Vozili smo novu Toyotu RAV4: Čistog japanskog obraza iz blatnjave avanture
Historija Toyote RAV4 se počela pisati 1994. godine kada se na tržištu pojavila prva generacija. U japanskoj kompaniji su izuzetno ponosni na ovaj model jer se radilo o novoj vrsti vozila na tržištu koje je namijenjeno baš svim terenima. Bio lako upravljiv i okretan SUV kompaktnih dimenzija poput hatchbacka koji je imao dobre performanse na cesti, a još bolje se snalazio u offroadu odnosno na teškim terenima.
Sve to donosi i peta generacija modela RAV4, ali i još mnogo toga. To je logično jer novi model ujedno započinje novu eru kada je riječ o performansama, mogućnostima i sigurnosti, a velike zasluge pripadaju novoj Toyotinoj platformi GA-K koja se prvi put koristi za SUV, a koja između ostalog omogućava manju težinu, niži centar gravitacije, veći razmak od tla, veću čvrstoću, bolje držanje na cesti i upravljanje, udobnost i više prostora u unutrašnjosti, najveći prtljažnik u klasi zapremine 580 litara te mogućnost kreiranja atraktivnog dizajna samog vozila.
Kada je riječ o pogonu, RAV4 ostaje unikatan u klasi koji nudi hibridni samopunjivi pogon, a kupcima u Evropi je osim benzinca na raspolaganju novi 2,5-litarski četverocilindrični Dynamic Force benzinski motor s hibridnom tehnologijom te prednjim pogonom (218 KS), kao i pogonom na sva četiri točka (222 KS). Električni AWD-i sistem je unaprijeđen te je još efikasniji u klizavim uvjetima. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 4.4/4,5 l/100km, a emisija CO2 100 g/km.
Iz Toyote ističu da je RAV4 prvi model ove kompanije s dodatnim Toyota Safety Sense mogućnostima koje podrazumijevaju napredne sisteme za bolju sigurnost putnika i pješaka, sprečavanje saobraćajnih nesreća te sisteme za pomoć vozaču u brojnim situacijama.
Novi RAV4 je bez sumnje izuzetno vozilo u svim uslovima, a ni dizajn nimalo ne zaostaje. Peta generacija izgleda zaista impresivno i robusno, prednji dio zrači snagom zahvaljujući dizajnu branika posebno u donjem dijelu, nižoj liniji krova, linijama poklopca motora pa i LED svjetala. Slično se može reći i za stražnji branik te stražnja svjetla. Atraktivan izgled upotpunjuju 17, odnosno 18-inčni naplaci, ovisno o paketu opreme.
RAV4 je dug 4.600 mm, širok 1.855 te visok 1.685 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.690 mm. Uprkos tome, ponavljamo, daje osjećaj kao da vozite mnogo manji automobil. Iz Toyote tvrde da njihov SUV ne liči ni na jedan drugi i prilično su u pravu. RAV4 zaista ima svoj karakter i teško da ima "klonova".
Koliko god da je novi RAV4 atraktivan spolja te siguran, toliko je i ugodan u unutrašnjosti koja je jednostavno i skladno dizajnirana te izrađena od kvalitetnih materijala. Naravno plastike ima, ali preovladavaju kvalitetniji i mekši materijali. Kožom presvučena sjedišta su očekivano izuzetno udobna s dobrim bočnim potporama, a prostora ima sasvim dovoljno u prednjem i stražnjem redu čak i za one veoma visoke putnike. Unutrašnjost je dobro izolirana, rad motora se čuje, ali ni u kojem slučaju nije neugodan, naprotiv. Dizajn unutrašnjosti je takav da je sve jednostavno, logično postavljeno i definitivno na dohvat ruke. Dopao nam se i upravljač s kontrolama koji se lako mogao prilagoditi do najbolje moguće pozicije za svakog vozača.
Na lijepo dizajniranoj instrument tabli pažnju privlači infotainment ekran, a tu je i digitalni retrovizor koji koristi kameru postavljenu na stražnjem staklu te prikazuje ono što se događa iza automobila. To je izuzetno korisno u situacijama kada putnici na stražnjem sjedištu zaklanjaju pogled vozaču. Za ugodnu vožnju i uživanje u muzici se brine novi JBL audio sistem koji pruža fantastičan zvuk zahvaljujući devet zvučnika, subwooferu i pojačalu s Clari-Fi tehnologijom.
Kao što to bude i inače, RAV4 smo imali priliku isprobati u različitim uvjetima. Mapa koja nas je vodila s polazne tačke u gradu omgućila nam je da se uvjerimo u ono što su iz Toyote govorili, a to je da uprkos užim ulicama i gustom saobraćaju imate osjećaj da vozite neki hatchback, a ne veći SUV. Tamo gdje ni vozačima malih automobila ne bi bilo lako, RAV4 se s lakoćom provlačio i dokazao da je agilan i okretan te da nema razloga za strah od urbane džungle. Prelazak na magistralne puteve je bio jednako pozitivno iskustvo, pretjecanja sporijih vozača su obavljana sigurno i bez ikakvih problema zahvaljujući dobrom ubrzanju (od 0 do 100 km/h za 8,4/8,1 sekundu). Vožnja krivudavim putevima je bila ugodna i bez previše naginjanja za tako veliki automobil, ovjes je upijao česte neravnine,a RAV4 je na autoputu također ostavio dobar utisak svojim performansama.
Bila je to prva faza naše testne vožnje koja je brzo prošla zahvaljujući interesantnom i zabavnom modelu RAV4, ali je prava zabava, a potom i pravi test za automobil i naše vještine uslijedio na offroadu. Sa prilično ugodnih 15 stepeni u Barceloni, barem za ovo doba godine kada je riječ o našim predjelima, krenuli smo u više predjele gdje su nas dočekali minusi i još teži uvjeti na putu. Makadamski neravni i vlažni put ispunjen rupama prešli smo bez problema, a mali problemi su nastali kada smo došli do dionice koja se usljed odmrzavanja u podne pretvorila u pravi haos. Uslovi su bili teži od očekivanih, ali RAV4 s pogonom na sva četiri točka je izašao kao pobjednik, prljavih točkova i karoserije, ali čistog "obraza". Veoma teškim uvjetima je odolio nakon što smo aktivirali način vožnje pod nazivom "Trail" pritiskom na dugme pozicionirano do ručice CVT mjenjača. Mnoga druga slična vozila bi teško ponovila ovakav podvig, vjerujte nam na riječ.
Prodaja novog RAV4 modela u BiH počinje 1. februara,a cijene će se kretati od 55.740 KM za osnovnu verziju benzinca, odnosno 64.740 KM za osnovni nivo opreme pogonjen Hybrid Dynamic Force motorom pa do 83.700 KM za najbolje opremljen model Premium HSD AWD.