućio dodatni SCR katalizator.
Dakle, od pojavljivanja na tržištu kupci B-Klase će moći birati sljedeće opcije:
- B 180 (100 kW/136 KS, 200 Nm) sa 7G-DCT mjenjačem s duplim kvačilom (kombinovana potrošnja 5,6 - 5,4 l/100 km, kombinovana emisija CO2 128 - 124 g/km) - B 200 (120 kW/163KS, 250 Nm) sa 7G-DCT mjenjačem s duplim kvačilom (kombinovana potrošnja 5,6 - 5,4 l/100 km, kombinovana emisija CO2 129 - 124 g/km) - B 180 d (85 kW/116 KS, 260 Nm) sa 7G-DCT mjenjačem s duplim kvačilom (kombinovana potrošnja 4,4 - 4.1 l/100 km, kombinovana emisija CO2 115 - 109 g/km) - B 200 d (110 kW/150 KS, 320 Nm) sa 8G-DCT mjenjačem s duplim kvačilom (kombinovana potrošnja 5,4 - 4,2 l/100 km, kombinovana emisija CO2 119 - 112 g/km) - B 220 d (140 kW/190 KS, 400 Nm) sa 8G-DCT mjenjačem s duplim kvačilom (kombinovana potrošnja 4,5 - 4,4 l/100 km, kombinovana emisija CO2 119 - 116 g/km).
Što se tiče samog iskustva vožnje, od svakog novog modela se očekuje da bude bolji od prethodnog, a u slučaju treće generacije B-Klase, može se reći da su premašena. Radi se o automobilu koji će sasvim sigurno zadovoljiti potrebe manje porodice kada je riječ o prostranosti, udobnosti, praktičnosti i tehnološkim rješenjima, a u isto vrijeme je se neće postidjeti ni neki mladi vozač koji želi atraktivan i prilično sportski automobil, kako izgledom, tako i performansama. Na dizajn, udobnost, kvalitet izrade, upravljivost i ostale vozne osobine Mercedesovih vozila je bespotrebno trošiti riječi, jer ako je bilo skeptika prije testne vožnje, nakon nje teško da ih ima, posebno ako su stigli probati modele sa snažnijim motorima. Držanje na cesti, upravljivost, odgovor motora na pritisak papučice gasa i reakacija automatskih mjenjača svakako su za visoku ocjenu. Također, unutrašnjost je prilično dobro izolirana te ugodna za boravak. Jednostavno, B-Klasa je model s dva lica, jedno je ono koje je čini automobilom za svakodnevnicu i transport porodice i prtljaga, a drugo prilično sportsko koje će zabaviti svakog ko se odluči da jače stisne papučicu gasa. Svakako, treba naglasiti da danas baš i nije lako napraviti razliku imeđu A i B-Klase u odnosu na Mercedesove modele s vrha ponude, prije svega kada je riječ o prvim utiscima koje dobijete nakon što se smjestite u automobil, a onda i počnete koristiti sve što pruža te napravite prve kilometre. Luksuz definitivno više nije daleko.
Kompanija Mercedes-Benz je prodala 1,5 miliona primjeraka prve i druge generacije, a s obzirom na ono što smo imali priliku vidjeti i doživjeti tokom avanture na Mallorci, sigurno je da će novi model njemačkog giganta opravdati visoka očekivanja i zabilježiti odlične prodajne rezultate.